ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

فصل اول :

1-1) سازه های مرکب :

مقدمه : در مطالب قبلی به نام استاتيک ، سکون اجسام با صرف نظر کردن از تغيير شکل آنها بررسی گرديد. يعنی اجسامی مطرح شدند که تغيير شکل آنها بسيار کوچک و قابل اغماض است. در نتيجه حتما تمام آن اجسام جامد بودند. در مقاومت مصالح که دنباله همان استاتيک است ، سکون همان اجسام جامد مطرح می شودکه البته با در نظر گرفتن همان تغيير شکل های بسيار کوچک. هر جسمی حتی جسم جامد در مقابل هر نوع نيرو تغيير شکل می دهد. زيرا نيروهای خارجی وارد بر آن جسم بين مولکولهای آن جسم تقسيم شده ، و نيروهای بين ملکولی را تغيير می دهد. که اين تغيير باعث می شود که ملکولها نسبت به همديگر خيلی کم جا به جا شوند و شکل ظاهری آن جسم کمی تغيير کتدکه آن را تغيير شکل آن جسم گويند.نه تنها در آزمايشات ، در تئوری نيز می توان اين تغيير شکل را به دست آورد. عکس مقدار تغيير شکل را مقاومت آن جسم گويند. برای هر نقطه و برای هر سازه شکل آن قطعه يا ابنيه و شکل قطعات آن بايستی طوری تعيين گردد که آن ابنيه بتواند وظيفه خود را به درستی انجام دهد. يعنی تغيير شکل آن از يک مقدار ماکزيمم تجاوز نکند. آن مقدار max را تغيير شکل مجاز آن قطعه گويند. اين تغيير شکل مجاز بستگی به نوع ابنيه دارد. در نتيجه از ساختمانی به ساختمانی ديگر متفاوت است. که اين ها را آئين نامه ها تعيين می کنند. عکس مقدار تغيير شکل را مقاومت جسم و عکس تغيير شکل مجاز را مقاومت مجاز گويند. در نتيجه مهمترين مطلبی که مقاومت مصالح مطرح می کند اين است که برای هر قطعه چه نوع شکل هندسی و چند نوع ماده بايستی انتخاب گردند تا آن قطعه بتواند وظيفه خود را به درستی انجام داده و max تغيير شکل از تغيير شکل مجاز تجاوز نکند.

2-1) سازه :

سازه هر چيز مصنوعی است که توسط انسان طراحی ، محاسبه و ساخته می شود تا در مفابل نيروهايي که بعدا اعمال خواهند شد وظيفه خود را به درستی انجام دهند. يعنی در مقابل آن نيروها مقاومت کند و بعبارت ديگر max تغيير شکل آن آز تغيير شکل مجاز پائين تر باشد يا مقاومت آن از مقاومت مجاز بالاتر باشد. محاسبه يعنی پيدا کردن max تغيير شکل نيروهای خرجی که بر سازه اعمال          می گردند که متنوع هستند. يکدسته نيروهای خارجی که سازه به خاطر آن طرح و محاسبه می گردد و آنها نيروهای معلوم می باشند که از مجموع دو نيرو تشکيل       می شوند : 1) بار زنده 2) بار مرده. نيروهای مرده را با D نشان می دهند و به طور تقريبی محاسبه می کنند که عبارت است از وزن سازه که ممکن است بنا به دلايلی در آينده وزن سازه اضافه گردد و به همين خاطر 40% ، نيروهای مرده را بيشتر در  نظر می گيرند ( يعنی :  × 1.4بار مرده ). دومی نيروهای زنده هستند که در بعضی از طول روز يا هفته يا ماه يا سال اضافه يا کم می گردند مانند وزن برف يا نيروهای حاصل از وزش باد يا لوازم ساختمان و يا افراد آن. نيروهای پيش بينی نشده بار زنده از بار مرده بيشتر است. لذا وزن زنده را با L نشان داده و مقدار آن را 70% اضافه در نظر        مـی گيـرند. يـعنی آنـرا 1.7L در نظر مـی گـيرند. در نتـيجه نـيروهای وارد بر سـازه  1.4D + 1.7L است. دسته ديگر نيروهای خارجی عکس العمل تکيه گاه ها        می باشد، که نيروهای مجهولی می باشندو لذا برای اين که تغيير شکل سازه در مقابل نيروهای خارجی محاسبه گردند در وهله اول لازم است که عکس العمل تکيه گاه ها محاسبه شوند و به اين دليل به آنها مجهولات اصلی گويند.


لینک دانلود:

دانلود کاملترین جزوه مقاومت مصالح 1




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,جزوه مقاومت مصالح 1,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران,جزوه مقاومت مصالح 1 رشته مکانیک,جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه شریف,جزوه مقاومت مصالح 1 مکانیک,جزوه مقاومت مصالح 1 پارسه,جزوه مقاومت مصالح 1 دکتر ارمغانی,جزوه مقاومت مصالح 1 مهندسی عمران,جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه آزاد,جزوه مقاومت مصالح 1 و 2,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران دانشگاه شریف,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران پیام نور,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران پارسه,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران Pdf,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران دانشگاه ازاد,جزوه مقاومت مصالح 1 عمران شریف,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 عمران,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 رشته عمران,جزوه مقاومت مصالح 1 رشته مکانیک دانشگاه شریف,جزوه مقاومت مصالح 1 رشته مکانیک پارسه,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 رشته مکانیک,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه تهران,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه تهران - دكتر جوهرزاده,جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه تهران,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه شریف,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه امیرکبیر,جزوه ی مقاومت مصالح 1 دانشگاه صنعتی شریف,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 مکانیک,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 مهندسی مکانیک,جزوه ی مقاومت مصالح 1 مکانیک,بهترین جزوه مقاومت مصالح 1 مکانیک,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 پارسه,دانلود جزوه ی مقاومت مصالح 1 پارسه,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 دانشگاه آزاد,دانلود جزوه مقاومت مصالح 1 و 2,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی