دانلود مقاله نقش تغذيه در بيماري گواتر
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 57     کد محصول :3081      حجم فایل:26,02 KB      نوع فایل :rar 

 


 

 

  فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه:

بر اساس گزارشات سازمان جهاني بهداشت ۲۰% جمعيت جهان مبتلا به سوء تغذيه هاي مزمن هستند. حدود ۱۹۰ ميليون كودك زير ۵ سال از سوء تغذيه انرژي پروتئيني رنج مي برند و روزانه ۴۰ هزار نفر از اين كودكان مي ميرند. بيش از ۲ ميليارد نفر كه اكثر زنان و كودكان مي باشند، دچار كمبود يك يا چند ماده مغذي (يد، آهن، ويتامينهاي A و D و …) هستند. عواقب اين كمبودها عقب ماندگيهاي جسمي و ذهني، كوري و مرگ مي باشد.كمبودهاي فوق الذكر از عمده ترين مشكلات تغذيه اي كشور ما محسوب مي گردند از جمله اختلالات ناشي از كمبود يد حدود ۱۵ ميليون نفر از جمعيت كشور را به درجات مختلف گرفتار كرده است و تخمين زده مي شود كه حدود ۳ ميليون نفر از عوارض شديد آن رنج مي برند. آنچه كه قابل تعمق است عوارضي چون كاهش قدرت فراگيري، كاهش كارآيي و عدم توانايي در كسب مهراتهاي پيچيده است كه در ارفاد مبتلا به كمبود يد ظرهر مي گردد و نسل آينده و توسعه ملي اقتصادي كشور را در معرض مخاطره قرار مي دهد. مسئله مهم آن است كه اختلالات ناشي از كمبود يد غيرقابل جبران اما قابل پيشگيري هستند.

اختلالات ناشي از كمبود يد بعنوان يكي از كمبودهاي تغذيه اي شايع شناخته شده است. اين اختلالات در اثر فقدان يد در رژيم غذايي بوجود مي آيند و از گواتر، عقب ماندگي رواني و اختلالات جسمي تاكريتنيسم را شامل مي شوند. اكثر اين اختلالات دائمي و علاج ناپذير هستند اما تمام آنها قابل پيشگيري اند. مصرف روزانه نمك يددار، حفاظت كاملي را در برابر تمام اختلالات ناشي از كمبود يد با هزينه سرانه بسيار ناچيزي در سال فراهم مي كند.براي آنكه تمام افراد بتوانند يد را بمقدار كافي در رژيم غذايي روزانه دريافت نمايند بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده نمك يددار در هر شهر و روستا در دسترس همگان قرار گرفته است.


لینک دانلود:


دانلود مقاله نقش تغذيه در بيماري گواتر




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,تغذیه در بیماری گواتر,نقش تغذیه در بیماری گواتر,تغذیه در گواتر,تغذیه گواتر,تغذیه در بیماری گواتر,نقش تغذیه در بیماری گواتر,تغذیه برای گواتر,تغذیه برای گواتر کم کار,تغذیه مناسب برای گواتر,تحقیق در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, مقاله در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, پروژه دانشجویی در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, تحقیق دانشجویی در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, مقاله دانشجویی در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, پروژه دانشجویی درباره نقش تغذیه در بیماری گواتر, تحقیق درباره نقش تغذیه در بیماری گواتر, مقاله درباره نقش تغذیه در بیماری گواتر, تحقیقات دانش آموزی در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر, مقالات دانش آموزی در مورد نقش تغذیه در بیماری گواتر,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی