ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه :

در اين مقاله بر آن شده ايم تا نگاهي هر چند گذرا بر پديده بيكاري و عوامل تاثير گذار بر آن  داشته باشيم. بيكاري را مي توان از منظرهاي متفاوت مورد كنكاش قرار داد و مسلماً پرداختن به چنين موضوع گسترده ای در يك مقاله  نمي گنجد ولي سعي بر آن داريم تا نمايه اي از انواع بيكاري و عوامل موثر بر آن را مختصراً بررسي كنيم .بيكار در اقتصاد به فردي گفته مي شود كه در سن كار ( 15-65 ) جوياي كار باشد اما شغل و منبع درآمدي پيدا نكند.بيكاري در كشور هاي مختلف با توجه به نوع فرهنگ و حتي شرايط اقليمي و اوضاع سياسي و اجتماعي از علل خاصي ناشي مي شود و گاه از عوامل مشترك پيروي مي كند. به عقيده برخي از تحليل گران و محققان عامل اصلي 70 درصد از ناهنجاريهاي جامعه ناشي از بيكاري است، زيرا اشتغال مي تواند از بروز بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي جلوگيري كند.انسانها در كوششهاي خود همواره سعي دارند نيازهاي خود را ارضاء و به غايت مطلوب نزديك شوند، از اين رو اشتغال يكي از راههاي اصلي و مهم نيل به اين هدف تعريف مي شود. همه انسانها به طور غريزي از بيكاري دائم رنج مي برند و فراغت بيش از حد را كسل كننده مي دانند. به عبارت ديگر لذت فراغت بدون كار و اشتغال قابل سنجش نيست.اگر چه هر شخصي ويژگيهاي شخصيتي و آمادگي ها و تمايلات خود را به محيط كار مي برد ولي رفتار و نگرش ا و نسبت به شغلش بيش از هر عامل ديگر تحت تاثير نوع شغل و شرايط كار و چگونگي برقرار كردن ارتباط با ساير افراد در  محيط كاري است. با اين اوصاف شخص ممكن است ضمن كار دچار حالتهاي مختلفي نظير احساس رضايت يا عدم رضايت، امنيت و عدم امنيت شغلي، فشار يا استرس و ... شود و در مقابل هريك از اين حالتها رفتارهاي شغلي خاصي را از خود بروز دهد مانند كم كاري، غيبت و رها كردن شغل .

در حالت كلي مي توان گفت با توجه به تفاوتهاي فردي بين انسانها ( از نظر جسماني و اجتماعي )  هر فردي قادر است با نوع خاصي از مشاغل حداكثر سازش را داشته باشد. هر جامعه اي براي تداوم حيات خود نياز به كار دارد و انجام اين كار قسمت اعظم از اوقات زندگي او را به خود اختصاص مي دهد.يكي از عوامل مهم در جلو گيري از بروز پديده بيكاري ، ايجاد رضايت شغلي براي افراد است . با توجه به موارد ذكر شده مي توان نتيجه گرفت رضايت شغلي، احساس رواني است كه از عوامل اجتماعي نيز متاثر مي باشد. از طرفي مطالعه و بررسي تاريخچه توسعه و تحول جوامع صنعتي نشان مي دهد كه نيروي انساني ماهر و تعيلم يافته در تبديل جوامع سنتي به صنعتي تاثير انكار ناپذيري دارد و به همين اندازه در اين تغيير بسیاري از كارگران فاقد اين مهارت به جمع افراد بيكار اضافه مي شوند.پديده بيكاري تا آن زمان كه به شكل بسيط  و پراكنده در حاشيه جوامع حضور دارد خطري جدي متوجه امنيت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه نيست ولي اگر پديده ياد شده كم اهميت تلقي شود، همين موضوع به ظاهر ساده، به تدريج سلامت و امنيت آن جامعه را در معرض خطري جدي قرار خواهد داد.به هر حال كاركردن و داشتن شغل از ضروريات فردي و اجتماعي است . هر انساني سر انجام بايد عهده دار شغلي شود و به وسيله آن زندگي خويش را اداره و به جامعه خود خدمت كند. دوام يك جامعه به ميزان كار افراد آن بستگي دارد و جوامعي پيشرفت مي كنند كه افراد آن در اشتغال كارآمدترند و سر انجام هر فردي با توجه به رغبتها و استعدادهاي خود و نيازهاي جامعه ، شغل مناسبي را بر مي گزيند. عوامل متفاوتي در انتخاب شغل موثرند كه عدم توجه به آنها گاهاً منجر به رها كردن شغل از سوي فرد و بيكاري وي مي انجامد از اين عوامل مي توان به خصوصيات فردي، خصوصيات جسماني ، تجارب شخص ، راهنمائيهاي والدين،امكانات فردي و اجتماعي و .. اشاره كرد.


لینک دانلود:


دانلود مقاله بیکاری و عوامل موثر آن

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:,مقاله بیکاری,مقاله بیکاری در ایران,مقاله بیکاری جوانان,مقاله بیکاری و اعتیاد,مقاله بیکاری Pdf,مقاله بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی,مقاله بیکاری در جامعه,مقاله بیکاری به زبان انگلیسی,مقاله بیکاری به انگلیسی,مقاله بیکاری Doc,مقاله در مورد نرخ بیکاری در ایران,مقاله نرخ بیکاری در ایران,مقاله درباره بیکاری در ایران,مقاله علل بیکاری در ایران,مقاله در مورد بیکاری در ایران,مقاله بحران بیکاری در اقتصاد ایران,مقاله در مورد بیکاری در جامعه,مقاله در مورد بيکاري,مقاله در مورد بیکاری,مقاله در مورد بیکاری جوانان,مقاله ای در مورد بیکاری,مقاله در مورد بیمه بیکاری,دانلود مقاله در مورد بیکاری,مقالات در مورد بیکاری,مقاله در مورد معضل بیکاری,مقاله درباره بیکاری جوانان,مقاله اي در مورد بيكاري جوانان,تحقیق درمورد بیکاری به زبان انگلیسی,بيکاري در ايران,بيكاري در ايران,بیکاری در ایران+مقاله,بیکاری در ایران+pdf,وضعيت بيكاري در ايران,علل بيكاري در ايران,عوامل بيكاري در ايران,تعريف بيكاري در ايران,ميزان بيكاري در ايران,امار نرخ بيكاري در ايران,بيمه بيکاري,بیمه بیکاری در سال 94,بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی,بیمه بیکاری در سال 93,بیمه بیکاری چیست,بیمه بیکاری 93,بیمه بیکاری در سال 92,بيمه بيكاري شرايط,بیمه بیکاری جدول,بیمه بیکاری عیدی دارد,نرخ بيکاري,نرخ بیکاری,نرخ بیکاری در ایران,نرخ بیکاری در سال 93,نرخ بیکاری چیست,نرخ بیکاری سال 94,نرخ بيكاري,نرخ بیکاری در آمریکا,نرخ بیکاری استانها,نرخ بیکاری در سال 92,بیکاری جوانان,بیکاری جوانان در ایران,بیکاری جوانان تحصیل کرده,بيكاري جوانان,بیکاری جوانان ایرانی,بیکاری جوانان ایران,بیکاری جوانان فارغ التحصیل,بیکاری جوانان در افغانستان,بیکاری جوانان در جامعه,بیکار جوانان,معضل بیکاری امنیتی خواهد شد,معضل بیکاری,معضل بیکاری در ایران,معضل بیکاری جوانان,معضل بیکاری در جامعه,معضل بيكاري,معضل بیکاری درافغانستان,معضل بیکاری در روستا,معضل بیکاری در خوزستان,معضل بیکاری فارغ التحصیلان,معنی بیکاری,معنی بیکاری به انگلیسی,معنی بیکاری وتن اسایی,معنی بیکاری پنهان,معنی بیکاری به عربی,حقوق بيكاري در كانادا,حقوق بیکاری آمریکا,حقوق بیکاری استرالیا,حقوق بیکاری,حقوق بيكاري,حقوق بیکاری تامین اجتماعی,حقوق بیکاری در کانادا,حقوق بيكاري تامين اجتماعي,حقوق بیکاری در آلمان,حقوق بیکاری در استرالیا,قانون بیکاری,قانون بیکاری تامین اجتماعی,قانون بیکاری 93,قانون بيمه بيکاري,آمار بیکاری در ایران,آمار بیکاری در ایران با نمودار,آمار بیکاری رشته های دانشگاهی,آمار بیکاری در جهان,امار بیکاری در ایران,آمار بیکاری استانها,آمار بیکاری در کشور,آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی,آمار بیکاری در استانها,آمار بیکاری جوانان در ایران,رفع بیکاری,رفع بیکاری در خانه,رفع بيكاري,رفع بیکاری در ایران,دعاي رفع بيکاري,رفع بیکاری در منزل,بيکاري جوانان,معضل بيکاري,معني بيکاري,حقوق بيکاري,قانون بيکاري,امار بيکاري,رفع بيکاري,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی