دانلود مقاله كنفوسيوس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 46     کد محصول :2930      حجم فایل:35,84 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه:

دين كنفوسيوسي مذهب اصلي چين قديمي ترين ملت مستقل جهان است كه هنوز در صحنه جهاني به حيات خود ادامه مي دهد. بعضي از صاحب­نظران مدعي هستند كه دين كنفوسيوسي را به سختي مي توان در زمره اديان به حساب آورد ، بلكه اين دين بيشتر مكتبي اخلاقي است ، زيرا بنيان گذاران اعتقاد به وجود خداي متشخص و انجام مراسم دعا و نيايش و پرستش همگاني آن ذات متعال را تشويق نكرده است  . ليكن به هر جهت وي نه تنها همواره وجود يك ذات متعال ، بلكه همچنين نظارت آن بر جهان را تعليم داده است . در ضمن پرستش وجود متعالي (خدا) نيز همواره به طور رسمي وجود داشته است تا اين كه اين رسم قديمي در سال 1915 ميلادي توسط جمهوري جديد التاسيس چين قطع شد .

 در حقيقت دين كنفوسيوسي افراد عادي مردم را از نزديك شدن به حاكم متعالي جهان به همان اندازه اي كه آنها از تماس ونزديكي با امپراتوران چين محروم بودن منع كرده است . اما در عوض به آنها آموخته تا چيزهاي متعدد ديگري را عبادت كنند . به هر حال دين كنفوسيوسي به صورت يك دين عمل كرده است . راز حيات طولاني چين در قدرت نيروي ديني آن سرزمين بوده است . دين كنفوسيوسي اين امكان را فراهم آورده كه مردم چين درمقياسي وسيتعر ازان چه قبلادرتاريخ بشري سابقه داشته موفقيت فراوان اصل اطاعت فرزندي را به عنوان يك امر مقدر در مذهب را آن گونه كه توسط حضرت موسي (ع)بيان شده به نمايش بگذارند .« پدر ومادر خود را احترام كن تا خداوند عمر تو را روي زمين طولاني سازد. »

از جهت مقايسه با ساير اديان نيز مي توان گفت در هيچ دين ديگري به اندازه دين كنفوسيوسي اين مقدار تاكيد  واقعي روي اينكه هر فرد وظايف گوناگون و متقابل اجتماعي خود را به محو شايسته اي انجام دهد به عمل نيامده است . طبق منابع تاريخ دين كنفوسيوسي تاريخ مضبوط كشور چين به روزگاري بر مي گردد كه به حسب تقويم مسيحي دقيقا  2356  سال از ميلاد مسيح است (1) در آن روزگار بسيار قديمي نيز عدالت اجتماعي رفاه همگاني مسئوليت دولت در مورد افراد معمولي جامعه دركنار اداب ومعتقدات ديني وجود داشته است .


لینک دانلود:

دانلود مقاله كنفوسيوس




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1396برچسب:,كنفوسيوس,كنفوسيوس چيست؟,سخنان كنفسيوس,جملات كنفسيوس,زندگينامه كنفوسيوس,دين كنفوسيوس,آيين كنفوسيوس,كتاب كونفوشيوس,مذهب كنفوسيوس,درباره كنفوسيوس,سخنان کنفوسیوس,زندگینامه کنفوسیوس,دین کنفوسیوس,آیین کنفوسیوس,كتاب كونفوشيوس Pdf,كتاب كونفوشيوس رائد الفكر الانساني,كتاب كونفوشيوس حكيم من الصين,كتب كونفوشيوس,كتب كونفوشيوس Pdf,كونفوشيوس كتاب الحوار,تحميل كتاب كونفوشيوس Pdf,تحميل كتاب كونفوشيوس,كتاب تعاليم كونفوشيوس,مذهب کنفوسیوس,درباره کنفوسیوس,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی