مقاله اعتماد به نفس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 24     کد محصول :1320      حجم فایل:18,31 KB      نوع فایل :rar


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

زماني‌ كه‌ كودكي‌ بتواند بدون‌ توقع‌ و انتظار از ديگران‌ كاري‌ را آغاز كند و بكوشد تا آن‌ را به‌ اتمام‌ برساند، مي‌گوييم‌ «اعتماد به‌ نفس‌» دارد. كودك‌ از همان‌ ابتدا كه‌ شروع‌ به‌ شناخت‌ خود و محيط‌ پيرامونش‌ مي‌كند،به‌ قدرت‌ و توانايي‌ خود براي‌ تسلط‌ بر محيط‌ و اطرافيانش‌ آگاه‌ مي‌ شود. يكي‌ از عوامل‌ موثر در رشد اعتماد به‌ نفس‌ كودكان‌ و نوجوانان‌،والدين‌ و اعضاي‌ خانواده‌ هستند. اگر كودك‌ در خانواده‌يي‌ سرشار از صميميت‌ ،محبت‌ و مهرباني‌ رشد يابد مي‌تواند ويژگي‌هاي‌ شخصيتي‌ خود را بشناسد و با اطمينان‌ به‌ توانايي‌هاي‌ خود يا مشكلات‌ و مسائل‌ گوناگون‌ روبرو شود و از طرفي‌ مي‌تواند با رفتارهاي‌ نامطلوب‌ ومنفي‌ خود،برخوردي‌ واقع‌بينانه‌ داشته‌ باشد و در صدد رفع‌ و تغيير آنها برآيد. از آنجايي‌ كه‌ اعتماد به‌ نفس‌ صفتي‌ ارثي‌ نيست‌،اگر كودك‌ ضمن‌ انجام‌ فعاليت‌هاي‌ مختلف‌ مدام‌ دچار محدوديت‌ شود و نتواند تجارب‌ جديد و مفيدي‌ در زندگي‌ كسب‌ كند،ترسو ،كمرو و خجول‌ بار مي‌آيد و قدرت‌ تصميم‌گيري‌ هم‌ در او رشد نخواهديافت‌. نتايج‌ تحقيقات‌ محققان‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ اغلب‌ پدران‌ و مادران‌ نسبت‌ به‌ پرورش‌ فرزندان‌ پسر و دختر خود ديد يكساني‌ ندارند. زماني‌ كه‌ كودكي‌ متولد مي‌شود، نخستين‌ پرسشي‌ كه‌ پس‌ از سلامتي‌ نوزاد مطرح‌ مي‌شود،جنسيت‌ اوست‌. اگر نوزاد دختر بود،لباس‌ صورتي‌ و اگر پسر بود لباس‌ آبي‌ به‌ تن‌ او مي‌كنند و برهمين‌ اساس‌ رفتار بزرگسالان‌ نيز طبقه‌بندي‌ مي‌شود.
به‌ پسران‌ فرصت‌ بيشتري‌ براي‌ كندوكاو دنياي‌ فيزيكي‌ پيرامون‌شان‌ داده‌ مي‌شود و همين‌ امر موجب‌ تقويت‌ مهارت‌هاي‌ حركتي‌ بيشتر آنان‌ مي‌شود. برعكس‌ دختران‌ به‌ شيوه‌يي‌ محدودتر پرورش‌ مي‌يابند و آنان‌ را براي‌ تعاملات‌ كلامي‌شان‌ بيشتر تشويق‌ مي‌كنند. 

مقاله اعتماد به نفس

 


لینک دانلود:

مقاله اعتماد به نفس

مقاله اعتماد به نفس

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:,مقاله اعتماد به نفس,مقاله اعتماد به نفس Pdf,مقاله اعتماد به نفس امرسون,مقاله اعتماد به نفس در دانش آموزان,مقالات اعتماد به نفس,مقاله درباره اعتماد به نفس,مقاله های اعتماد به نفس,مقاله روانشناسی اعتماد به نفس,مقاله راجب اعتماد به نفس,مقاله انگلیسی اعتماد به نفس,دانلود مقاله اعتماد به نفس امرسون,تحقیق در مورد اعتماد به نفس دانش آموزان,مقاله اعتماد به نفس دانش آموزان,مقاله در مورد اعتماد به نفس دانش آموزان,مقالات درباره اعتماد به نفس,مقالات در مورد اعتماد به نفس,مقالات راجع به اعتماد به نفس,مقالات مربوط به اعتماد به نفس,دانلود مقالات اعتماد به نفس,مقالات روانشناسی اعتماد به نفس,مقالات علمی اعتماد به نفس,مقاله در مورد اعتماد به نفس,تحقیق درباره اعتماد به نفس,مطالب درباره اعتماد به نفس,تحقيق درباره اعتماد به نفس,مقاله در مورد اعتماد به نفس کودکان,مطالب در مورد اعتماد به نفس,مقاله ای درباره اعتماد به نفس,مقاله درباره ی اعتماد به نفس,مقاله راه های افزایش اعتماد به نفس,دانلود مقاله روانشناسی اعتماد به نفس,مقاله روانشناسی در مورد اعتماد به نفس,تحقیق راجب اعتماد به نفس,مقاله راجع اعتماد به نفس,مقاله انگلیسی درباره اعتماد به نفس,مقاله انگلیسی در مورد اعتماد به نفس,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی