دانلود مقاله نگرش تجزيه نگر و نگرش سيستمي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

چكيده :

دراين مقاله پديده ها از دو نظر گاه تجزيه نگر يا مكانيستي و نگرش كل نگر يا سيستمي مورد بررسي قرار مي گيرد و با يكديگر مقايسه ميگردد .در نگرش سيستمي شكل ساده سيستم و محيط تعريف گرديده و نمايه اي از ورودي سيستم و خروجي آن تكنولوژي تبديل و بازخورد در تئوري سيستمي ارائه گرديده است .سپس سيستم ها در سه گروه   1 – باز    2 – بسته     3 – سيستم الف – نرم    ب – سخت بر اساس نظريه برتالانفي طبقه بندي شده ويژگي هاي هر يك تعريف ميگردد . همچنين طبقه بنديهاي بولدينگ و جردن نيز از سيستم ها درجه اول و نمايه ها ارائه ميگردد .

-        تداخل سيستمها و قرارگيري سيستم هاي كوچكتر در سيستم هاي بزرگتر

-        تعامل هاي سيستمي از جمله نيروهاي پيوستگي و گسستگي تيم و هم پاياني سيستم ها

-   شرايط پايداري سيستم كه ايجاد تعادل با محيط بر اساس سرعت ستزش پذيري و مرمت تغيير در محطي مي باشد مورد بررسي قرار گرفته است .

تعاريف سيستم هاي سايبرنتيك ( سيستم هاي زنده ) و جزيره اي شدن سيستم ( تجزيه سيستم به زير سيستم ها ) و تعريف بازخورد يا پس خورد به همراه نمايه ها ي مربوطه ارائه شده و بعنوان نتيجه گيري از مطالب فوق قراردادن سازمان در قالب يك سيستم مطرح مي گردد و اجزاء سازمان در نگرش سيستمي بررسي شده و روش چرچمن كه 5 جهت هر سازمان را مشخص مي كند ( 1 – هدفهاي سازمان – 2 – منابع سازمان – 3 – اجزاي سازمان – 4 - محيط سازمان - 5 – مديريت سازمان ) مورد بحث قرار گرفته و ضرورت ايجاد حفظ روحيه خلاقيت در سازمان پيشنهاد ميشود .

مقدمه :

جنگ دوم جهاني تجارب تازه اي را در مديريت جبهه ها مي آزمايد . بهره گيري از علم رياضي و ديگر علوم در مديريت جبهه  فصل تازه اي را در مديريت سازمانها مي گشايد. و در دهه 1950 مكتب تازه اي در مديريت ظهورمي كند كه مجموعه نگر است .در اداره سازمانها نه تنها بعد فيزيكي و مادي انسن و نه تنها بعد احساسي و رواني , بلكه هردو را با هم ود ركنار هم در نظر مي گيرد. و هر دو را در مديريت امور و بهره وري موثر مي داند . به علاوه تاثير عوامل بسيار ديگري از جمله محيط را در امور سازمان مورد توجه قرار مي دهد. و سازمان را به ديده مجموعه اي مي نگرد كه هر يك از اعضا و اجزاي آن نقشي در فعاليت ساير اعضا و كل سازمان تاثير مي گذارد.هدف از اين بحث پرداختن به اين نگرش است , نگرشي كل نگر يا سيستمي . كه در اين نوشته با عنوان تفكر سيستمي عرضه مي شود.ابتدا چگونگي انديشيدن و تفكر سيستيمي شرح داده مي شود و سپس انديشه سيستمي در قالب مديريت سازمانها مورد بحث قرار مي گيرد.

 


لینک دانلود:


دانلود مقاله نگرش تجزيه نگر و نگرش سيستمي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:,مقاله نگرش سيستمي,مقاله نگرش سیستمی در مدیریت,مقالات نگرش سیستمی,مقاله نگرش سیستمی,مجموعه مقالات نگرش سیستمی,مقاله درباره نگرش سیستمی,دانلود مقاله نگرش سیستمی,مقاله درخصوص نگرش سیستمی,مقاله های نگرش سیستمی,مقاله درمورد نگرش سیستمی,مقالات در مورد نگرش سیستمی,نگرش سيستمي,نگرش سيستمي چيست,نگرش سيستمي در مديريت,نگرش سيستمي به دين,نگرش سيستمي Ppt,نگرش سيستمي به فرآيند آموزشي,نگرش سیستمی به دین,نگرش سیستمی در برنامه ریزی,نگرش سیستمی مدیریت,نگرش سیستمی در سازمان,نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی,تعریف نگرش سیستمی در مدیریت,نگرش سیستمی در مدیریت دولتی,نگرش سیستمی در مدیریت منابع انسانی,نگرش سیستمی در مدیریت چیست,نگرش سیستمی در مدیریت مقاله,کاربرد نگرش سیستمی در مدیریت,نگرش سیستمی مدیریت منابع انسانی,نگرش سیستمی به دین واسطی,رویکرد سیستمی به دین,کتاب نگرش سیستمی به دین,دانلود نگرش سیستمی به دین,نگرش سیستمی Ppt,دانلود کتاب نگرش سیستمی به دین,خرید کتاب نگرش سیستمی به دین,نگرش سیستمی در برنامه ریزی آموزشی,نگرش سیستمی در برنامه ریزی درسی,نگرش سیستمی در برنامه ریزی شهری,نگرش سیستمی در برنامه ریزی معماری,رویکرد سیستمی در برنامه ریزی آموزشی,رویکرد سیستمی در برنامه ریزی شهری,رویکرد سیستمی در برنامه ریزی منطقه ای,رویکرد سیستمی در برنامه ریزی,رویکرد سیستمی در برنامه ریزی درسی,نگرش سیستمی در مدیریت,نگرش سیستمی مدیران,نگرش سیستمی به مدیریت,نگرش سیستمی به مدیریت منابع انسانی,نگرش سیستمی در سازمانها,نگرش سیستمی به سازمان,نگرش سیستمی در یک سازمان,نگرش سیستمی در فرهنگ سازمانی,نگرش سیستمی سازمان,نقش نگرش سیستمی در بهبود عملکرد سازمان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی