دانلود مقاله انبار و جایگاه آن در سازمان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 مقدمه:

برخی مدیریت را علم و هنر اداره کردن مجموعه ای از منابع در جهت رسیدن به اهدافی معین تعریف نموده اند و عده ای نیز مدیریت را انجام مجموعه ای از وظایف بیان کرده اند. شامل، برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، هدایت و تصمیم گیری، هماهنگی، اطلاع رسانی  و بودجه بندی آنچه از تعریف فوق استفاده می شود اینکه مدیریت باید در چهارچوب یک سازمان اعمال گردد و سازمان نیز ترکیبی است از هدف، برنامه ، منابع و مدیریت که از بین عناصر مذکور، منابع جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. منظور از منابع، کلیه منابع انسانی و منابع فیزیکی و غیر انسانی می باشد که منابع فیزیکی نیز در برگیرنده تأسیسات، ماشین آلات و تجهیزات، ساختمان  اموال و موجودی های موسسه می باشد و هر کدام از منابع مذکور مراقبت و توجه خاص خود را طلب می کند.از بین منابع فیزیکی قید شده، موجودی انبار حجم عمده ای از منابع و دارایی های هر موسسه را در برگرفته و یکی از اقلام پربهای منابع سازمان محسوب می شود. به عنوان مثال مواد و مصالح بطور متوسط 55 درصد بهای تمامی شده کالای ساخته شده را تشکیل می دهد. از این رو مدیریت موسسه باید نهایت تلاش خود را در جهت طراحی و نظارت صحیح بر سیستم های بهینه انبارداری و کنترل موجودی های انبار ها متمرکز نماید.

مقاله آموزش انبارداری

فصل اول:

  •  انبار و انبارداری

 اگرچه مفهوم انبار برای خیلی از افراد، مفهومی بدیهی به نظر می رسد اما مفهوم این واژه در سازمانها تا حدودی متفاوت از برداشت عامیانه آن است. در برداشت عامیانه، انبار فضایی است که کالا، اجناس و سایر موجودی ها در آن نگهداری می شوند، اما آنچه از تعریف انبار، در سازمانها مدنظر قرار می گیرد عبارت است از محل و فضایی که در آن یک یا چند قلم کالا براساس یک سیستم منظم و طبقه بندی شده نگهداری می گردند.براین اساس انبارداری عبارت است از کلیه عملیات و فعالیت های مربوط به تهیه و دریافت موجودی مورد نیاز، نگهداری صحیح و اعمال کنترلهای موثر بر اقلام مذکور و تحویل آنها به مصرف کننده، طبق یک سیستم منظم و با رعابت مقرارت و دستورالعمل های حاکم بر سازمان به نحوی که موجبات سهولت در ورود و خروج کالا با حداقل هزینه را  فراهم می آورند. به بیان دیگر انبارداری شامل اجرای یک سری روشهای سیستماتیک و اعمال کنترلهای موثر از لحظه دریافت کالا تا زمان تحویل آن به مصرف کننده و خروج از انبار می گردد.

لینک دانلود:

دانلود مقاله انبار و جایگاه آن در سازمان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:,مقاله انبارداری,مقاله انبارداری نوین,مقاله انبارداری مکانیزه,مقاله انبارداری Pdf,مقاله انبارداری حسابداری,مقاله انبارداری در حسابداری,مقاله انبارداری شرکت,مقاله درباره انبارداری سنتی,مقالات انبارداری,مقاله درباره انبارداری,مقاله انبار داده,مقاله انبار داده ها,دانلود مقاله انبار داده,دانلود مقاله انبار داده ها,مقاله در مورد انبار داده ها,مقاله انبار,مقاله انباره داده,مقاله انبارگردانی,مقاله درباره انبار داده,مقاله در مورد انباره داده,مقاله شیوه های نوین انبارداری,مقاله سیستم های نوین انبارداری,مقاله در مورد انبارگردانی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی