دانلود مقاله بررسي قدرت گندزدايي دي اكسيد كلر و كلر در مقياس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكيده  

گندزدايي آب شامل عمليات ويژه‌اي مي‌باشد كه به منظور نابود كردن يا غيرفعال‌‌كردن ارگانيسم‌هاي مولد بيماري (پاتوژن‌ها) مخصوصاً باكتري‌هايي كه منشاً روده‌اي دارند، انجام مي‌شود. در اين پژوهش سعي بر آن بوده است تا با استفاده از اطلاعات حاصله از اولين پايلوت مطالعاتي دي اكسيدكلر درایران، امكان استفاده از این گندزدا به عنوان جايگزين كلر و مشتقات آن  مورد  بررسي قرار گيرد. بررسی‌ها و نتایج اولیه اين پژوهش نشان داد كه دي‌اكسيدكلر دررفع آلودگی‌های بیش از  23 MPN  و حذف كليفرم‌هاي مدفوعي و كل كليفرم‌ها  موثرتر از کلر (هیپوکلریت کلسیم) است. باقيمانده دی‌اکسیدکلر به میزان قابل توجهي بیش از کلر مي‌تواند به صورت فعال در محيط باقي بماند.

واژه هاي كليدي: گندزدایی، دي‌اكسيدكلر، هیپوکلریت کلسیم، كل كليفرم‌ها و كليفرم‌هاي مدفوعي 

 

1- مقدمه

آب‌هايي كه به‌عنوان شرب و يا ساير مصارف بهداشتي مورد مصرف انسان است، بايستي مورد تصفيه قرار گيرند. از آنجا كه استفاده از روش‌هاي فيزيكي يا صرفاً مواد ‌شيميايي كه با ايجاد رسوب، به حذف عوامل بيماري‌زا كمك مي‌كنند، تنها قادرند 80 درصد از باكتري‌ها و يا ويروس‌ها را از بين ببرند، لذا از دير باز استفاده از مواد گندزدا معمول گشته است. گندزدايي آب به منظور شرب  معمولاً با استفاده از  كلر و مشتقات آن، دي‌اكسيدكلر، ازن و  اشعه ماوراء بنفش انجام مي‌شود ]1.[استفاده از كلر به‌عنوان يك گندزداي مؤثر براي از بين بردن ميكروب‌‎هاي ناقل بيماري و نيز به‌عنوان يك اكسيد كننده قوي از سابقه‌اي طولاني در صنعت تصفيه آب برخوردار است. استفاده از كلر يا به عبارتي كلر‌زني آب، ‌به دليل سهولت كاربرد و پايين بودن هزينه آن در مقايسه با ساير گزينه‌ها، در بيشتر كشورهاي دنيا از روش‌هاي معمول است]1,2[. كلر را مي‌توان به صورت گازي و يا به صورت تركيب هيپوكلريت سديم يا كلسيم به‌كار برد.با توجه به محدوديت‌هاي استفاده از كلر به دليل ايجاد تركيبات تري هالومتان به عنوان محصولات جانبي ]2،3[ و همچنين بي‌تاثير بودن آن بر ويروس‌ها و بيوفيلم‌ها به عنوان يكي از معضلات جدي تصفيه آب آشامیدنی، مي‌توان از دي اكسيد كلر به عنوان جايگزين برتر استفاده كرد. بررسي‌ها نشان داده است كه دي‌اكسيدكلر در مرحله پیش اکسیداسیون یا اکسیداسیون اولیه در تصفیه آب‌های سطحی، مانع از رشد جلبک‌ها و باکتری‌ها شده و از طريق اكسيد نمودن مواد نيز به فرآیند منعقد‌سازی کمک می‌نماید ]3,4[. دی اکسید کلر یک گندزدای قوی در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌باشد و از رشد باکتری‌ها در شبکه توزیع آب آشامیدنی جلوگیری می‌نماید ]1-3[.اين گندزدا از قوي‌ترين اكسيد كنند‌هاي مورد استفاده در گندزدايي است كه بعد از ازن، بالاترين پتانسيل اكسيداسيون (95/0 الكترون ولت) را دارا مي‌باشد. از مزاياي ديگر اين گندزدا مي‌توان حذف بو و طعم، عدم توليد تركيبات بودار (هيوميك اسيد، فنل‌ها و سولفيدها)، حذف حشره‌كش‌ها و سموم دفع آفات نباتي از طريق شكستن مولكول‌هاي بزرگ آلي را نام برد ]2-4[.


لینک دانلود:\


دانلود مقاله بررسي قدرت گندزدايي دي اكسيد كلر و كلر در مقياس




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 11 تير 1396برچسب:گندزدایی, دي‌اكسيدكلر, هیپوکلریت کلسیم, كل كليفرم‌ها و كليفرم‌هاي مدفوعي ,مقاله گندزدایی آب,گندزدایی آب,گندزدایی آب با اشعه فرابنفش,گندزدايي آب,گندزدایی آب با ازن,گندزدایی آب با کلر,گندزدایی آب چاه,گندزدایی آب استخر,گندزدایی آب با Uv,گندزدایی آب در شرایط اضطراری,گندزدایی آب با اشعه Uv,گندزدايي آب با كلر,گندزدایی با Uv,گندزدایی فاضلاب با Uv,گندزدایی بیمارستان,گندزداهاي بيمارستاني,گندزدایی سبزیجات,گندزدايي سبزيجات,گندزدايي سبزي,گندزدایی سبزی جات,تعريف گندزدايي,تعریف گندزدایی آب,گندزدايي با Uv,گندزدايي بيمارستان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی