ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  فایل ورد قابل ویرایش

 

تجزيه وتحليل مشکلات کارمند يابي – گزينش و انتصاب

توضیحی مختصر از مقاله  :

فرايند کارمند يابي

کارمند يابي يک فرايند واسطه اي است ؛ يعني طي اين فرايند کساني که جوياي کارند ( متقاضيان کار ) و کساني که خواهان نيروي کارند ( استخدام کنندگان ) براي نخستين بار با يکديگر روبرو مي شوند تا طي فرايند بعدي (انتخاب و گزينش ) ، توانايي واقعي آنها براي احراز شغل و ورود به سازمان تعيين گردد .فرايند کارمند يابي در سازمان بايد به گونه اي باشد که تعداد زيادي از داوطلبان واجد الشرايط ، متقاضي شغل شوند .بديهي است هر قدر تعداد متقاضيان شغل بيشتر باشد ، سازمان حق انتخاب بيشتري خواهد داشت ، ولي البته اين فرايند هنگامي موثر است که نه تنها افراد واجد الشرايط جذب سازمان شوند ، بلکه کساني که فاقد صلاحيت هستند نيز در همان ابتدا پي به اين امر ببرند و داوطلب شغل نشوند . اين دو شرط ، يعني جذب افراد واجد الشرايط و از دور خارج کردن افراد فاقد شرايط ،هزينه هاي کارمند يابي را به حداقل خواهد رساند .

عوامل موثر در کارمند يابي :

گفته شد که منظور از کارمند يابي شناسايي و انتخاب بهترين و شايسته ترين افراد براي استخدام است . ولي بايد توجه داشت که سازمان هميشه در نيل به اين هدف موفق نيست در اينجا به شرح عواملي مي پردازيم که تاثير مهمي در فرايند کارمند يابي دارد و بدون توجه به آنها سازمان در امر کارمند يابي موفق نخواهد بود .

مشکلات کارمند يابي از مراکز آموزشي : مراجعه به مراکز آموزشي به منظور يافتن متقاضي کار ، پر هزينه و بسيار وقت گير است ؛ زيرا احتياج به فراهم کردن مقدمات بسيار و برقراري هماهنگي ميان سازمان و مراکز آموزشي دارد .بدين منظور سازمان بايد دفترچه هاي راهنما و نشرياتي که اطلاعات ضروري مربوط به سازمان را در اختيار مراجعان قرار مي دهد چاپ و آماده کند ، دفتري براي ملاقات و انجام دادن مصاحبه هاي اوليه در نظر بگيرد و صورت جلسه هاي مصاحبه ها و تمام مدارک مربوط به متقاضيان را براي ارزيابي هاي بعدي ، جمع آوري و بايگاني کند . همچنين در مواردي که مسئولان سازمان با فرد برجسته و زبده اي سرو کار دارند براي از دست ندادن موقعيت ، لازم است در اولين فرصت چنين فردي را براي آشنايي بيشتر ، به سازمان دعوت کنند و در صورت لزوم کليه هزينه هاي مربوط به سفر و اقامت وي را تقبل نمايند .

 

دانلود مقاله برنامه ریزی نیروی انسانی،کارمندیابی و انتخاب

کارمند يابي وظيفه کيست ؟

اينکه وظيفه کارمند يابي براي سازمان بايد بر عهده چه شخص و نهادي گذارده شود ، بستگي به اندازه سازمان دارد در سازمان هاي بزرگ معمولا از موسسات حرفه اي براي کارمند يابي استفاده مي شود . در سازمان هاي با اندازه متوسط کارمند يابي را متخصصان امور پرسنلي انجام مي دهند . در سازمان هاي کوچک نيازي به اداره امور پرسنل يا معاونت نيروي انساني به طور مستقل و جدا از ساير ادارات و معاونت ها نيست و کارمند يابي معمولا به عهده مديران يا سرپرستان دوايري گذاشته مي شود که نياز به کارمند دارند .در هر حال ، بايد توجه داشت که موفقيت در کارمند يابي تا حدود زيادي بستگي به کارمند ياب ، يعني فردي دارد که وظيفه کارمند يابي به او محول شده است ؛ زيرا اغلب ، يکي از دلايل متقاضي براي انتخاب يک سازمان از ميان سازمان هاي ديگر ، شخصيت کارمند ياب و نوع برخوردش با وي بوده است .

 


لینک دانلود:

دانلود مقاله فرايند کارمند يابي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,مقاله فرایند کارمند یابی,مقاله در مورد فرایند کارمند یابی,مقاله كارمند يابي,مقالات کارمند یابی,مقاله در مورد كارمند يابي,مقاله کارمند یابی,تحقیق در مورد کارمند یابی,مقاله در مورد فرایند کارمند یابی,فرايند كارمند يابي,فرایند کارمند یابی,فرایند کارمندیابی در مدیریت منابع انسانی,فرایند کارمند یابی+pdf,مقاله فرایند کارمند یابی,پاورپوینت فرایند کارمند یابی,مراحل و فرایند کارمند یابی,مقاله در مورد فرایند کارمند یابی,كارمند يابي چيست,کارمندیابی,کارمندیابی مدرن,کارمندیابی و استخدام,کارمندیابی منابع انسانی,کارمندیابی و گزینش,کارمندیابی چیست,کارمندیابی آژانس هواپیمایی,کارمندیابی Pdf,کارمندیابی در سازمان,کارمندیابی Ppt,کارمند یابی آژانس هواپیمایی,سایت کارمند یابی آژانس هواپیمایی,کارمند یابی الکترونیکی,کارمندیابی+pdf,فرایند کارمندیابی+pdf,کارمند یابی در منابع انسانی,فرایند کارمندیابی در مدیریت منابع انسانی,کارمند یابی در مدیریت منابع انسانی,کارمند یابی منابع انسانی,فرايند كارمند يابي,فرایند کارمند یابی,فرایند کارمند یابی+pdf,سايت كارمند يابي,کارمند یابی استراتژیک,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی