دانلود مقاله مدیریت در سازمان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از مقاله  :

انسان مهمترین سرمایه سازمان است . چنانچه عامل انسانی را از سازمان حذف کنند آنچه باقی می ماند: یعنی عوامل و امکاناتی چون ساختمانها ، ماشین آلات ، تجهیزات ، ابزار و ادوات ، مواد و ........ ، به خودی خود قابل استفاده نبوده ،  ارزشی نخواهند داشت . انسان بزرگترین و با ارزشترین دارایی سازمان است که  هرگز در ترازنامه ها و صورتهای سود و زیان شرکتها منعکس نمی شود ، در حالیکه سود آوری سازمان با انسان است و انسانها پشتوانه مطمئن و مستحکم برای کسب موفقیت یک سازمان هستند .

تحقق اهداف هر نظامی در گرو راهبری شایسته ، مدیران کاردان ، صالح ، توانمند و متعهدی است که سکان دار سازمانهای مختلف موجود ، به ویژه وزارتخانه ها و موسسات دولتی ، هستند . تشخیص و شناخت صحیح مسائل و محدودیتهای سازمانها ، تجزیه و تحلیل ، چاره اندیشی و ارایه راه حلهای مناسب در زمینه های تخصصی مدیریت ، مسلزم تجهیز مدیران این سازمانها به دانش ، مهارت و بینش لازم در برخورد بامشکلات پیرامونشان می باشد .

بدیهی است امروزه مدیران و کارشناسانی در ایفای وظایف خود موفق اند که علاوه بر بینش و دانش عمومی لازم ، از مهارتها و توانائیهای علمی و تخصصی و زمینه های کاربردی و علمی مختلف اداری برخوردارباشند . هر چقدر دانش مدیران وکارگزاران سازمانهای عمومی در زمینه مدیریت و  متون اداری ، ابعاد گسترده تر و عمیق تری داشته باشد هدفهای آن سازمانها با کارایی و صرفه و صلاح بیشتر محقق خواهد گردید و مردم جامعه از خدمات آنها بهتر بهره مند خواهند شد . 

مدیریت بر مبنای هدف ( M.B.O )

بادرک مسائل مربوط به تعیین هدف و چگونگی دست یابی به آن در یک زمان معین ، فرآیند مدون و مشخصی برای ارزیابی و دسترسی به اهداف عملی درهر موقعیتی در سازمان ، شناخته شده است که آن را «مدیریت بر مبنای هدف» می نامند .

تعریف دیگر از مدیریت بر مبنای هدف از نظر (اودیورنه ) :

مدیریت بر مبنای هدف فرایندی است که از طریق آن مدیران سطوح بالا و پایین بطور مشترک هدف های سازمان را مشخص می سازند و حدود مسئولیت ها و وظایف هر فرد را با درنظر گرفتن نتایج مورد انتظار تعیین می کنند و تمامی این عوامل برای اداره واحد و ارزش یابی فعالیت های افراد بکار می روند . این فن یا روش ، هم اکنون از معروفیت جهانی در سطح سازمان ها برخوردار است . بدین لحاظ جای دارد به بررسی و شناخت عوامل مؤثر در آن پرداخته ، به عنوان یک فرایند برنامه ریزی دقیق ، که انگیزه فردی را در سازمان ها افزایش می دهد و نتایج سازنده بسیاری را به دنبال می آورد ، تجزیه و تحلیل شود .

دانلود مقاله مدیریت در سازمان

اساس مدیریت بر مبنای هدف : مدیریت بر مبنای هدف ، یک فرایند تعیین هدف متقابل بین فرد و سرپرست او بشمار می آید . به عبارت دیگر ، پس از اینکه بین فرد و مدیر درمورد چگونگی دست یابی به هدف تعیین شده در محدوده زمانی خاص ، توافق بعمل آمد ، اختیار و منابع لازم برای انجام کار مورد نظر به فرد داده خواهد شد . نحوه پیشرفت کار ، به صورت دوره ای بررسی می شود و ارزیابی نهایی در پایان مدت تعیین شده ، به عمل می آید و سپس اهداف جدید برای دوره بعد تعیین خواهد شد .

تعیین اهداف قابل ارزیابی : لازمه موفقیت در مدیریت برمبنای هدف ، تعیین اهداف قابل ارزیابی است . بنابراین هدف ها می باید قابل اندازه گیری باشند . برای بسیاری از اهداف ، این روش تا حدودی ساده است . به عنوان مثال ، اهداف فروش می توانند در برگیرنده افزایش 10 درصد روی فروش سال گذشته و بازار یابی سه ناحیه جدید تا پایان سال باشد . اهداف تولیدی می تواند در برگیرنده کاهش ضایعات به میزان 5 درصد و افزایش حجم فروش به میزان 100 هزار واحد باشد .

برای برخی از فعالیت ها ، قابل اندازه گیری کردن هدفهای مربوط به آنها ، چندان آسان نیست . برای نمونه ، یک مدیر کارگزینی مایل است که مهارت مدیریت را در سازمان افزایش دهد ، حال باید دید چگونه می توان یک هدف قابل اندازه گیری برای این کار تعیین کرد ؟

یک راه حل تعیین اهداف ، راه حل کیفی است که در برگیرنده شاخص هایی از فعالیت مورد نظر است که بتوان در یک زمان معیین آن را به انجام رسانید . یک هدف کیفی در مورد تمایل مدیر کارگزینی برای توسعه مهارت های مدیریت در سازمان خود ، ممکن است تشکیل مجموعه ای از سمینارها (Seminar) و دوره های آموزشی ، شامل مباحثی در کنترل هزینه ، ارتباطات مؤثر در سازمان و طراحی سازمان باشد. چنین دوره هایی می باید تا پایان سال برگزارشود. در اینجا یک اندازه گیری غیر مستقیم از پیش رفت مهارت مدیریت به وسیله شرح جزئیات سمینار آموزشی و تعیین مدت زمان لازم برای انجام آن صورت می پذیرد .


لینک دانلود:

دانلود مقاله مدیریت در سازمان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 26 تير 1396برچسب:,مقاله مدیریت در سازمان,مقاله مدیریت در سازمان ها,مقاله مدیریت دانش در سازمان,مقاله مدیریت زمان در سازمان,مقاله مدیریت سازمانی,مقاله مدیریت سازمان های پیچیده,مقاله مدیریت سازمانهای ورزشی,مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمان های کوچک,مقاله در مورد مدیریت در سازمان,مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,مقاله مدیریت عملکرد در سازمان های ورزشی,مقاله مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی,مقاله مدیریت سازمان های فرهنگی,مقاله مدیریت سازمان های ورزشی,مقاله مدیریت سازمان ها,مقاله مدیریت منابع انسانی در سازمان های پروژه محور,مقاله مديريت دانش، نياز سازمان هاي امروز,مقاله مدیریت دانش در سازمانها,مقاله مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی,مقالات مدیریت دانش در سازمان,مقاله نقش مدیریت دانش در سازمان,مقاله مدیریت دانش سازمانی,دانلود رایگان مقاله مدیریت دانش در سازمان,مقاله موانع استقرار مدیریت دانش در سازمان های دولتی,مقاله در مورد مدیریت دانش در سازمان,مقاله مدیریت دانش و سازمان های آموزشی,مقاله در مورد مدیریت زمان در سازمان,مقالات مدیریت سازمانی,مقاله مدیریت رفتار سازمانی,مقاله مدیریت تحول سازمانی,مقاله مدیریت رفتار سازمانی با ترجمه,مقاله مدیریت فرهنگ سازمانی,مقاله مدیریت رفتار سازمانی انگلیسی,مقالات مدیریت سازمانهای پیچیده,مقاله مدیریت سازمان ورزشی,مقاله در مورد مدیریت سازمانهای ورزشی,تحقیق در مورد مدیریت در سازمان,مقاله در مورد مدیریت سازمانهای پیچیده,مقاله در مورد مدیریت سازمانی,مقاله در مورد مدیریت رفتار سازمانی,مقاله در مورد مدیریت تحول سازمانی,مقاله در مورد مديريت رفتار سازماني,مقاله در مورد مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,مقاله در مورد مدیریت و سازمان,تحقیق در مورد مدیریت رفتار سازمانی,مقالات مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,دانلود مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,مقاله انگلیسی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,دانلود رایگان مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,موضوع تحقیق مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی