گزارش تخصصی مبانی هنرهای تجسمی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 15     کد محصول :6918      حجم فایل:25,82 KB      نوع فایل :rar


 

گزارش تخصصی دبیر هنر بصورت ورد

دانلود گزارش تخصصی مبانی هنر های تجسمی
چکیده:
ایجاد آثار هنرهای تجسمی و درست درک کردن آن ها نیاز به یک شناخت اولیه از اصول و مبانی هنرهای تجسمی دارد. همین دلیل این مبانی را می توان به الفبا و قواعد درک زبان و ابدع در هنرهای تجسمی و بصری تعبیر کرد. آشنا شدن با مبانی هنرهای تجسمی می تواند تا حد زیادی در درک کردن جهان بصری مؤثر باشد.
آنچه در روزگار ما در قالب هنرهای تجسمی جای می گیرد عبارت است از : عکاسی، گرافیک، نقاشی ، طراحی و مجسمه سازی. به طور کلی می توان گفت همه هنرهایی که به صورت بصری ارائه یا دیده می شوند و با تصویر سر و کار دارند، اصول و مبانی مشترکی دارند که «مبانی هنرهای تجسمی» یا «مبانی هنرهای بصری» نامیده می شوند. بنابراین در مبانی هنرهای تجسمی الفبای تجسم یا تصویر کردن و همچنین درک آثار هنرهای تجسمی را تجربه خواهیم کرد.

مقدمه:
برای اینکه زبان نوشتاری را بهتر درک کنیم باید قواعدی را که در آن وجود دارد بشناسیم و آن را بیاموزیم مثل حروف الفبای خودمان که با آموختن آن می توانیم بخوانیم و بنویسیم…
برای اینکه زبان هنر های تجسمی را درک کنیم هم باید با قواعد آن آشنا شویم…
ساختن و فهمیدن آثار هنر های تجسمی موضوع اصلی مبانی است انسان به وسیله ارتباط با همنوعان خود رابطه بر قرار می کند بنابر این این ارتباط وصل می شود به زبان و این زبان ارتباط بسیار مهمی است که انسان با آن می تواند ارتباط برقرار کند البته اگر انسان طرز بیان خوبی هم داشته باشد باز هم اگر خود را در جامعه ای که به زبان او صحبت نمی کنند قرار دهد باعث می شود که نتواند بیان خود را به طور کامل بیان کند بنابر این نیاز دارد تا بتواند به روش دیگر آنچه که می خواهد به دیگران بفهماند واین چیزی است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید جز اینکه مبانی هنر های تجسمی را خوب درک کرده باشد و آن را به خوبی به کار بگیرد یک نکته قابل ذکر است و آن این است که زبان تصویر یا همان عناصر هنر تجسمی بسیار پیچیده است.
عموما هنر های تجسمی به هنر های گفته می شود که قابلیت تجسم و شکل پذیری دارند و مستقیما به وسیله حس بصری قابل درک است به طور کلی می توان گفت همه هنرهایی که به صورت بصری ارائه یا دیده می شوند و با تصویر سروکار دارند اصول و مبانی مشترکی دارند که ((مبانی هنرهای تجسمی)) یا ((مبانی هنر های بصری )) نامیده می شوند. بنابراین در رابطه با الفبای تجسم یا تصویر کردن آنرا توضیحی کوچک خواهم داد.

 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی مبانی هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی مبانی هنرهای تجسمی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی