دانلود مقاله سس مایونز
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

تعریف سس مایونز از نظر استاندارد ایران

سس مایونز چاشنی است که از امولسیون شدن روغن های گیاهی خوراکی (حداقل 66 درصد) در یک فاز مایع شامل سرکه بوجود می آید . امولسیون روغن در آب توسط زرده تخم مرغ ایجاد می گردد . در واقع مایونز فرآوردة غذایی آماده ای است که به صورت امولسیون دائم روغن در آب بوده و دارای بو و مزه ملایم می باشد . PH رنگ کرم تا زرد کمرنگ آن بین 6/3 تا 4 است که نباید از آن  تجاوز کند . در ساخت آن روغن گیاهی خوراکی ، سرکه ، آب لیمو ، تخم مرغ و نیز ممکن است افزودنی ها و طعم دهنده های مجاز دیگر از قبیل نمک ، شکر ، ادویه ، صمغ خوراکی اسید های ستریک ، مالیک یا لاتیک به کار رود .

 

رابطه ساختمان میکروسکوپی و ویژگی های بافتی مایونز:

مایونز امولسیون روغن در آب با مقدار نسبتاً زیاد روغن می باشد . اندازه و شکل قطرات روغن به همراه وسیکوزیته فاز آبی بر روی پایداری ، خواص بافت و نیز جنبه های ظاهر محصول از قبیل رنگ و درخشندگی اثر می گذارد . نوع ترکیبات و شرایط فرآیند در چگونگی توزیع فاز ها نقش دارد . رابطه بین پارامتر های ساختمان میکروسکوپی ، اندازه قطرات روغن و چگونگی توزیع زرده تخم مرغ با خصوصیات رئولوژیکی و بافتی مایونز بررسی گردیده است .

در ابتدا از حل نمودن ترکیبات خشک در آب و سپس اختلاط آن ها با زرده تخم مرغ، فاز آبی تهیه می گردد . به این مخلوط در سیلند امولسیفیکاسیون روغن و سپس سرکه اضافه شده و در ادامه امولسیون تهیه شده از آسیاب کلوئیدی (ویسکورتورر) برای تهیه امولسیون نهایی عبور داده شد محصول سرد و سپس در ظرف بسته بندی پر می گردد .روغن های سویا و کلزای اورسیک پایین تصفیه شده در فرمولاسیون استفاده می شود . فاز آبی توسط مخلوط پلی ساکاریدها ، صمغ گوآروگزانتان و زرده تخم مرغ تثبیت می گردد . درصد چربی امولسیون 70 و 80 درصد زرده از 5/2 تا 6 درصد متغیر است . از ساکاروز به عنوان شیرین کننده استفاده می کنیم . مایونز ها حاوی نمک ، بنزوات سدیم ، سرکه ، رنگ و آروما به مقدار ثابت می باشند .پخش و توزیع زرده در محصول تحت تأثیر شرایط فرآیند و کیفیت مواد اولیه مصرفی می باشد . دستگاه های امولسیفایی با سرعت پائین برای پخش مطلوب زرده در فاز آبی مناسب نمی باشند.دمای ورودی و خروجی مخلوط به امولسیفایر بر روی زمان نگهداری و دمای محصول اثر گذار می باشد . بنابراین شرایط فرآیند تعیین کننده اندازه ذرات قطرات روغن و نحوه پخش ذرات زرده می باشد . این دو عامل بر روی بافت و عمر انباری محصول موثر می باشند .


لینک دانلود:

دانلود مقاله سس مایونز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,مقاله سس مایونز,مقاله در مورد سس مایونز,مقاله خط تولید سس مایونز,مقالات سس مایونز,مقاله درباره سس مایونز,سس مايونز,سس مايونز در بارداري,سس مايونز براي مو,سس مايونز براي موي سر,سس مايونز و شپش,سس مايونز مهرام,سس مايونز براي پوست,سس مايونز مو,سس مايونز گياهي,سس مايونز خوشمزه,خوردن سس مايونز در بارداري,مصرف سس مايونز در بارداري,مضرات سس مایونز در بارداری,سس مایونز در دوران بارداری,سس مایونز بارداری,سس مایونز پاستوریزه در بارداری,سس مایونز مهرام در بارداری,سس مایونز برای موها,سس مایونز برای موخوره,سس مایونز برای موهای اسیب دیده,سس مایونز برای مو نی نی سایت,فواید سس مایونز برای مو,فواید سس مایونز برای موی سر,سس مایونز برای شپش مو,خواص سس مایونز برای موی سر,خواص سس مايونز براي موي سر,سس مایونز برای تقویت موی سر,سس مایونز برای شپش موی سر,فواید سس مایونز برای مو سر,استفاده از سس مایونز برای موی سر,طریقه استفاده از سس مایونز برای موی سر,ماسک سس مایونز برای موی سر,سس مایونز و شپش سر,سس مايونز و شپش سر,سس مایونز و درمان شپش,سس مایونز شپش,سس مایونز برای شپش سر,سس مایونز برای شپش,سس مایونز درمان شپش سر,سس مایونز مهرام,قیمت سس مایونز مهرام,ترکیبات سس مایونز مهرام,قيمت سس مايونز مهرام,طرز تهیه سس مایونز مهرام,سس مایونز چیلی مهرام,عکس سس مایونز مهرام,سس مایونز کم چرب مهرام,سس مایونز برای پوست صورت,سس مایونز برای پوست و مو,سس مایونز برای پوست خوبه,ماسک سس مایونز برای پوست,خواص سس مایونز برای پوست,فواید سس مایونز برای پوست,خواص سس مايونز براي پوست,فواید سس مایونز برای پوست صورت,فواید ماسک سس مایونز برای پوست,سس مایونز موی سر,سس مایونز موی خشک,سس مایونز مو نی نی سایت,سس مایونز موخوره,سس مایونز برای مو,سس مایونز روی مو,سس مایونز و موی سر,سس مایونز خوشمزه,سس مایونز خوشمزه برای سالاد,طرز تهیه سس مایونز خوشمزه,سس مایونز بسیار خوشمزه,روش تهیه سس مایونز خوشمزه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی