دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6846      حجم فایل:34,12 KB      نوع فایل :rar


 

اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟

...............................

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟
چکیده
از اوایل سال تحصیلی، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به خود جلب می‌کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره‌های درهم رفته و بی حوصلهٔ آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می‌کردند، برخی از آن‌ها بی مورد اجازهٔ بیرون رفتن از کلاس را می‌گرفتند، چند تا ازدانش‌آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می‌زدند. در واقع آن چه بیش از هر چیز من را متعجّب می‌کند، کم‌تحرکی و بی‌توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود.
اما در پایان این پژوهش:
– دانش‌آموزان در انجام تکالیف ریاضی دقت لازم را دارند.
– به درس ریاضی و فعالیت‌های آن علاقهٔ وافری نشان می‌دهند.
– از نتایج آزمون مداد ـ کاغذی که حاکی از پیشرفت آن‌هاست، راضی هستند.
– فعالیت‌های عملکردی را به دقت انجام می‌دهند.
– بیش‌تر دانش‌آموزان، تکالیف ریاضی را بدون کمک گرفتن از اولیا انجام می‌دهند.
– دفتر ریاضی خود را، تمیز و مرتب نگه داشته‌اند.
– به ساخت وسایل کمک آموزشی مربوط به درس ریاضی علاقه زیادی نشان می‌دهند.
– با روحیهٔ شاد، فعالیت‌های کلاسی حاضر را انجام می‌دادند.
– اولیای دانش‌آموزان از پیشرفت درس ریاضی آنان ابراز خرسندی می‌کنند.
– با کاربرد ریاضی در زندگی تا حدودی زیادی آشنا هستند.
– هنگام انجام فعالیت‌های ریاضی به یکدیگر کمک می‌کنند.

مقدمه:
درس ریاضی بدون شک یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه‌های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می‌شوند و از خود مقاومت نشان می‌دهند که گاهی ساده‌ترین اعمال ریاضی را هم نمی‌توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می‌شود. از این رو آنچه آموزگاران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین‌ها و مثال‌های گوناگون است ومهم تر از همه این‌ها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصاً در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می‌کند بیان ریشه‌های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می‌باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش‌ترین و کارآمدترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی (۱۳۸۰) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی‌ترین تراوش‌های اندیشهٔ آدمی است که منعکس کنندهٔ ارادهٔ انسان و نشان دهندهٔ سیر عقل و برهان و هم‌چنین بیان کنندهٔ میزان علاقهٔ بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینهٔ ریاضی موجب ضعف، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود. (مبینی، ۱۳۸۰، ص ۱۵)


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم؟

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396برچسب:,اقدام پژوهی ریاضی,اقدام پژوهی ریاضی ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی دبیرستان,اقدام پژوهی ریاضی اول ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی سوم ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی ششم ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی پنجم,اقدام پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی متوسطه اول,اقدام پژوهی ریاضی دوم,اقدام پژوهی درس ریاضی ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی دوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی اول ابتدایی,نمونه اقدام پژوهی درس ریاضی ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی دبستان,اقدام پژوهی ریاضی چهارم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان,اقدام پژوهی ریاضی اول دبیرستان,اقدام پژوهی معلمان ریاضی دبیرستان,اقدام پژوهی ریاضیات دبیرستان,نمونه اقدام پژوهی ریاضی دبیرستان,دانلود اقدام پژوهی ریاضی دبیرستان,اقدام پژوهی فارسی اول ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی دوم ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی سوم دبستان,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه سوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی ششم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه ششم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی پنجم,اقدام پژوهی درس ریاضی پنجم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی متوسطه اول,اقدام پژوهی ریاضی دوم دبستان,اقدام پژوهی ریاضی پایه دوم,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه دوم,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه دوم ابتدایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی