دانلود مقاله حوضچه های آرامش با پرش هیدرولیکی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

همراه با تصویر

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه

آب در زمانی که از روی سرریز عبور می کند یا از مجراهای تحتانی خارج می شود دارای سرعت فوق العاده زیاد می باشد. در چنین مواقعی جریان فوق بحرانی بوده و انرژی جنبشی زیاد و مخرب دارد. برای اینکه انرژی جنبشی مخرب از آب گرفته شود، سازه های مستهلک کننده انرژی (Energy Dissipators) بکارگرفته می شوند. در این بخش حوضچه های آرامش که در آنها بخشی از انرژی جنبشی مخرب توسط پرش هیدرولیکی مستهلک می شود، مورد توجه قرار گرفته است.

انواع حوضچه های آرامش

درشکل بالا بعضی از سازه های هیدرولیکی که در آنها باید مستهلک کننده انرژی بکارگرفته شود، نشان داده شده است. برای شکلهای a تا g می توان حوضچه های آرامش همراه پرش هیدرولیکی و موانع در نظر گرفت. دراین حوضچه ها مقدار زیادی از انرژی مخرب در پرش هیدرولیکی مستهلک می شود و مقداری از این انرژی نیز توسط موانع گرفته می شود. در بسیاری از آبگیرهای تحتانی جریان پس از عبور از دریچه اصلی بصورت فوق بحرانی گشته و ممکن است بصورت شکل hظاهر شود. در اینحالت پایانه آبگیر بنحوی ساخته می شود که اولاً طول پرتاب آب زیاد شده و ثانیاً شکل پرتاب طوری باشد که مقدار زیادی از انرژی توسط پودر شدن در هوا مستهلک شود. در محل فرود آمدن جت آب سنگهای بزرگ و قوی چیده می شود تا از هرگونه فرسایش جلوگیر بعمل آید. در شکل I سقوط آزاد آب توسط سرریز در سد قوسی نازک نشان داده شده است. در پایین دست این سد ممکن است سد کوتاه دیگر، در فاصله ای که این فاصله و ارتفاع سدکوتاه از روی مدل تعیین می شود، قرار بگیرد. چناچه سد قوسی از نوع ضخیم باشد سرریز ممکن است از نوع Ogee بلند اختیار شود. چناچه در سازه ای از تنداب استفاده نمایند، پایانه تنداب ممکن است بصورت شکل J ساخته شود. در اینحالت مسائل شبیه مسائلی می باشد که برای شکل h توضیح داده شده است.


لینک دانلود:


دانلود مقاله حوضچه های آرامش با پرش هیدرولیکی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,مقاله حوضچه آرامش,مقاله در مورد حوضچه آرامش,تحقیق در مورد حوضچه آرامش,حوضچه آرامش,حوضچه آرامش چیست؟,حوضچه آرامش سد,حوضچه آرامش+ppt,حوضچه آرامش واگرا,حوضچه آرامش Usbr,حوضچه آرامش Saf,حوضچه آرامش دو مرحله ای,حوضچه آرامش+pdf,حوضچه آرامش در سد,حوضچه آرامش سد کارون,انواع حوضچه آرامش سد,حوضچه های آرامش سد,طراحی حوضچه آرامش سد,انواع حوضچه آرامش Usbr,طراحی حوضچه آرامش Usbr,حوضچه های آرامش Usbr,طراحی حوضچه آرامش+pdf,مقاله پرش هیدرولیکی,مقاله در مورد پرش هیدرولیکی,دانلود مقاله پرش هیدرولیکی,تحقیق در مورد پرش هیدرولیکی,پرش هیدرولیکی چیست؟,پرش هیدرولیکی مستغرق چیست,پرش هیدرولیکی مستغرق,پرش هیدرولیکی در کانال مستطیلی,پرش هیدرولیکی در کانال,پرش هیدرولیکی در کانال ذوزنقه ای,پرش هیدرولیکی در کانال های ذوزنقه ای,پرش هیدرولیکی در کانال های مستطیلی,پرش هیدرولیکی گزارش کار,پرش هیدرولیکی در حوضچه آرامش,پرش هیدرولیکی روی شیب معکوس,پرش هیدرولیکی کلاسیک,پرش هیدرولیکی در مجاری شیبدار,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی