دانلودمقاله مقدمه ای بر اوراق مشتقه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 34     کد محصول :3034      حجم فایل:195,76 KB      نوع فایل :rar 

 


 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

شرکتها در معرض خطرات گوناگونی در یک دوره عادی عملیاتی و در زمان استقراض قرار دارند. در مورد برخی از این خطرات می تواند مبالغی از شرکتهای بیمه را دریافت کند. برای مثال مدیریت می تواند ماشین آلات را در مقابل خطر آتش سوزی به وسیله بیمه آتش سوزی در یک شرکت بیمه، بیمه نماید اما از سویی محصولات بازار سرمایه هم وجوددارند که مدیریت به وسیله آنها می تواند خود را در مقابل ریسکهایی که نمی توان با هیچ نوع بیمه ای آنرا بیمه نمود، محافظت نماید. این ریسکها شامل ریسک مرتبط با افزایش قیمت خرید کالا ها به عنوان مواد اولیه(ورودی)،  کاهش در قیمت فروش کالاهائی که شرکت می فروشد(خروجی)، افزایش نرخ استقراض وجوه و زیان ناشی از مبادلات ارزی است.

ابزاری که بتواند حفاظتی در برابر این ریسکها باشد. « ابزار مشتقه » نامیده می شود. که انتخاب چنین اسمی به خاطر مشتق شدن ارزش آنها از معامله مرتبط با آن  می باشد. این ابزار شامل قراردادهای آتی،قراردادهای سلف ، قراداد اختیار خرید (فروش)option، swaps،توافق حد پایین(کف) یا حد بالا(سقف) می باشند.

ابزار مشتقه در بین شرکتها از اهمیت خاصی برخوردار است  این اهمیت  از زیانهای متاثر از موقعیت ابزار مشتقه می باشد. اگرچه علل اصلی این زیانها نشان می دهد که این زیانها در اثر استفاده از ابزار مشتقه نبوده ،بلکه در اثر استفاده نابجای مدیریت از این ابزار، که اغلب بخاطر عدم توجه به ریسک مرتبط با آن و یا به علت رفتار دلالانه مدیریت از آنها می باشد هدف دیگر استفاده دلالانه  می تواند برای مقاصد تجاری هم باشد. 


لینک دانلود:


دانلودمقاله مقدمه ای بر اوراق مشتقه




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقاله اوراق مشتقه,مقاله ابزار مشتقه,مقاله اوراق بهادار مشتقه,مقالات اوراق مشتقه,دانلود مقاله اوراق مشتقه,مقاله در مورد اوراق مشتقه,مقاله ابزارهای مشتقه مالی,مقاله ابزارهای مشتقه,مقاله در مورد ابزار مشتقه,تحقیق در مورد اوراق مشتقه,اوراق مشتقه,اوراق مشتقه چيست؟,اوراق مشتقه چیست,اوراق مشتقه Pdf,اوراق مشتقه در ایران,اوراق مشتقه و انواع آن,اوراق مشتقه Ppt,انواع اوراق مشتقه,تعریف اوراق مشتقه,اوراق بهادار مشتقه,ابزار مشتقه چيست؟,ابزار مشتقه چیست,اوراق بهادار مشتقه چیست,ابزار مشتقه Pdf,ابزار مشتقه در ایران,اوراق مشتقه در بورس ایران,بازار اوراق مشتقه در ایران,انواع اوراق مشتقه در ایران,تاریخچه اوراق مشتقه در ایران,اوراق مشتقه در بازار سرمایه ایران,انواع ابزار مشتقه,انواع ابزار مشتقه مالی,معرفی انواع اوراق مشتقه,تعریف ابزار مشتقه,تعریف اوراق بهادار مشتقه,بازار اوراق بهادار مشتقه,مقاله اوراق بهادار مشتقه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی