دانلود جزوه مفاهیم اساسی در آمار
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

آمار در دو شاخه آمار توصیفی و احتمالات و آمار استنباطی بحث و بررسی می شود. احتمالات و تئوریهای احتمال اساسا از دایره بحث ما خارج است. همچنین آمار توصیفی مانند فراوانی، میانگین، واریانس و … نیز مفروض در نظر گرفته شده اند.

۱- آمار استنباطی و آمار توصیفی

در یک پژوهش جهت بررسی و توصیف ویژگیهای عمومی پاسخ دهندگان از روش های موجود در آمار توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی، در صد فراوانی، درصد فراوانی تجمعی و میانگین استفاده میگردد. بنابراین هدف آمار توصیفی یاdescriptive محاسبه پارامترهای جامعه با استفاده از سرشماری تمامی عناصر جامعه است.

در آمار استنباطی یا inferential پژوهشگر با استفاده مقادیر نمونه آماره ها را محاسبه کرده و سپس با کمک تخمین و یا آزمون فرض آماری، آماره ها را به پارامترهای جامعه تعمیم می دهد.برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از روش های آمار استنباطی استفاده می شود.

پارامتر شاخص بدست آمده از جامعه آماری با استفاده از سرشماری است و شاخص بدست آمده از یک نمونه n تائی از جامعه آماره نامیده می شود. برای مثال میانگین جامعه یا µ یک پارامتر مهم جامعه است. چون میانگین جامعه همیشه در دسترس نیست به همین خاطر از میانگین نمونه یا که آماره برآورد کننده پارامتر µ است در بسیاری موارد استفاده می شود.

۲- آزمون آماری و تخمین آماری

در یک مقاله پژوهشی یا یک پایان نامه باید سوال پژوهش یا فرضیه پژوهش مطرح شود. اگر تحقیق از نوع سوالی و صرفا حاوی پرسش درباره پارامتر باشد، برای پاسخ به سوالات از تخمین آماری استفاده می شود و اگر حاوی فرضیه ها بوده و از مرحله سوال گذر کرده باشد، آزمون فرضیه ها و فنون آماری آن به کار می رود.

هر نوع تخمین یا آزمون فرض آماری با تعیین صحیح آماره پژوهش شروع می شود. سپس باید توزیع آماره مشخص شود. براساس توزیع آماره آزمون با استفاده از داده های بدست آمده از نمونه محاسبه شده آماره آزمون محاسبه می شود. سپس مقدار بحرانی با توجه به سطح خطا و نوع توزیع از جداول مندرج در پیوست های کتاب آماری محاسبه می شود. در نهایت با مقایسه آماره محاسبه شده و مقدار بحرانی سوال یا فرضیه تحقیق بررسی و نتایج تحلیل می شود. در ادامه این بحث موشکافی می شود.

۳- آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک

آمار پارامتریک مستلزم پیش فرضهائی در مورد جامعه ای که از آن نمونه گیری صورت گرفته می باشد. به عنوان مهمترین پیش فرض در آمار پارامترک فرض می شود که توزیع جامعه نرمال است اما آمار ناپارامتریک مستلزم هیچگونه فرضی در مورد توزیع نیست. به همین خاطر بسیاری از تحقیقات علوم انسانی که با مقیاس های کیفی سنجیده شده و فاقد توزیع (Free of distribution) هستند از شاخصهای آمارا ناپارامتریک استفاده می کنند.

فنون آمار پارامتریک شدیداً تحت تاثیر مقیاس سنجش متغیرها و توزیع آماری جامعه است. اگر متغیرها از نوع اسمی و ترتیبی بوده حتما از روشهای ناپارامتریک استفاده می شود. اگر متغیرها از نوع فاصله ای و نسبی باشند در صورتیکه فرض شود توزیع آماری جامعه نرمال یا بهنجار است از روشهای پارامتریک استفاده می شود در غیراینصورت از روشهای ناپارامتریک استفاده می شود.



لینک دانلود:

دانلود جزوه مفاهیم اساسی در آمار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 22 تير 1396برچسب:,جزوه آمار سوم تجربی,دانلود جزوه آمار سوم تجربی,جزوه ی آمار سوم تجربی,جزوه آمار سال سوم تجربی,جزوه آموزشی آمار سوم تجربی,جزوه آمار و مدلسازی سوم تجربی,دانلود جزوه ی آمار سوم تجربی,دانلود جزوه آموزشی آمار سوم تجربی,دانلود جزوه آمار و مدلسازی سوم تجربی,جزوه آمار سوم دبیرستان تجربی,جزوه آمار,جزوه آمار و احتمالات مهندسی,جزوه آمار توصیفی,جزوه آمار استنباطی رشته روانشناسی,جزوه آمار Pdf,جزوه آمار استنباطی,جزوه آمار زیستی Pdf,جزوه آمار و احتمالات دبیرستان,جزوه آمار و احتمالات مهندسی پارسه,جزوه آمار و احتمالات مهندسی دکتر محمدمهدی نایبی,جزوه آمار و احتمالات مهندسی پیام نور,جزوه آمار و احتمالات مهندسی دکتر ایوزیان,جزوه آمار و احتمالات مهندسی کامپیوتر,جزوه آمار و احتمالات مهندسی عمران,جزوه آمار و احتمالات مهندسی رشته کامپیوتر,جزوه آمار و احتمالات مهندسی برق,جزوه آمار و احتمالات مهندسی دانشگاه شریف,جزوه آمار توصیفی روانشناسی,جزوه+آمار+توصیفی+و+استنباطی+رشته+,جزوه آمار توصیفی رشته روانشناسی,جزوه آمار توصیفی Pdf,جزوه آمار توصیفی پارسه,جزوه آمار توصیفی پیام نور,جزوه آمار توصیفی علوم تربیتی,جزوه آمار توصیفی و استنباطی,جزوه آمار توصیفی رشته تربیت بدنی,دانلود جزوه آمار استنباطی رشته روانشناسی,جزوه آمار استنباطی Pdf,جزوه آمار مقدماتی Pdf,جزوه آمار و احتمالات Pdf,جزوه آمار و احتمال+pdf,دانلود جزوه آمار+pdf,جزوه زمین آمار Pdf,جزوه آمار حیاتی Pdf,جزوه آمار استنباطی روانشناسی,جزوه آمار استنباطی پیشرفته,جزوه آمار استنباطی پیام نور,جزوه آمار استنباطی در روانشناسی,جزوه آمار استنباطی پیشرفته پیام نور,جزوه آمار استنباطی کارشناسی ارشد,جزوه آمار استنباطی علوم تربیتی,جزوه آمار استنباطی مدیریت آموزشی,دانلود جزوه آمار و احتمالات دبیرستان,جزوه آمار و احتمالات دوم دبیرستان,جزوه ی آمار و مدلسازی سوم تجربی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی