دانلود مقاله قانون گریزی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

در طول تاریخ بشربر گسترده اجتماعات بشری چه کوچک وچه بزرگ همیشه اصول یا قواعدی حاکم بوده است که نشانگر آن استیلای گروهی به گروه دیگری بوده و هر چند این اصول و قواعد دارای انسجام و یگانگی بین مردم و نظام حاکم نبوده حال این قواعد یا به گونه ای مردمی بوده و یا حکومت سالاری و بشر آن زمان مجبور به اجرا و فرمانبرداری از آن قواعد بوده است، هر چند بعضی ازهمان قواعد و اصول ضمانت اجرایی بسیار ضعیف داشته و شاید هم بشود گفت نداشته است .
 
اما امروزه ، با گذشت زمان ها و اعصار از دنیای ساده دیروزی و دنیای سنتی و دنیایی که قانون وجه ای کلی جز سلایق شخصی در اذهان عموم نداشته آن هرج و مرج و بی قانونی جای خود را به قوانین مدوّن و اجتماعی داده و به گونه ای از استبداد شخصی جلوگیری نموده است . دنیایی که قبیله ها و دسته ها جزجنگ و ستیز چاره ای بر خود نمی دیدند جای خود را به دنیای قانونمند امروزی داده است .
 
اما با این که ، امروزه شاهد گذشت زمان و تغییر و تحولات روز مره و سالانه زندگی بشر و جایگزین شدن ماشینیزم به جای آن هستیم و هر چند این اصول و قواعد جای خود را بسیط تر و گسترده تر نموده وتحت عنوان قانون بربشر حاکم بوده و به عنوان آرمان های اجتماعی و ارزش های گروهی نمودار شده ، جایگاه بشر اجتماعی پژوهشگر ، حقوقدان و صاحبنظر تا حدی تنزل یافته که محلی برای تبادل افکار وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد تا مقداری ضعیف است و می شود یک دلیل آن را همین دنیای مدون امروز دانست و شاید بتوان پا را فراتر نهاد که تبادل افکار و پژوهش و نظریات حقوقی رشد در اندیشه سیاسی ندارد و نخواهد داشت و اندیشه های عملی ای که امروزه به اصطلاح قربانی دنیای ماشینیزم شده دلیل دیگر آن را می توان  دغدغه های سیاسی دانست که جلوی ابزار اندیشه های علمی را می گیرد و علوم در اذهان مستقر می ماند . در حالی که زمینه برای این گونه تبادل افکار نیاز به اندیشه های فرا جناحی دارد.
 
حق و حقوقی که بشر اجتماعی خود را دارای آن می داند ( اعم از حقوق مادی و معنوی ، فرهنگی و اجتماعی) هیچگاه خود را ازآن محروم نمی داند و برای آن که بتواند حقوق خود را به مرحله استیفاء و اجرا برساند نیاز به وسیله ای همگانی و آرمانی دارد که لازمه اجرایی حق مادی و معنوی و فرهنگی و اجتماعی بشر می باشد و آن چیزی جز قانون نیست . چه بسا که در جوامعی که هیچ قاعده و بنیانی برای وحدت افرادش وجود نداشته ، مذهب، حقوق، فرنگ و بسیاری ارزش های افراد آن اجتماع پایمال گشته و در معرض تهدید و تعدی و تفریط قرار گرفته است. در طول تاریخ هم مشاهده شده است که هرگاه قوانین الهی و اجرای عدل و قسط و داد پایمال شده و بی قانونی جایگزین آن شده است و سلایق شخصی به جایگاه قضاوت قرار گرفته نتیجه ای جز هرج و مرج و نا هنجاری به بارنیاورده است. با این که در دنیای مدرن و ماشینیزم امروزی اندیشه بشر ، جای خود را به آن بخشیده و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی به ابراز  اندیشه می پردازد باید گفت پژوهش و تحقیقات علمی نیازمند به دیدگاهی فراجناحی و واقع بینانه در جهت شناخت جامعه و عوامل قانون گریزی دارد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله قانون گریزی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:,مقاله قانون گریزی,دانلود مقاله قانون گریزی,مقاله در مورد قانون گریزی,مقالات قانون گریزی,تحقیق قانون گریزی,قانون گريزي,قانون گریزی در ایران,قانون گریزی چیست,قانون گریزی در جامعه,قانون گریزی ایرانیان,قانون گریزی+pdf,قانون گریزی به انگلیسی,قانون گریزی غیر مجرمانه,قانون گریزی در رانندگی,قانون گریزی ابزاری,قانون گریزی در ایران Pdf,علل قانون گریزی در ایران,دلایل قانون گریزی در ایران,عوامل قانون گریزی در ایران,آمار قانون گریزی در ایران,علل پدیده قانون گریزی در ایران,جامعه بی انضباط فراتحلیل قانون گریزی در ایران,علل قانون گریزی چیست,دلایل قانون گریزی چیست,دلیل رواج قانون گریزی چیست,علل قانون گریزی در جامعه,قانون گریز به انگلیسی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی