دانلود مقاله ساختار سیستم DCS کاربردی در پست های فشار قوی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

4-1 مقدمه

با توجه به گران بودن تجهیزات در پست های فشار قوی ، وجود سیستم های کمکی مانند کنترل ، نظارت و حفاظت در این پست ها ضروری می باشد. علاوه براین با توجه به این که پست های فشار قوی گره های شبکه قدرت هستند، عملکرد صحیح تجهیزات هر پست فشار قوی تاثیر عمده ای بر عملکرد کل شبکه دارد. لذا انجام حفاظت یا نظارت و کنترل دقیق تجهیزات در پست ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.به مجموعه ای از تجهیزات که عملکردهای حفاظت ، کنترل و نظارت را در پست ها انجاممی دهند، تجهیزات ثانویه اطلاق می شود. از نظر سیستم ثانویه ( سیستم کنترل ) می توان پست های فشار قوی را به دو دسته با کنترل مرسوم و با کنترل اتوماسیون تقسیم کرد.در نوع اول ، تجهیزات فشار قوی که در محوطه پست قرار دارند را بوسیله کابل از محوطه به اتاق کنترل متصل می کنند. در اتاق کنترل تجهیزات حفاظت ، نظارت وکنترل  در تابلوهایی نصب شده اند و اطلاعات پس از ورود به اتاق کنترل ، وارد این تابلوها می شوند. شمای کلی پست و تجهیزات بصورت دیاگرام تک خطی بر روی تابلوهای کنترل پیاده سازی می شوند. در این سیستم  بسیاری از تجهیزات ( مانند رله های کمکی ) از نوع الکترومکانیکی و یا الکترونیکی هستند. عملکردهای حفاظت و کنترل تقریباً به صورت مستقل و مجزا پیاده سازی شده وارتباط آنها باسیم کشی برقرار می شود.در سیستم های نوع دوم ، از تجهیزات دیجیتال برای پردازش و از شبکه های مخابراتی دیجیتال برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. اطلاعات تجهیزات کنترل ، حفاظت و نظارت از نوع دیجیتال هستند. ارتباط اپراتور با سیستم به جای تابلوهای کنترل بوسیله یک یا چند کامپیوتر برقرار شده و برای پیاده سازی اینترلاک بین تجهزات به جای رله های کمکی از نرم افزار استفاده می شود.در این فصل قصد داریم که ابتدا به معرفی سیستم های مقیاس وسیع ، که پست هم نوعی از آن می باشد ، پرداخته و پس از آن ساختار اتوماسیون پست را شرح دهیم.

4-2 سیستم های مقیاس وسیع

در تکنولوژی پیشرفته امروز ، اغلب سیستم ها از ترکیب و ارتباط ماشین ها ، واکنش ها و فرایندها متعدد تشکیل شده اند. این ارتباط از طریق جریان مواد ، شبکه اطلاعات ، شبکه انتقال نیرو و انرژی اتصالات مکانیکی و ... ایجاد می شود. تحلیل ، طراحی و اعمال سیستم کنترل به صورت یکپارچه برای چنین سیستم های که سیستم های ابعاد وسیع خوانده می شوند ، کاری پیچیده و گاهی غیر عملی وغیر ممکن به نظر می رسد. استفاده از کامپیوترهای سریع تر یا با حافظه بیشتر به تنهایی راهگشای این مسائل نمی باشند. بلکه توسعه روش هایی جهت تبدیل مسأله به زیر مسأله های مرتبط به هم و حل مرحله به مرحله ، معقولانه تر به نظر می رسد.تعریف واحدی برای سیستم های ابعاد وسیع وجود ندارد. ویژگی پیچیده بودن کلی سیستم و قابلیت تجزیه به زیر مسأله های مرتبط ، در تعاریف مشترک است. عبارت « ابعاد وسیع » به معنی بزرگ بودن ابعاد فیزیکی سیستم نیست. برای مثال یک تراشه الکترونیک به ابعاد 1×4 سانتی متر ، از آنجایی که از تعداد زیادی عنصر مرتبط تشکیل شده است ، سیستم ابعاد وسیع خوانده می شود. این سوء تعبیر ممکن است از عبارت « ابعاد وسیع » ناشی باشد. به همین دلیل بعضی از نویسندگان عبارت« مقیاس بزرگ » را برای این مفهوم انتخاب کرده اند.

لینک دانلود:

دانلود مقاله ساختار سیستم DCS کاربردی در پست های فشار قوی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 11 تير 1396برچسب:,سیستم های کنترل گسترده پست های فشار قوی,پروژه سیستم های کنترل گسترده پست های فشار قوی,سیستم های کنترل گسترده Dcs,سیستم های کنترل گسترده Dcs مورد استفاده در نیروگاه ها,بررسي سيستم هاي كنترل گسترده Dcs,سیستم های کنترل گسترده,سيستم های کنترل گسترده (غير متمرکز),دانلود سیستم های کنترل گسترده,سيستم Dcs چيست؟,سیستم Dcs چیست,سيستم Dcs,سيستم كنترل Dcs,سيستم هاي Dcs,سیستم کنترل Dcs چیست,سیستم کنترل Dcs,سیستمهای کنترل Dcs,سیستم کنترل توزیع شده Dcs,سیستم های کنترل گسترده Dcs,سیستم های کنترل کننده Dcs,سيستمهاي كنترل گسترده Dcs,سیستم های Dcs,سیستم های Dcs چیست,سیستم های کنترل Dcs,آشنایی با سیستم های Dcs,سیستم های کنترل توزیع شده Dcs,سیستم های کنترلی Dcs,آموزش سیستم های Dcs,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی