دانلود مقاله درباره میوه کیوی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 35     کد محصول :2928      حجم فایل:52,34 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 

سابقه كشت كيوي در جهان

روبرت فورتون انگليسي درسال 1847  در سفر مطالعاتي به كشور چين، كيوي فروت را به عنوان يك ميوه خوراكي كشف كرد. در آغاز قرن بيستم(1906) مقداري بذر كيوي از چين به نيوزلند برده شده و توسط باغداري بنام آلكساندر آليسون مورد كشت قرار گرفت. درختان كيوي حاصل از بذرهاي مذكور درسال(1910) به بار نشستند و تمام ارقام كنوني كيوي در دنيا  غير از چين حاصل درختان مذكور است. باغداران نيوزيلندي پس از آنكه متوجه منافع اقتصادي آن شدند، اقدام به اصلاح روشهاي باغداري و توسعه ارقام و كوليتواريهاي آن شدند و درسال 1940 وقتي كه تعداد زيادي از باغهاي كيوي به محصول اقتصادي رسيدند، اهميت كشت و كار آن بيشتر ظاهر گرديد و از آن تاريخ توليد كيوي درنيوزلند بسرعت توسعه يافته است. دو نفراز كسانيكه در اين زمينه بيش از همه كوشش كرده وبه موفقيتهاي قابل توجهي دست يافتند بنامهاي Hayward Wright, Bruno just  مي‌باشند كه نسبت به پرورش و تكثير دو واريته مهم كيوي كه هم اكنون بيشترين سطح زير كشت باغهاي كيوي را تشكيل مي‌دهند اقدام نمودند كه با سم خود آنها هايوارد و برونو نامگذاري شده و شهرت جهاني يافتند. ميوه كيوي حدودا‌ً‌ درسالهاي 1847  به اروپا و سپس به آمريكا راه يافت كه ابتدا جنبه زينتي داشته است.

سابقه كشت كيوي در ايران :

براي اولين بار درسال 1347 آقاي مهندس ابراهيمي در يكي از ويلاهاي دره‌پشته رامسر دو اصله نهال كيوي را مشاهده نموده و تحت نظر قرارداد، سال بعد درخت ماده كيوي به بار نشست و اولين نمونه ميوه آن ظاهر گرديد. در زمستان همان سال يعني بهمن ماه 1350 سرماي سخت و برف سنگين مازندران را فراگرفت كه خسارات زيادي به درختان مركبات وارد كرد ولي هيچگونه لطمه‌اي به دو اصله درخت كيوي وارد نيامد. مقاومت درختان مذكور در مقابل سرماي طولاني وغير منتظره متخصصين و كارشناسان باغباني وزارت كشاورزي را متوجه سازگار بودن ميوه مذكور در منطقه مازندران نمود. كارشناسان FAO نيز درسال 1977 ( 1356 ه . ش ) طي گزارشي تحت عنوان طرح جامع تحقيقاتي باغباني ايران توصيه نمودند كه براي منطقه شمال ايران علاوه بر مركبات بايستي محصول مناسب ديگري نيز در نظر گرفته شود تا درسالهائي كه سرما به مركبات صدمه ميزند آن محصول بتواند تا حدودي جبران زيانهاي وارده را بنمايد و درهمان گزارش گياه كيوي را براي اين مقصود مناسب دانسته و ضمن معرفي ،لزوم انجام تحقيقات و بررسي در اين زمينه را ياد آوري نمودند.


لینک دانلود:


دانلود مقاله درباره میوه کیوی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:,مقاله کیوی,مقاله درمورد کیوی,مقاله درباره کیوی,تحقیق در مورد کیوی, تحقیق کیوی, خرید مقاله کشاورزی, خرید مقاله کیوی, دانلود مقاله کیوی, مقاله در مورد کیوی,میوه کیوی,میوه کیوی چه خاصیتی دارد,میوه کیویی,میوه کیوی برای دیابت,میوه کیوی در بارداری,میوه کیوی به انگلیسی,میوه کیوی ویکی پدیا,فروش میوه کیوی,کیوی میوه چه فصلی است,کیوی میوه پیوندی,میوه کیوی و دیابت,خوردن میوه کیوی در بارداری,خوردن میوه کیوی در دوران بارداری,خرید میوه کیوی,کیوی,کیوی به انگلیسی,کیوی با پوست,کیوی در بارداری,کیوی برای پوست,کیوی تل,کیوی چی فایده دارد,کیوی و یبوست,کیوی و دیابت,کیوی و لاغری,کیوی به انگلیسی چی میشه,کیوی به انگلیسی چه میشود,کیوی به زبان انگلیسی,ترجمه کیوی به انگلیسی,کلمه کیوی به انگلیسی,میوه کیوی به انگلیسی,خواص کیوی به زبان انگلیسی,كيوي با پوست,کیوی با پوست خوردن,کیوی با پوست خورده شود,کیوی با پوست یا بی پوست,خواص کیوی با پوست,خاصیت کیوی با پوست,فواید کیوی با پوست,خاصيت كيوي با پوست,کیوی را با پوست بخورید,كيوي در بارداري,خواص کیوی در بارداری,فواید کیوی در بارداری,مضرات کیوی در بارداری,خاصیت کیوی در بارداری,میوه کیوی در بارداری,کیوی در زمان بارداری,فواید خوردن کیوی در بارداری,تاثیر خوردن کیوی در بارداری,کیوی برای پوست صورت,کیوی برای پوست خوبه,خواص کیوی برای پوست,خواص کیوی برای پوست صورت,ماسک کیوی برای پوست صورت,خاصیت کیوی برای پوست,ماسک کیوی برای پوست,فایده کیوی برای پوست,کیوی پوست,كيوي تلفون,معجنات كيوي تلفون,كيوي و يبوست,کیوی و درمان یبوست,کیوی و رفع یبوست,خواص کیوی و یبوست,کیوی یبوست,کیوی و دیابت بارداری,كيوي و ديابت,کیوی و بیماری دیابت,کیوی دیابت,خواص کیوی و دیابت,میوه کیوی و دیابت,كيوي و لاغري,خواص کیوی و لاغری,کیوی لاغری,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی