مقاله الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكیده
"این مقاله به بررسی مسأله مسیریابی-موجودی چند محصولی چند دوره ای در یك زنجیره تأمین دو سطحی؛ شامل یك تولیدكننده و مجموعه ای از خرده فروشان اختصاص دارد. در مسأله مورد بررسی، علاوه بر مدیریت موجودی و برنامه ریزی توزیع، برنامه ریزی تولید نیز در نظر گرفته شده است. مسأله با هدف کمینه سازی مجموع هزینه های سیستم شامل هزینه های راه اندازی، توزیع و نگهداری موجودی مدلسازی شده است. محصولات توسط ناوگانی از وسایل حمل همسان با ظرفیت محدود تحت استرات‍ژی ارسال مستقیم به خرده فروشان تحویل داده می شوند."همچنین، ظرفیت تولید و نگهداری محدود و كمبود غیرمجاز فرض شده است. نشان داده شده است كه مسایل مشابه بدون در نظر داشتن برنامه ریزی توزیع در زمره مسایل با پیچیدگی سخت قرار دارند، بنابراین مسأله فوق نیز، مسأله ای با پیچیدگی سخت است. از این رو، در این مقاله الگوریتم بهینه سازی گروه ذرات بهبودیافته جدیدی برای حل آن توسعه داده شده است. الگوریتم پیشنهادی از دو بخش مجزا تشكیل شده است. نخست، مقادیر متغیرهای صفرویك با استفاده از الگوریتم پیشنهادی تعیین و سپس با حل یك مدل برنامه ریزی خطی، مقادیر متغیرهای پیوسته محاسبه می شود. کارایی الگوریتم پیشنهادی با استفاده از مسایل نمونه تصادفی متعددی با الگوریتم های ژنتیک و بهینه سازی گروه ذرات مقایسه شده است. نتایج محاسباتی بیانگر عملکرد بهتر الگوریتم پیشنهادی است. 
 
 
واژه های کلیدی:زنجیره تأمین,مسأله مسیریابی-موجودی,استرات‍ژی ارسال مستقیم,بهینه سازی گروه ذرات,برنامه ریزی تولید-توزیع
 
 

فایل ورد قابل ویرایش

 
1- مقدمه
مسأله مسیریابی-موجودی  بسط مهمی از مسأله مسیریابی وسیله نقلیه  است که در آن تصمیمات کنترل موجودی و مسیریابی در هم ادغام می شوند (كوردیو و همكاران ، 2007). مسأله مسیریابی-موجودی بیشتر در سیستم های مدیریت موجودی توسط فروشنده  (VMI) کاربرد دارد. در سیستم های مدیریت موجودی توسط فروشنده، فروشنده قادر است تا زمانبندی و اندازه تحویل محصول به خرده فروشان را کنترل نماید. در قبال این آزادی عمل، فروشنده تضمین می-کند که مشتریان با کمبود مواجه نمی شوند.
 
"در روابط سنتی تر میان فروشنده و مشتری که در آن مشتریان درخواست سفارش محصولات را به فروشنده می دادند، به دلیل زمانبندی سفارشات مشتریان، ممکن است کارایی به شدت کاهش و به نوبه آن هزینه های موجودی و توزیع به شدت افزایش یابد. با وجود این، تحقق کاهش هزینه های ناشی از به کارگیری سیستم های VMI در عمل ساده نیست به ویژه با افزایش تعداد و تنوع مشتریان این امر دشوارتر نیز می شود. با استفاده از مسأله مسیریابی-موجودی دستیابی به این هدف امکانپذیر است."
"در مسأله مسیریابی-موجودی با تعیین برنامه توزیع بهینه ای که مجموع هزینه ها را کمینه سازد، می توان به این هدف دست یافت (كوردیو و همكاران، 2007). مسأله مسیریابی-موجودی در پژوهش های متعددی بررسی شده است که مرور جامعی از پژوهش های پیشین توسط اندرسون و همکاران  (2010) ارائه شده است. نویسندگان با بررسی ابعاد صنعتی مسأله، طبقه بندی و مرور جامعی از پژوهش های موجود ارائه داده اند."
 
 

لینک دانلود:


مقاله الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

مقاله الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 10 تير 1396برچسب: ,مسیریابی موجودی سبز,مسیریابی موجودی,مسئله مسیریابی موجودی,مساله مسیریابی موجودی,مقاله مسیریابی موجودی,پایان نامه مسیریابی موجودی,تعریف مساله مسیریابی موجودی,الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم , مسأله مسیریابی موجودی , استرات‍ژی ارسال مستقیم , بهینه سازی گروه ذرات , برنامه ریزی تولید توزیع , الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی موجودی با ارسال مستقیم , دانلود مقالات مهندسی نرم افزار,الگوریتم مسیریابی,الگوریتم مسیریابی در شبکه,الگوریتم مسیریابی دایجسترا,الگوریتم مسیریابی شبکه,الگوریتم مسیریابی Dsr,الگوریتم مسیریابی سیل آسا,الگوریتم مسیریابی Aodv,الگوریتم مسیریابی Link State,الگوریتم مسیریابی زنبورعسل,الگوریتم مسیریابی Olsr,الگوریتم مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم,الگوریتم مسیریابی در شبکه های کامپیوتری,الگوریتم-های-مسیریابی-در-شبکه-های-حسگر-بی سیم,الگوریتم مسیریابی در شبکه حسگر بی سیم,الگوریتم مسیریابی در شبکه بر روی تراشه,الگوریتم مسیریابی در شبکه چیست,الگوریتم مسیریابی در شبکه های بیسیم ادهاک,الگوریتم مسیریابی در شبکه های بیسیم,الگوریتم مسیریابی در شبکه کامپیوتری,الگوریتم های مسیریابی شبکه حسگر بیسیم,الگوریتم مسیریابی شبکه های بیسیم ادهاک,الگوریتم مسیریابی شبکه های بی سیم,الگوریتم مسیریابی شبکه ادهاک,الگوریتم مسیریابی شبکه حسگر بی سیم,الگوریتم مسیریابی شبکه های حسگر,الگوریتم مسیریابی شبکه بر روی تراشه,الگوریتمهای مسیریابی شبکه های بیسیم,الگوریتم های مسیریابی شبکه,Routing Algorithm Link State, الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابیموجودی با ارسال مستقیم , چكیده , 1 مقدمه , 2 مدل ریاضی , 3 الگوریتم بهینه¬سازی گروه ذرات پیشنهادی , شکل 1 ساختار الگوریتم بهینه¬سازی گروه ذرات ,شكل 2 ساختار الگوریتم بهینه¬سازی گروه ذرات پیشنهادی , شكل 3 نمونه¬ای از نحوه نمایش ذرات , 32 تولید جواب¬های اولیه , شكل 4 شبه كد تولید ذره با كمترین تعداد دفعات تولید و ارسال ,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی