دانلود مقاله ضرورت ونحوه ي مطالعه ي موفق
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

مطالعه‌نداشتن؛ مشكل جهان امروز

يك فرصت خوبي بگذاريد ببينيد مشكل جهان امروز چيست. مشكل جهان امروز اين است كه چون نمي‌تواند مطالعه ‌كند، مجبور است كه با رُمّانها خلوت خودش را- كه با اين خلوت به بهترين اوج مي‌توانست برسد- خراب‌ ‌كند.منظور، پديدة ‌رمان خواني در دنياي امروز است. ولي مطالعه زندگي بزرگان منظورما نيست. چرا كه رُمان گاهي نمونة ايده‌آل يك حيات است، آن رُمان چيز خوبي است. مثلاً كتاب «حيّ‌بن‌يَقظان» ابن‌سينا يا كتاب « عقل سرخ » سهروردي، خيلي جالب است. سهروردي قصة يك انسان را ترسيم ‌مي‌‌كند كه از چاه قيرَوان درآمد و از وادي مورچگان گذشت به يمن رسيد و جگر آسمان را بُريد، هر انساني در نگاه اول مي‌گويد: اينها چيست كه اين آقا مي‌گويد؟! در حالي كه از نظر سهروردي اين قصة هر انساني است كه بايد اين طور باشد، او قصة ما را مي‌گويد؛ چاهِ سياهِ قيرَوان، يعني دنيا. عبوردادن نفس از وادي مورچگان يعني عبور از وادي حرص و كثرت. بعد به وادي يمن واردشدن يعني وارد عالم ميمنت و مباركي شدن، بعد بايد به آسمان برود و جگر آسمان را براي خودش بردارد، يعني وادي تنفس عالم غيبي. يك وقت قصه خودمان را در صورت‌هاي واقعي و توجه به ابعاد آرماني مي‌خوانيم كه توسط بزرگان نوشته شده، و يك وقت قصه‌هاي سرد و بي‌روح براي از بين بردن اوقات فراغت را مي‌خوانيم.

دنياي امروز به بدترين فلاكت‌ها - كه يكي مي‌خواهد اداي خواندن را درآورد - افتاده ‌است. ما شرقي‌ها چون نمي‌توانيم روح‌مان را مثل غربي‌ها در غروب ببريم و نمي‌توانيم به اين چرنديات روزمرّة پوچِ پوك قانع ‌بشويم، رندي ‌مي‌كنيم و نمي‌پذيريم. پديدة رندشدن، پديدة رفلكسِ مقابل با انحراف است. رند‌ها (يعني همان قلندر‌ها) متوجه مي‌شدند آنچه مردم به آن تن داده‌اند بيخود است اين كار را تماماً منكر مي‌شدند.پس مسألة مطالعه، يك طرفش غذاي جان انسان است كه مي‌خواهيم روي اين تأكيد ‌كنيم به همين معنايي كه بابش را باز ‌كرديم. يك طرف ديگرش اين است كه بي‌مطالعه‌گي را داريم با اداي مطالعه پُرمي‌كنيم، يعني خيلي چيز مي‌خوانيم اما بهره‌اي از آن نمي‌يريم‌. مثل كتاب «امير ارسلان نامدار» كه نويسنده، با خيالات خودش خوش است و به بالاتر نظر ندارد و بدتر از اين رُمان‌هايي داريم كه 30 جلد كتاب است و شخصيت‌هايش انسان‌هايي همطراز‌ ما هستند كه مقصدشان هوس‌هاي زشت ماست. رمان‌هاي عجيبي امروز در دنيا هست؛ امروزه بشرِ رذل و فاسد شده، انعكاس شخصيت خود را در رمان‌ها پيدا ‌مي‌كند. اين رمان‌ها، رمان‌هايي است كه در واقع خلوت بشر را ضايع ‌مي‌كند. ما مي‌خواهيم زير بار اينها نرويم، وگرنه در طول زندگي «هر دم به كاري» مي‌شويم.


لینم دانلود«

دانلود مقاله ضرورت ونحوه ي مطالعه ي موفق

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:,مطالعه موفق,مطالعه موفق با تمرکز,مطالعه موفق با تمرکز/سید مجتبی حورایی,مطالعه موفق با تمرکز Pdf,مطالعه موفق با تمرکز+حورایی,مطالعه موفق با تمركز,مطالعه موفق در 8 گام,مطالعه موفق همراه با تمرکز,مطالعه موفق در هشت گام,کتاب مطالعه موفق با تمرکز,مطالعه ی موفق با تمرکز,دانلود مطالعه موفق با تمرکز,دانلود کتاب مطالعه موفق با تمرکز,دانلود کتاب مطالعه موفق با تمرکز حورایی,مجتبی حورایی، مطالعه موفق با تمرکز,2, مجتبی حورایی، مطالعه موفق با تمرکز,دانلود كتاب مطالعه موفق با تمركز,کتاب مطالعه موفق با تمرکز حورایی,کتاب مطالعه ی موفق با تمرکز,خلاصه کتاب مطالعه موفق با تمرکز,خرید کتاب مطالعه موفق با تمرکز,دانلود کتاب مطالعه موفق با تمرکز سیدمجتبی حورایی,دانلود رایگان کتاب مطالعه موفق با تمرکز,خرید اینترنتی کتاب مطالعه موفق با تمرکز,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی