دانلود مقاله منابع ايجاد هارمونيک
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

منابع ايجاد هارمونيک :


علت ايجاد هارمونيک ها وجود عناصر غير خطی در سيستم قدرت می‌باشند. عناصر غير خطی جزئی از مدار الکتريکی است که در آن ولتاژ متناسب با جريان نمی‌باشد. اين بارها باعث آسيب رساندن به شکل موج ولتاژ و جريان می‌شوند. در يک عنصر خطی مانند راکتور هوايی زمانی که ولتاژ مشخصی به سر آن اعمال می‌شود جريان معينی اندازه گيری می‌شود که عموماً لزومی ندارد که اين جريان دارای همان شکل موج ولتاژ باشد. در هر حال اگر ولتاژ دو برابر شود جريان نيز دو برابر خواهد شد و شکل موج جريان همان نوع شکل موج قبلی را خواهد داشت. اين موضوع در مورد عناصر غير خطی صادق نمی‌باشد و جريان يک شکل موج متفاوتی به خود خواهد گرفت. دو مقاومت را که دارای مشخصه V-I است در نظر می‌گیریم يکی از مقاومت ها خطی است و مشخصه V-I يک خط مستقيم است و ديگری يک مقاومت غير خطی است. اگر يک ولتاژ سينوسی به هر دو مقاومت اعمال شود متوجه خواهيم شد که جريان در مقاومت غير خطی تغيير شکل خواهد داد. اين يک پديده اساسی در ايجاد هارمونيک ها در سيستم قدرت می‌باشد.

-مبدل‌های الکترونيکی قدرت :

هدف عمده الکترونيک قدرت تبديل قدرت الکتريکی از يک شکل به شکل ديگر می‌باشد. از اين نقطه نظر    می‌توان چهار گونه از تبديل را درنظر گرفت، و مبدل‌ها را به چهار دسته زير تقسيم كرد.

ü      يکسوسازها: ولتاژ AC را به ولتاژ DC تبديل می‌کنند

ü      اينورترها: ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبديل می‌کنند.

ü      چاپرها و منابع تغذيه مد سوئيچينگ: ولتاژ DC را به ولتاژ DC تبديل می‌کنند.

ü      سيکلوکانورترها: ولتاژ AC را به ولتاژ AC تبديل می‌کنند.

بسياري از بارها و وسايلي كه در صنعت كاربرد دارند، با ولتاژ DC كار می‌کنند. مبدل‌های AC/DC وظيفه تبديل ولتاژ متناوب به ولتاژ مورد نياز اين بارها را به عهده دارند. در اين مبدل‌ها ادوات نيمه هادي كاربرد گسترده اي دارند. از ادواتي همچونIGBT، SCR،GTO,... به عنوان سوئيچ استفاده می‌گردد. يکسوسازها را می‍‌توان به دو دسته کنترل شده و کنترل نشده تقسيم کرد، نوع کنترل شونده نيز به دو دسته تمام کنترلی و نيمه کنترلی بخش می‌گردند. يکسوسازهای کنترل نشده با استفاده از ديودها ساخته می‌شوند . يکسوسازهای تمام کنترلی از سوئيچهاي كنترل شونده و در نوع نيمه کنترلی از هردوی آن‌ها استفاده می‍‍‌‌شود. چند نمونه از يکسوسازهای مرسوم و رايج به قرار زير می‌باشند.


لینک دانلود:

دانلود مقاله منابع ايجاد هارمونيک

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 11 تير 1396برچسب:,منابع هارمونیک,منابع هارمونیکی,منابع تولید هارمونیک,منابع تولید هارمونیک ها,مقاله هارمونیک,مقاله در مورد هارمونیک ها,مقاله در مورد هارمونیک,هارمونيك چيست,هارمونی در برق,هارمونیک در برق,هارمونیک در برق یعنی چه,هارمونیک در برق قدرت,هارمونی برق,هارمونیک برق,هارمونیک چیست,میانگین هارمونیک,میانگین هارمونیک چیست؟,ميانگين هارمونيك,میانگین هارمونیک در آمار,میانگین هارمونیک در اکسل,میانگین هارمونیک تابع,میانگین هارمونیک موزون,میانگین هارمونیک یعنی چه,گفتگوی هارمونیک,گفتگوی هارمونیک سه تار,گفتگوی هارمونیک پیانو,ساز هارمونیکا,ساز هارمونيكا,هارمونيک چيست,ميانگين هارمونيک,سازدهنى هارمونيکا,گفتگوی هارمونيک,ساز هارمونيکا,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی