دانلود پروژه در مورد dss
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

مقدمه :

در این مطلب سعی شده است بطور اجمالی مقدمه ای در خصوص سیستم های پشتیبان تصیمیم در پزشکی و مفاهیم بنیادی آن ارائه گردد. ابتدا به بررسی مختصر شیوه تصمیم گیری در انسان پرداخته و سپس پس از ارئه تعریف های کلیDSS و CDSS و تاریخچه کوتاه  ، دلایل استفاده از اینگونه سیستم ها در سیستم بهداشت و درمان و زمینه های کاربردی آن عنوان می گردد . سپس دسته بندی وانواع  CDSS ها از جهات مختلف معرفی شده و انواع مدل های پشتیانی تصمیم که عنصر مهم یک سیستم DSS است تشریح می شوند .

تصمیم گیری و سیستم های کمک تصمیم گیری :

 تصمیم گیری چیست ؟ برای پاسخ به این سوال ابعاد مختلفی را می توان درنظر گرفت . ساده ترین تعبیر در مورد تصمیم گیری عمل انتخاب است . این تعبیر یعنی انتخاب یک گزینه از گزینه های ممکن که به باور تصمیم گیر ، بهترین نتیجه را به همراه دارد ، کارکرد اصلی فرآیند تصمیم گیری است . به تعبیر دیگر ، تصمیم گیری یافتن راه حل بهینه برای مساله است و دستیابی به پاسخ بهینه ، منطق کلی کار را تشکیل می دهد . رویکرد سوم هوشمندی را به مفاهیم قبلی می افزاید و با تشریح کارکرد شبکه های عصبی ، یادگیری را بخشی از فرایند تصمیم گیری به شمار می آورد.

 

پروژه dss

سیستم های کمک تصمیم گیری از اواسط قرن گذشته میلادی با استفاده از الگوهای ریاضی متولد شد . خواستگاه اولیه علوم تصمیم گیری مشابه بسیاری دیگر از رویکردهای جدید ، کاربردهای نظامی بود و این رویکرد از اوایل دهه 1960 به تدریج به زمینه های صنعتی و کسب و کار راه یافت . سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری ، به عنوان گونه های اولیه  سیستم های ، اطلاعات مدیریت ، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد . این رویکرد با به کارگیری روش های بهینه سازی ، برنامه ریزی  ریاضی ، الگو های تصمیم گیری چند معیاره   MCM و با این پیش فرض که مسائل مدیریتی می تواند به صورت مدل ریاضی فرموله شود تا به امروز نیز جایگاه قوی خود را در سیستم های کمک تصمیم گیری حفظ کرده است . در نقطه مقابل رویکردهای ریاضی ، سیستم های خبره ، بیش از مدل ریاضی ، نظریه های ادراکی تصمیم گیری را در الگوی کار قرار داده اند . در این رویکرد مساله نمی بایستی الزاما به صورت ریاضی مدل شود و الگوریتم های الهام گرفته از مکانیسم درک انسان ، به نوعی خبرگی مصنوعی در حل مسائل واقعی دارند . در این رویکرد تلاش می شود تا همانند انسان در فقدان اطلاعات کامل و در شرایط ساختار ناقض مساله ، به یک سری نتیجه گیری های زیرکانه به تصمیم مناسبی دست یافته شود. سیستم های خبره در نوع پیشرفته خود قدرت یادگیری داشته و از اشتباهات گذشته برای تصمیم گیری بهتر آینده ، استفاده می کنند . اساس سیستم های خبره بر ذخیره سازی و استنتاج از دانش قرار دارد و به همین جهت به آن سیستم های بر پایه دانش Knowledg_base  = kb   نیزگفته می شود . در سال های گذشته ، مطالعاتی در جهت تلفیق این رویکردها با یکدیگر آغاز شده که حاصل آن  ، سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری بر پایه  دانش Knowledg_base  است . این مطالعات هنوز هم ادامه دارد تا بتوان  به سیستم های پشتیبان تصمیم گیری موثری دستیابی پیدا کرد .

 

 

فهرست:

l    مقدمه

l    تصمیم گیری چیست؟

l    انواع تصمیم و مراحل تصمیم گیری

l    سیستم پشتیبان تصمیم گیری چیست؟

l    اجزای سیستم پشتیبان تصمیم گیری

l    اجزای مدیریت داده

l    اجزای مدیریت مدل

l    ویژگیها و توانایی­های سیستم DSS

l    دلایل استفاده از سیستمهای DSS

l    سيستم پشتيبان تصميم گيري در پزشكي  تاریخچه

l    دلایل استفاده از CDSS

l    فناوری های اصلی حمایت از تصمیم

l    طبقه بندی DSS

l    انواع و دسته بندی CDSS

l    انواع مدل­های پشتیبانی تصمیم ) کمی و کیفی )

l    جدول تصمیم و فلوچارت

l    Knowledge base پزشکی

l    محدودیت های CDSS

l    هوش مصنوعی و کاربرد های آن در DSS

l    نتیجه گیری

l    ذکر منابع


لینک دانلود:

دانلود پروژه در مورد dss


دانلود پروژه در مورد dss



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1396برچسب:پروژه سیستم های پشتیبان تصیمیم,پروژه Dss,دانلود پروژه Dss,پروژه های Dss,پروژه درس Dss,انجام پروژه Dss,پایان نامه Dss,پایان نامه سیستم های پشتیبان تصمیم گیری,پایان نامه سیستم های پشتیبان تصمیم گیری هوشمند,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری Dss,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری در پزشکی,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری Ppt,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری هوشمند,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری در بورس,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری پزشکی,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری گروهی,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری در حسابرسی,سیستم های پشتیبان تصمیم گیری چیست؟,سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری Dss,سیستم های پشتیبانی و تصمیم گیری Dss,سیستم های پشتیبان تصمیم,پایان نامه سیستم های پشتیبان تصمیم گیری هوشمند,سيستم پشتيبان تصميم گيري برونسپاري مبتني بر عامل هاي هوشمند,كاربرد سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري در بورس اوراق بهادار,سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری گروهی,انواع سیستم های پشتیبان تصمیم گیری,انواع سیستم های پشتیبان تصمیم,انواع سیستمهای پشتیبانی تصمیم,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی