ارائه الگو نما برای واحدهای تجاری محور شهید بهشتی کرج در جهت افزایش سرزندگی فضای شهری
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

ارائه الگو نما برای واحدهای تجاری محور شهید بهشتی کرج در جهت افزایش سرزندگی فضای شهری

 

مقدمه

انسان همواره نیاز دارد با دیگران ارتباط برقرار کند. احتمال رخ دادن این ارتباط در فضاهای مختلفی وجود دراد. یک نوع از این فضاها، فضاهای شهری می باشند. کیفیت فضاهای شهری در تعاملات صورت گرفته در آن تاثیر می گذارد. این کیفیت می تواند به نوعی دعوت کننده یا محدود کننده باشد. از آنجا که مالکیت فضاهای شهری در اختیار عموم مردم است، در نتیجه همگان باید حق استفاده از آن را داشته باشند.

از مهترین ویژگی های هر فضای شهری می توان به سرزندگی آن اشاره نمود. با سرزنده سازی فضای شهری، استفاده عموم بیشتر می شود.. برای این کار عوامل مختلف برنامه ریزی و طراحی موثر است.

سه رکن طراحی فضا، کف، بدنه و سقف می باشد. هر یک ازین ارکان دارای عناصر و اجزای خاص خود می باشند. بدنه شهری از کنار هم قرار گرفتن نمای ساختمان های شهر ایجاد می شود. این نماها دارای عناصر و جزئیات خاص خود مانند: تناسبات، ورودی ها و غیره می باشند. مهترین قسمت بدنه شهری، طبقه همکف می باشد. زیرا این قسمت در ارتباط مستقیم با استفاده کنندگان از فضا می باشد. لذا طراحی فعال بدنه ها و باند طبقه همکف می تواند در سرزنده سازی و در نهایت بر کیفیت فضا تاثیر گذار باشد.

به آنچه که گفته شد، به تفصیل در این پژوهش در چهار فصل پرداخته می شود و در نهایت با استفاده از نتایج آن به طراحی نمای واحدهای تجاری طبقه همکف محور شهید بهشتی پرداخته می شود و برای هر فعالیت تجاری، چند آلترناتیوِ طراحی ارائه می شود.

فصل اول

کلیات تحقیق

 

1.1. اهمیت و ضرورت پژوهش

محور شهید بهشتی کرج از محورهای قدیمی و پرتردد شهر کرج می باشد. در حال حاضر بخشی از این خیابان به کاربری تجاری اختصاص یافته است. از آنجا که کاربری تجاری جاذب جمعیت می باشد، در پی آن هستیم تا با پژوهش در حوزه فضای شهری سرزنده و تاثیرات نما بر آن، کیفیت محیط را ارتقاء بدهیم. لذا با توجه به اهمیت طبقه همکف و ارتباط مستقیم این قسمت با استفاده کنندگان و عدم پرداخت به این موضوع توسط سایر پژوهندگان، تصمیم به بررسی این حوزه و ارائه آلترناتیوهای طرای برای هر فعالیت گرفته شده است.

2.1. اهداف پژوهش

در این پژوهش به دنبال ارائه الگو برای نمای همکف واحدهای تجاری محور بهشتی کرج هستیم. همچنین رویکرد طرح در جهت افزایش سرزندگی فضای شهری می باشد.

3.1. روش تحقیق و ابزار جمع آوری داده ها

پژوهش حاضر از نوع کیفی و کاربردی است که با روش توصیفی با استفاده از تکنیک های گردآوری اطلاعات به صورت اسنادی و میدانی انجام شده است.

4.1. فرضیه پژوهش

1. نمای فعال شهری، سرزندگی فضا را افزایش می دهد.

2. طبقه همکف تاثرگذارترین قسمت بدنه شهری بر سرزندگی فضا می باشد.

3. سرزندگی جامع ترین کیفیت طراحی شهری می باشد.

5.1. مراحل پژوهش

1. کلیات پژوهش

2. مبانی نظری ، شامل مطالعاتی در زمینه انواع فضای شهری و اجزاء آن، فضای شهری سرزنده و نمای فعال.

3. شناخت و مطالعات میدانی جهت برداشت وضع موجود کاربری ها، کیفیت ابنیه، نمای همکف.

4. تحلیل و ارائه آلترناتیو طراحی نمای واحدهای تجاری.


لینک دانلود:


ارائه الگو نما برای واحدهای تجاری محور شهید بهشتی کرج در جهت افزایش سرزندگی فضای شهری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396برچسب:,الگو نما,الگو نمادی,الگوی نمایی رشد,الگوی نمایشی,الگوی نمای ساختمان,,نما تجاری,نما تجاری اداری,نما تجاری مسکونی,نما مجتمع تجاری,طراحی نما تجاری,نما ساختمان تجاری,عکس نما تجاری,نما های تجاری,نما رومی تجاری,طرح نما تجاری,نمای تجاری اداری,نمای اداری تجاری ساختمان,نما مجتمع تجاری اداری,طراحی نما تجاری اداری,نما ساختمان اداری تجاری,عکس نما ازمجتمع تجاری اداری,نمای تجاری مسکونی,نمای مجتمع تجاری,نمای مجتمع تجاری اداری,طراحی نما مجتمع تجاری,نما و برش مجتمع تجاری,پلان نما مقطع مجتمع تجاری,نمای مجتمع تجاری تفریحی,نمای مجتمع تجاری کوروش,نمای مجتمع تجاری مسکونی,طراحی نما ساختمان تجاری,نمای ساختمان تجاری,نمای ساختمان تجاری مسکونی,نمای ساختمان تجاری اداری,نمای ساختمان تجاری دو طبقه,نمای ساختمان تجاری و مسکونی,نمای ساختمان تجاری کوچک,نمای ساختمان تجاری کامپوزیت,نمای ساختمان تجاری مدرن,عکس نمای تجاری,عکس نما مجتمع تجاری,نماهای ساختمان های تجاری,نماهای مجتمع های تجاری,نمای رومی تجاری,طرح نمای تجاری,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی