دانلود مقاله انباره داده ها
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

1- تاریخچه

1-1- پیش زمینه

     سیتم  های کامپیوتری در دهه های گذشته پیشرفتهای زیادی داشته اند. از Mainframe ها در سال 1960، Mini computer ها در سال 1970، PC ها در سال 1980، Client/Serverها در سال 1990.یک واقعیت قابل توجه ای است که با توجه به تغییراتی که در سکوها(platform)، معماری، ابزارها و تکنولوژیها داده شده است بیشتر برنامه های تجاری هنوز هم بر روی Mainframeهای سال 1970 اجرا می شوند. طبق یک تخمین، بیشتر از هفتاد درصد اطلاعات سازمانهای مختلف بر روی Mainframeها هستند. یک دلیل مهم این است که این سیتم ها آنقدر پیشرفت کرده اند که انتقال آن به یک محیط جدید، هزینه بر و مشکل است.در قدیم اهمیت عمده سیستمهای پایگاه داده ای برای پردازش داده های عملیاتی بوده است. داده های عملیاتی مجموعه ای از داده ها هستند که برای کارهای روزانه یک سازمان است. به عنوان مثال این داده ها میتوانند شامل داده هایی مربوط به حسابهای شخصی یا تقاضای فروش باشند. این داده ها در پایگاههای داده ذخیره می شوند و دستیابی به آنها بوسیله سیستم OLTP( Online Transaction Processing ) انجام می گیرد.داده های عملیاتی برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد کارههای روزانه یک سازمان مناسب هستند، اما یک راه و روش سیستماتیک برای آنالیز کردن و تعیین استراتژی یک سازمان ندارد.در اواسط 1970، E.F.Codd یک مدل رابطه ای برای پایگاههای داده معرفی کرد که کاربران مستقیما می توانستند با استفاده از محصولات DBMS به داده دسترسی پیدا کنند. مدل رابطه ای یک مفهوم مهمی در تاریخچه پایگاه داده است، زیرا یک مدل ساختاری برای پایگاه داده معرفی کرد.

1-2- به دست اوردن نیازهای سازمان با استفاده از داده های آن

     مجموعه داده هایی است که بوسیله سازمانها استفاده می شود. در طول دهه های گذشته با سرعت افزایش یافته است و تا سال 198، سازمانهای بزرگ با داداه هایی در محدوده petabyte کار میکردند. با افزایش سریع و رشد رو به افزون داده ها، روشهای آنالیز و پردازش نیز پیشرفت کرد.با افزایش حجم اطلاعات، سازمانها نیز تعداد و نوع سیستم هایی را که به کار می بردند افزایش دادند. برای مثال در یک سازمان هر کدام از واحدهای سازمان برای خود یک سیستم جداگانه برای ذخیره اطلاعاتشان داشتند و برای دستیابی به این اطلاعات هر کدام برنامه کاربردی مخصوص به خود را داشتند.اغلب این سیستم های اطلاعاتی از سازنده های مختلفی هستند و مدل داده ای مختلفی را به کار میبرند. در چنین محیطی که شامل فرمتهای ناهمگونی از داده است، آنالیز کردن داده ها برای مدیر سیستم مشکل خواهد بود. بنابراین یک فضای کاری جدید لازم است تا تجزیه و تحلیل گرهای سازمان با استفاده از این فضا بتوانند واحدهای مختلف یک سازمان را به آسانی تجزیه و تحلیل کنند.


لینک دانلود:

دانلود مقاله انباره داده ها

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 11 تير 1396برچسب:,مقاله انباره داده,مقاله انبار داده ها,مقاله انبار داده,مقاله درباره انبار داده,دانلود مقاله انبار داده,دانلود مقاله انبار داده ها,مقاله درمورد انبار داده,مقاله در مورد انباره داده,مقاله در مورد انبار داده ها,دانلود مقاله در مورد انبار داده ها,مقاله در مورد انبار داده,تحقیق درمورد انبار داده,انباره داده,انباره داده چیست,انباره داده ها,انباره داده Ppt,انباره داده در اوراکل,انباره داده و هوش تجاری,انباره داده مکانی,انباره داده ها چیست,تعریف انباره داده,مقاله انباره داده,انبار داده چیست,انبار داده ها چیست؟,انبار داده ها,انبار داده ها Data Warehouse,مقاله انبار داده ها,تعریف انبار داده ها,انباره های داده,انباره داری داده ها,معماری انبار داده ها,انبار داده Ppt,انبار داده هوش تجاری,تعریف انبار داده,مقاله انبار داده,مقاله درباره انبار داده,دانلود مقاله انبار داده,دانلود مقاله انبار داده ها,مقاله درمورد انبار داده,مقاله در مورد انباره داده,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی