ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چکیده: به کارگیری و استقرار موفقیت‌آمیز تجارت الکترونیک به وجود یک برنامه و استراتژی مدون و مشخص نیازمند است. بدون وجود استراتژی مناسب تجارت الکترونیک ممکن است کلیه تلاشهای شرکت در راستای استقرار تجارت الکترونیک با شکست مواجه شده و ضمن اتلاف منابع مالی، انسانی و زمانی حتی بقای سازمان نیز با تهدید روبه‌رو شود. گام اولیه و اساسی تدوین استراتژی بدون شک تدوین و طراحی اهداف استراتژیک تجارت الکترونیک در چارچوب سلسله مراتب اهداف یعنی چشم انداز، رسالت و اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت سازمانی است. در این مقاله برمبنای فرایند برنامه ریزی استراتژیک، اهداف استراتژیک این فرایند در چارچوب چشم‌اندازها، رسالت و اهداف برای فعالیت در محیط الکترونیک تشریح می شود.

مقدمه
موج تجارت الکترونیک تقریبا همه شرکتها را در تمامی اقتصادها تحت تاثیر قرار داده است و این شرکتها ناگزیر از ورود به عرصه تجارت الکترونیک هستند. گام اولیه و اساسی تدوین استراتژی بدون شک تدوین وطراحی اهداف استراتژیک تجارت الکترونیک است. اهداف استراتژیک تجارت الکترونیک همانند یک چراغ راهنما، تمامی تلاشها و اقدامات را در راه استقرار مناسب تجارت الکترونیک و کسب مزیت رقابتی در عرصه دنیای الکترونیک را تسهیل می کند. با عنایت به اهمیت وجود اهداف استراتژیک تجارت الکترونیک در این مقاله به چگونگی تدوین این اهداف پرداخته می شود.


چشم انداز تجارت الکترونیک
یکی از مهمترین وظایف مدیران عالی سازمان و متصدیان تدوین استراتژی تجارت الکترونیک، تعیین چشم‌انداز تجارت الکترونیک سازمان است. چشم اندازهای برتر و عالی تجارت الکترونیک چیزی فراتر از اهداف تجاری و یا درآمدی را منعکس می کنند. چشم اندازهای قوی و مناسب کارکنان را هماهنگ کرده و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری بیشتر در سازمان تشویق می‌کند. وجود چشم انداز قوی، کارا و مناسب علائمی را به بازار می فرستد که نشان‌دهنده توانایی سازمان جهت کسب رهبری بازار و تسلط بر بازار است (
RAYPORT & JAWORSKI, 2002, PP 15-16). میلر (1996,PP 40-42) در تعریف چشم‌انداز بیان می دارد که چشم انداز مقصد نهایی است که جامع، گسترده و آینده نگر است. چشم انداز آرزوهای آینده سازمان را نشان می دهد و ابزارهای رسیدن به آن را مشخص می کند. به عبارت دیگر چشم انداز وضعیت ممکن و مطلوب آینده سازمان است. سازمان با تدوین چشم‌انداز تجارت الکترونیک وضعیت موردنظر و مطلوبی را که قصد دارد در آینده به آن برسد را مشخص می کند و جایگاه خود را در بازار الکترونیک روشن می سازد. نقش چشم انداز را در تعیین وضعیت مطلوب آینده سازمان را می توان درقالب شکل (1) مشاهده کرد.
همانگونه که در شکل (1) مشاهده می‌شود در زمان فعلی (وضعیت موجود) که وضعیت سازمان را در مقطع زمانی (
نشان می دهد سازمان موقعیت مشخصی در بازار الکترونیک دارد. ممکن است درحال حاضر سازمان فقط یک وب سایت داشته باشد و هیچگونه فروش اینترنتی نداشته باشد و جزء پیروان و رقبای کم اهمیت بازار الکترونیک تلقی شود. سازمان با تدوین استراتژی مناسب تجارت الکترونیک تلاش می کند که به وضعیت مطلوب در زمان موردنظر (TN) دست یابد.استراتژی تجارت الکترونیک به عنوان یک وسیله و ابزار در راستای تحقق اهداف استراتژیک تجارت الکترونیک و ازجمله تحقق چشم انداز تجارت الکترونیک عمل می کند. وضعیت مطلوب نشان دهنده آرزوها و خواسته های سازمان درمورد چگونگی موقعیت آینده خود در بازار الکترونیک است که ازطریق اجرای استراتژی تجارت الکترونیک تحقق می یابد. برای مثال شرکت سیسکو چشم انداز خود را بدین صورت تدوین نموده است: تغییر روشی که کار می‌کنیم، زندگی می کنیم بازی می کنیم و یاد می گیریم.

لینک دانلود:

دانلود مقاله اهداف استراتژیک در تجارت الکترونیک

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:,مقاله تجارت الکترونیک,مقاله تجارت الکترونیک Pdf,مقاله تجارت الکترونیکی,مقاله تجارت الکترونیک در ایران,مقاله تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی,مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه,مقاله تجارت الکترونیک در بازاریابی,مقاله تجارت الکترونیک Doc,مقاله تجارت الکترونیک Word,مقالات تجارت الکترونیک,مقالات تجارت الکترونیک Pdf,تحقیق تجارت الکترونیک Pdf,دانلود مقاله تجارت الکترونیک Pdf,مقاله در مورد تجارت الکترونیک Pdf,مقاله تجارت الکترونیکی Pdf,مقاله امنیت در تجارت الکترونیک Pdf,دانلود رایگان مقاله تجارت الکترونیک Pdf,دانلود مقاله در مورد تجارت الکترونیک Pdf,مقالات تجارت الکترونیک در ایران,تحقیق تجارت الکترونیک در ایران,مقاله در مورد تجارت الکترونیک در ایران,مقاله وضعیت تجارت الکترونیک در ایران,مقاله موانع تجارت الکترونیک در ایران,تحقیق درباره تجارت الکترونیک در ایران,مقاله ای در مورد تجارت الکترونیک در ایران,تحقیق در مورد تجارت الکترونیک در ایران,مقاله تجارت الكترونيك,مقاله تجارت الكترونيكي,مقالات تجارت الكترونيك,مقاله در مورد تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی,مقاله درباره تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی,دانلود مقاله تجارت الکترونیک به زبان انگلیسی,خرید مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه,مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی,مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه,دانلود مقاله تجارت الکترونیک با ترجمه,مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی رایگان,مقاله در مورد تجارت الکترونیک با ترجمه,دانلود مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی,دانلود رایگان مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمه فارسی,مقاله لاتین با ترجمه تجارت الکترونیک,مقاله نقش تجارت الکترونیک در بازاریابی,مقاله تجارت الکترونیک و بازاریابی,مقاله تجارت الکترونیکی Word,مقالات تجارت الکترونیکی,مقالات تجارت الکترونیک 2013,مقالات تجارت الکترونیک انگلیسی,مقالات تجارت الکترونیک جدید,مقالات تجارت الکترونیک 2012,دانلود مقاله تجارت الکترونیک در ایران,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی