دانلود گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جدابیت درس هندسه متوسطه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 13     کد محصول :6898      حجم فایل:29,52 KB      نوع فایل :rar


 

...گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جذابیت درس هندسه متوسطه

...

دانلود گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جدابیت درس هندسه متوسطه

چکیده:
هندسه به عنوان بخشی از ریاضی ، یکی از درس های مهم ، مشکل و در عین حال ، پر جاذبه و شیرین دوران تحصیل است. ( البته گهگاهی نیز مخاطره آمیز می شود و لازم است موردتوجه قرار گیرد .) هر معلمی که در مقطع راهنمایی ، درس ریاضی را تدریس کرده باشد ، متوجه این می شود که دانش آموزان در بخش هندسه ، دچار سردر گمی می شوند و مسائل مربوط را نا ملموس تلقی می کنند . علت این امر می تواند دلایل خاص خود را داشته باشد . باید از دید دانش آموزان به مسأله نگاه کرد و عملکردهای آن ها را در حل نمونه های متنوع مربوط به هندسه بررسی نمود تا منشا این مشکل پیدا شود و راه حل مناسب پیشنهاد گردد .در این مقاله سعی شده است که برخی از مشکلات یادگیری هندسه و راه حل هایی برای آموزش بهتر این بخش از درس ریاضی ارائه شود .

واژه های کلیدی: هندسه – تقویت ذهن فضایی – بازی هندسی – بعد عملکردی

مقدمه
ریاضیات با فرمول ها عجین شده است . اما این برای دانش آموزان چندان خوش آیند نمی آید و بهتر است آموزش ریاضی در دنیای ملموس تری صورت گیرد . کاری بدون هیچ فرمول ، بدون هیچ ارتباطی با جبر ، بدون اعداد ، پرداختن به چیزی هندسی در فضا و مسائلی که با اشیاء هندسی سروکار دارند ، است . باید بتوان اشیاء هندسی را طبقه بندی کرد و اشیاء یک بعدی و دو بعدی و … را به دانش آموزان معرفی نمود . چون نوع فضای زیستی ما ، سه بعدی است ، باید به آموزشگران یاد داد که چگونه دنیای سه بعدی را در دنیای دو بعدی کاغذ بگنجانند .


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جدابیت درس هندسه متوسطه

دانلود گزارش تخصصی بررسی راهکارهایی برای جدابیت درس هندسه متوسطه

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 19 تير 1396برچسب:,گزارش تخصصی درس ریاضی,گزارش تخصصی درس ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی درس ریاضی دبیرستان,گزارش تخصصی درس ریاضی پایه چهارم,گزارش تخصصی درس ریاضی پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی پایه هشتم,گزارش تخصصی درس ریاضی پنجم,گزارش تخصصی درس ریاضی ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی پایه پنجم,گزارش تخصصی درس ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی چهارم ابتدایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی