مدلهاي رياضي تحليلي پراکنش آلاينده هاي گازي از منابع نقطه اي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكيده

در اين مطالعه پراکنش آلاينده هاي گازي از منابع نقطه اي در فضاي باز و در حالات مختلف مورد مدلسازي و تجزيه و تحليل رياضي قرار گرفته است. بدين منظور معادلات مربوط به بقاي جرم جهت مدلسازي پراکنش از يک منبع مرتفع نقطه اي مانند يک دودکش،همراه با شرايط مرزي مناسب براي حالات دو بعدي و سه بعدي همراه با نفوذ در جهت باد و با صرفنظر از نفوذ در جهت باد تبيين و با روش‌هاي تحليلي حل شده است و تأثير شرايط مختلف جوي روي پراکنش آلاينده هاي گازي در حالت سه بعدي مورد بررسي قرار گرفته است.

مقدمه

پراکنش آلاينده هاي گازي در اتمسفر تحت تأثير عوامل مختلفي از جمله عوامل آب و هوايي،زبري سطح، نوع پوشش سطح، نوع منبع و ارتفاع آزادسازي آلاينده ها قرار مي گيرد. عوامل آب و هوايي عبارتند از : سرعت باد، جهت باد و نوع پايداري جوي. نوع پايداري جوي توسط عوامل مختلفي از جمله پروفيل عمودي دماي هوا، شدت تابت خورشيدي، سرعت باد ، مقدار ابر موجود در جو و ساعات مختلف شبانه روز تحت تأثير قرار مي گيرد. پايداري جوي توسط روشهاي گوناگوني دسته بندي شده است. يکي از معروفترين انواع اين دسته بنديها، دسته بندي پاسکوييل است که در اين مطالعه مورد استفاده قرار گرفته و در آن پايداري جوي به 7 دسته ازA (بسيار ناپايدار)تا G (بسيار پايدار) تقسيم شده است. به طور کلي هندسه سيستم کارتزين مورد استفاده جهت مدلسازي در شکل 1 نشان داده شده است[1و2]. 

نتايج:

تصفيه‌ي ابتدايي خوراک باعث افزايش سطح تماس فورفورال-آروماتيک و افزايش حجم واقعي برج استخراج مي شود. يکي ديگر از فوائد تصفيه‌‌‌ي مقدماتي کم شدن نسبت حلال به خوراک در برج استخراج است. علت اين کاهش اين است که در مرحله‌ي تصفيه‌‌ي مقدماتي مقداري از آروماتيک هاي موجود در برش روغني جدا شده و به فاز پارافيني انتقال مي يابد. همچنين با انجام تصفيه‌ي مقدماتي از ميزان انرژي صرف شده در برج استخراج کاسته مي‌شود.در اين کار برج استخراجRDC پالايشگاه نفت سپاهان به عنوان نمونه در نظر گرفته شده و ميزان افزايش حجم واقعي براي اين برج محاسبه شد. همچنين ميزان کاهش حلال مورد استفاده (براي دو حالت استخراج با تصفيه ي مقدماتي و استخراج بدون تصفيه‌ي مقدماتي ) مورد مقايسه قرار مي‌گيرد.بررسي نتايج به دست آمده، نشان مي دهد که اين کار مي‌تواند تاثير زيادي بر راندمان برج استخراج داشته باشد.


لینک دانلود:

مدلهاي رياضي تحليلي پراکنش آلاينده هاي گازي از منابع نقطه اي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی