دانلود کاملترین مقاله تاریخچه سیستم فازی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دهه1960آغازتئوری فازی

 

منطق فازی یا Fuzzy Logic  برای اولین بار در سال  1960  توسط دکتر لطفی زاده ، استاد علوم کامپیوتری دانشگاه برکلی کالیفرنیا (Berkeley)، ابداع شد.مقاله کلاسیک پرفسور لطفی زاده درباره مجموعه فازی که در سال  1965  به چاپ رسید، سرآغاز جهتی نوین در علوم و مهندسی سیستم و کامپیوتر بود. پس از آن پرفسور لطفی زاده به پژوهشهای خود در زمینه مجموعه فازی ادامه داد تا آنکه در سال  1973  طی یک مقاله کلاسیک دیگر تحت عنوان "شرحی بر دیدی نو در تجزیه و تحلیل سیستمهای پیچیده و فرایندهای تصمیم گیری" مفهوم استفاده از متغیرهای زبانی را در سیستم های حافظه و کنترل مطرح کرد. این مقاله اساس تکنولوژی کنترل بر مبنای منطق فازی است که در اینده اثرات عمیق در طراحی سیستم های کنترل هوشیار خواهد داشت.گرچه منطق فازی کاربردی خیلی وسیع تر از منطق متداول دارد ولی پرفسور لطفی زاده معتقد است که منطق فازی اکسیر و نوشدارو نیست. وی میگوید "کارهای زیادی هست که انسان میتواند به آسانی انجام دهد در حالی که کامپیوترها و سیستمهای منطقی قادرت فازی یک فرا مجموعه از منطق بولی است که بر مفهوم درستی نسبی، دلالت می کند. منطق کلاسیک هر چیزی را بر اساس یک سیستم دوتائی نشان می دهد ( درست یا غلط، 0  یا  1، سیاه یا سفید) ولی منطق فازی درستی هر چیزی را با یک عدد که مقدار آن بین صفر و یک است نشان می دهد. مثلاً اگر رنگ سیاه را عدد صفر و رنگ سفید را عدد  1  نشان دهیم، آن گاه رنگ خاکستری عددی نزدیک به صفر خواهد بود. در سال  1965، دکتر لطفی‌زاده نظریه سیستم‌های فازی را معرفی کرد. در فضایی که دانشمندان علوم مهندسی به دنبال روش‌های ریاضی برای شکست دادن مسایل دشوارتر بودند، نظریه فازی به گونه‌ای دیگر از مدل‌سازی، اقدام کرد.

منطق فازی معتقد است که ابهام در ماهیت علم است. بر خلاف دیگران که معتقدند که باید تقریب‌ها را دقیق‌تر کرد تا بهره‌وری افزایش یابد، لطفی‌زاده معتقد است که باید به دنبال ساختن مدل‌هایی بود که ابهام را به عنوان بخشی از سیستم مدل کند. در منطق ارسطویی، یک دسته‌بندی درست و نادرست وجود دارد. تمام گزاره‌ها درست یا نادرست هستند. بنابراین جمله «هوا سرد است»، در مدل ارسطویی اساساً یک گزاره نمی‌باشد، چرا که مقدار سرد بودن برای افراد مختلف متفاوت است و این جمله اساساً همیشه درست یا همیشه نادرست نیست. در منطق فازی، جملاتی هستند که مقداری درست و مقداری نادرست هستند. برای مثال، جمله "هوا سرد است" یک گزاره منطقی فازی می‌باشد که درستی آن گاهی کم و گاهی زیاد است. گاهی همیشه درست و گاهی همیشه نادرست و گاهی تا حدودی درست است. منطق فازی می‌تواند پایه‌ریز بنیانی برای فن‌آوری جدیدی باشد که  چیست؟

 


لینک دانلود:

دانلود کاملترین مقاله تاریخچه سیستم فازی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:,تاریخچه سیستم فازی,تاریخچه سیستم استنتاج فازی,تاریخچه مختصری از سیستم فازی,مقاله سیستم فازی,مقالات سیستم فازی,مقاله سیستمهای فازی,مقاله سیستم خبره فازی,مقاله سیستم های کنترل فازی,مقاله کاربرد سیستم فازی,مقالات سیستم های فازی,مقاله درباره سیستمهای فازی,دانلود رایگان مقاله سیستم فازی,مقاله در مورد سیستم فازی,مقالات کنفرانس سیستم های فازی ایران,دانلود مقالات سیستم های فازی,مقاله سيستم هاي فازي,مقاله سیستم های فازی,دانلود مقاله سیستم های فازی,مقاله درمورد سیستم های فازی,مقاله کاربرد سیستم های فازی,مقاله سیستم های خبره فازی,سيستم فازي,سیستم فازی متلب,سیستم فازی چیست؟,سیستم فازی ممدانی,سیستم فازی سوگنو,سیستم فازی ممدانی چیست,سیستم فازی Tsk,سیستم فازی عصبی,سیستم فازی تاکاگی سوگنو,سیستم فازی عصبی چیست,طراحی سیستم فازی در متلب,سیستم های فازی در متلب,طراحی سیستم فازی با متلب,سیستم فازی در متلب,سیستم های فازی متلب سایت,سیستم استنتاج فازی در متلب,سیستمهای فازی چیست؟,سیستم های فازی چیست,سیستم استنتاج فازی چیست,سیستم خبره فازی چیست؟,سیستم منطق فازی چیست,سیستم استنتاج عصبی فازی چیست,سیستم فازی نوع 2 چیست,سیستم استنتاج فازی ممدانی,سیستم های فازی ممدانی,سیستم استنتاج فازی ممدانی چیست,آموزش سیستم استنتاج فازی ممدانی,سیستم استنتاج فازی سوگنو,سیستم های فازی تاکاگی سوگنو,سیستم های فازی Tsk,سیستم فازی عصبی تطبیقی,سیستم فازی عصبی Anfis,سیستم استنتاج فازی-عصبی تطبیقی,سیستم استنتاج فازی عصبی,سیستمهای فازی عصبی,سیستم های فازی عصبی Anfis,سیستم های فازی عصبی در متلب,طراحی سیستم فازی عصبی باالگوریتمهای فراابتکاری,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی