دانلود مقاله ايمني در ميدانهاي مغناطيسي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه

هر جا كه الكتريسيته وجود دارد ارتعاشات مغناطيسي نيز وجود دارند و در واقع ميدان  جاذبه زمين ، خود يك مغناطيس بزرگ است. ميدانهاي مغناطيسي در همه جا به وفور يافت مي شود، نظير خانه ها، ادارات امروزي كه بستگي به ميزان مصرف نيروي الكتريكي مورد نياز روزانه آنها دارد. ميدانهاي مغناطيسي اطرافمان را مي توان كاهش داد. در واقع اين كار به تنهايي و بدون در نظر گرفتن الكتريسيته امكان پذير نخواهد بود.تا صد سال پيش مواجهه انسان با ميدانهاي مغناطيسي منحصر به منابع طبيعي توليد آن بود. بشر در تمام دوران زندگي خود روي كره زمين در تماس با ميدانهاي مغناطيسي ضعيفي با شدت حدود 30 تا 70 ميكرو تسلا بوده است. به هنگام طوفان هاي خورشيدي به ميزان شدن ميدانهاي مغناطيسي در روي زمين افزوده مي شود. مطالعات اپيدميولوژيكي ارتباط مواجهه افراد با ميدانهاي مغناطيسي را با اثرات سوء فيزيولوژيكي از جمله ناراحتي هاي رواني، اختلال در سيستم قلبي- عروقي در انسان نشان داده است.

ميدانهاي مغناطيسي بسيار بيشتر از مقادير طبيعي در تمامي صنايعي كه به نوعي از الكتريسيته استفاده مي كنند وجود دارد .تشعشعات الكترومغناطيسي معمولا در خانه ها و ادارات به ميزان كمتر از 1 ميكرو تسلا يافت مي شوند. انتقال نيرو حاصل از امواج مغناطيسي با ولتاژ كمتر400 كيلو ولت حدود 20 ميكرو تسلا است. همچنين ميدانهاي خطوط نيروي كمتر از 20 كيلو ولت در مناطق مسكوني، بطور متوسط2 تا 3 ميكرو تسلا است و فقط در فاصله اي به طول 10 متر قدرت ميدان كمتر از 1 ميكرو تسلا كاهش مي يابد.آزمايشات انجام گرفته نشان داده اند كه ميدانهاي مغناطيسي ELF آثار زيانباري روي بهداشت و سلامت افراد دارند. مقادير مجاز از سوي كشورهاي بزرگ صنعتي در زمينه مواجهه افراد با اين ميدانها وضع گرديده كه يقينا با توجه به اثرات بهداشتي ميدانهاي مغناطيسي است. ارزيابي ميزان مواجهه حرفه اي در ساختن محيطي ايمن براي افراد شاغل مفيد بوده و آنها را از خطرات احتمالي تماسهاي بيشتر از حد مجاز مصون نگاه خواهد داشت.

مروري بر پژوهشهاي گذشته

در سال 1935  Dulland Dull 4000 مورد اختلالات عصبي و خودكشي  را در يك دوره 5 ساله در شهرهاي كپنهاك و زوريخ ارائه دادند و ارتباط آنها را با 67 طوفان مغناطيسي بيان نمودند.

در مطالعات اپيدميولوژيك ديگر افزايش شيوع تعداد سرطان ها در كارگراني كه در ميدانهاي مغناطيسي خطوط انتقال نيرو با فركانس هاي 50 تا 60 هرتز هستند گزارش شده است.

A.M. Koehler از دانشگاه هاروارد گزارشي  از احساس درد ملايمي در دندانهاي فردي كه در تماس با ميدانهاي مغناطيسي يكنواخت با شدت 20000 گوس براي مدت 15 دقيقه بود را ارائه نمود.

مشخصه هاي فيزيكي ميدانهاي مغناطيسي

ميدان مغناطيسي: در محيط اطراف هر آهن ربا خاصيتي به وجود مي آيد كه به موجب آن به هر عقربه مغناطيسي يا هر آهن رباي ديگر واقع در آن نيرو اعمال مي شود. ميدان مغناطيسي را با نماد B نمايش مي دهند و يكاي ميدان مغناطيسي در SI تسلا مي باشد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله ايمني در ميدانهاي مغناطيسي




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 14 تير 1396برچسب:,ایمنی میدان مغناطیسی,مقاله ایمنی در برق,مقاله ایمنی در برق+pdf,دانلود مقاله ایمنی در برق,مقاله ایمنی برق,تحقیق درباره ایمنی در برق,تحقیق در مورد ایمنی در برق,مقاله ای در رابطه با ایمنی در برق,مقالات ایمنی در برق,تحقیق ایمنی در برق,مقاله درباره ایمنی در برق,دانلود تحقیق ایمنی در برق,دانلود رایگان مقاله ایمنی در برق,دانلود مقاله ایمنی برق,دانلود مقالات ایمنی برق,دانلود مقاله در مورد ایمنی در برق,مقالات ایمنی برق,تحقیق ایمنی برق,مقاله درمورد ایمنی برق,مقاله ایمنی در صنعت برق,مقاله درمورد ایمنی در برق,تحقیق درباره ایمنی برق,تحقیق درباره ی ایمنی در برق,تحقیق درمورد ایمنی برق,مقاله ای در مورد ایمنی در برق,مقاله در مورد حفاظت و ايمني در كارگاه برق,ايمني در برق,ایمنی در برق Pdf,ایمنی در برق Ppt,ایمنی در برق ساختمان,ایمنی در برق عبدالخالق مجیری,ایمنی در برق صنعتی,ایمنی در برق+جزوه,ایمنی در برق مجیری,ایمنی در برق چیست,ایمنی در برق پاورپوینت,جزوه ایمنی در برق Pdf,ایمنی برق+pdf,جزوه درس ایمنی در برق+pdf,دانلود جزوه ایمنی در برق Pdf,کتاب ایمنی در برق,pdf,مقاله ایمنی در برق+pdf,دانلود Pdf ایمنی در برق,آموزش ایمنی در برق Ppt,ایمنی برق Ppt,اصول ایمنی در برق ساختمان,ایمنی برق ساختمان,نکات ایمنی در برق کشی ساختمان,ایمنی برق در ساختمان سازی,ایمنی در سیستم برق ساختمان,ایمنی در برق کشی ساختمان,نکات ایمنی در برق ساختمان,ایمنی برق در کارگاه ساختمانی,ایمنی برق در کارگاههای ساختمانی,ایمنی در برق عبدالخالق مجیری دانلود,کتاب ایمنی در برق عبدالخالق مجیری,دانلود کتاب ایمنی در برق عبدالخالق مجیری,ایمنی در برق مولف عبدالخالق مجیری,ایمنی در برق تالیف عبدالخالق مجیری,خرید کتاب ایمنی در برق عبدالخالق مجیری,ایمنی برق در صنعت,ایمنی و بهداشت در برق صنعتی,ایمنی تابلو برق صنعتی,ایمنی در کارگاه برق صنعتی,ایمنی برق در صنعت نفت,جزوه ایمنی در برق کاردانی,جزوه ايمني در برق,دانلود جزوه ایمنی در برق,دانلود جزوه ایمنی در برق کاردانی,جزوه درس ایمنی در برق,جزوه ی ایمنی در برق,جزوه آموزشی ایمنی در برق,دانلود رایگان ایمنی در برق مجیری,کتاب ایمنی در برق مجیری,دانلود ایمنی در برق مجیری,ایمنی در برق مهندس مجیری,ایمنی برق مجیری,ایمنی برق چیست,پاورپوینت در مورد ایمنی در برق,ایمنی برق پاورپوینت,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی