دانلود مقاله خشکسالی، بحران کم آبی و اصلاح الگوی مصرف آب
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از پایان نامه  :

چكيده

 خشکسالی، یکی از مهمترین حوادث  غیرمترقبه است که در اثر بروز آن، روند عادی رشد، حیات و تولید محصول و رابطه متوازن و متعارف انسان و محیط مختل می گردد و اثرات خشکسالی در مقایسه با وقایع طبیعی دیگر، به دلیل گستردگی جغرافیایی آن، خطرناک تر می باشد و ارتباط مستقیم با سلامتی مردم و بویژه گروه های در معرض خطر مثل خانم ها و کودکان و افراد مسن دارد. اما خسارات غیر مستقیم این پدیده در اثر رفتارخود مردم، از تصمیم گیری غلط مدیران گرفته تا نحوه ی اجرای مجریان و در نهایت عکس العمل افراد ذینفع، ایجاد شده و با عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب توسط مردم شدت می گیرد و این حادثه طبیعی را به بحران های ثانویه و غیر طبیعی تبدیل می کند.

در این مقاله اثرات سوء تغییرات آب و هوائی در سطح زمین بر آلودگی منابع آب و لزوم توجه به آلودگی منابع آب به عنوان بک تهدید جدی برای سلامتی انسان توضیح داده شده است. سپس نقش مداخلات انسان در بروز و تشدید پدیده خشکسالی و راه کارهای مواجهه با خشکسالی و اقدامات لازم برای کاهش اثرات آن مورد بررسی قرار می گیرد و اثرات این واقعه بر یک حوزه آبریز بیان خواهد شد. سپس بخشی از روش های مدیریتی و کاربردی موثر بر اقدامات پیشگیرانه و اصلاح الگوی مصرف آب، معرفی خواهد شد. در بخش انتهائی این مقاله تحلیل قرآن از مسئله خشکسالی و علل آن مورد توجه قرار گرفته و نظر حضرت آیه ا.. نوری همدانی نیز در خصوص این مسئله مبنی بر لزوم توجه بیشتر به دستورات دین مبین اسلام و فرهنگ سازی توسط مسئولین، مطرح خواهد شد.

کلمات کلیدی: خشکسالی، کم آبی، تغییرات آب و هوائی، اقدامات پیشگیرانه، اصلاح الگوی مصرف آب، آموزه های دینی, قرآن

مقدمه :

 از میان 43 نوع بلای طبیعی موجود در جهان، 34 نوع آن در کشور ما رخ می دهد که خشکسالی یکی از مهمترین آنها می باشد. خشکسالی با خطرات طبیعی دیگر متفاوت است. چون تعیین دقیق شروع و پایان خشکسالی کاری مشکل است و گستردگی جغرافیایی آن در سطحی وسیع می باشد(1). خشکسالی، کاهش و بی‌نظمی بارندگی است به نحوی که روند عادی رشد، حیات و تولید محصول و رابطه متوازن و متعارف انسان و محیط مختل گردد. خشکسالی، ویژگی دائمی یک منطقه نیست و ویژگی های آن از نقطه ای به نقطه دیگر،کاملا متغیر و متمایز است. بارش عمده ترین پارامتری است که درتعریف خشکسالی به کارمی رود وکمبود یا فقدان آن، آستانه رخداد خشکسالی است(3و2).  نگاهی به آمارهای موجود، نشان می دهد حجم كل ريزش هاي جوي، كل حجم جريان هاي سطحي و حجم آب موجود در مخازن سدهاي كشور، از مهر1386 لغايت 17 خرداد ماه 1387 کاهش قابل ملاحظه ای حدود 40 تا 50 درصد داشته است(4).

متوسط بارندگی درایران250 میلی لیتر بوده و 75% سطح ایران دارای بارندگی کمتر از 100 میلی لیتر  می باشد و میانگین بارندگی در ایران، 67% کمتر و تبخیر،10% بیشتر از میانگین جهانی است. بر اساس تعاریف موجود، مناطقی که سرانه آب کمتر از 1000مترمکعب در سال داشته باشند دارای شرایط بحرانی خواهند بود، پس ادامه روند فعلی افزایش جمعیت و عدم مدیریت صحیح تقاضا و عدم اصلاح الگوی مصرف آب، ایران را درآینده ای نزدیک با بحران جدی مواجه خواهد کرد و طبق پیش بینی ها، تا سال2050، جزءکشورهای کم آب خواهیم بود(5).




لینک دانلود:


دانلود مقاله خشکسالی، بحران کم آبی و اصلاح الگوی مصرف آب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:,مقاله خشکسالی,مقاله خشکسالی در ایران,مقاله خشکسالی Pdf,مقاله خشکسالی دریاچه ارومیه,مقاله خشکسالی کرمان,مقاله خشکسالی سیستان,مقاله خشکسالی هیدرولوژی,مقاله ای درمورد خشکسالی,مقالات خشکسالی,مقاله درباره خشکسالی,مقاله در مورد خشکسالی در ایران,مقاله ای در مورد خشکسالی در ایران,مقاله خشکی دریاچه ارومیه,مقاله ای درباره خشکسالی,مجموعه مقالات خشکسالی,مقالات درباره خشکسالی,تحقیق درباره خشکسالی,تحقیق درباره خشکسالی ایران,مقاله درباره ی خشکسالی,مقاله انگلیسی درباره خشکسالی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی