دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 24     کد محصول :1356      حجم فایل:16,62 KB      نوع فایل :rar


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

بسياري از متخصصان معتقد به جسماني بودن عوامل ، خودشان در نهايت در زمره شبه دانشمندان بودند و بعضي ديگر از دانشمندان كاذب به شمار مي آمدند . مع هذا حتي اين گروه دوم هم بخشي از مطالعات ما هستند چون نظريات آن ها در مورد بعضي از پديده هاي رواني ، با اين كه بعدها خلاف آن اثبات شد باعث شدند تا ديگران به جستجو و اكتشاف توضيحاتي براي آن پديده ها برآيند .

و چنين وضعيتي در مورد دكتر فرانتس آنتون مسمر (1815 1734) مصداق پيدا كرد.  در سال هاي بعد از 1770 هنگامي كه آلماني هاي فطري گرا و بريتانيايي هاي تداعي گرا هنوز براي درك روانشناسي به تفكر پايبند بودند ، مسمر كه يك پزشك بود ، طبق اين نظريه كه نابساماني هاي فكر و جسم بيماران در صورتي كه ميدان نيروي جاذبه آن ها مجدداً‌همسو بشود قابل درمان است در مورد بيمارانش از مغناطيس استفاده مي‌كرد .

اين نظريه به وضوح بي ربط مي نمود ولي مداواي مبتني بر آن چنان موفيت چشم گيري داشت كه براي مدتي مسمر باعث خشم ويني ها و سپس دانشمندان پاريسي قبل از انقلاب فرانسه شد و حالا در اين شرايط ما به گفتگو درباره او مي پردازيم . سال 1778 است و ما در ميدان و اندوم در تالاري به سبك باروك كه نور كمرنگي بر آن حكمفرماست و مزين به آينه هاي بزرگ است قرار داريم . ده دوازده نفر خانم و آقاي خوش لباس در اطراف ظرف بزرگي از چوب بلوط ايستاده اند و هركدام يك سر ميله هاي متعدد فلزي را كه از ظرف پر از براده ها و تراشه هاي آهن ربا و مواد شيميايي بيرون آمده است گرفته است . از اتاق مجاور صداي ضعيف موسيقي كه توسط يك هارمونيكاي شيشه اي نواخته مي شود به گوش مي رسد . پس از مدتي صدا از بين مي رود . در قدري بيشتر باز مي شود و شخصي كه  رداي ارغواني بلند و عجيبي بر تن دارد و يك ميله آهني را مثل عصاي شاهانه در دست گرفته است واردمي شود و اين دكتر مسمر است كه معجزه ها مي كند .

وقتي مسمر با چهره اي كه بر آن آرواره هايش چهار گوش ، دهانش به صورت خطي طولاني و ابرواني آويخته ، با حالتي جدي و سهمگين ، با دقت تمام به مردي خيره مي شود و دستور مي دهد ( بخواب ) بيماران كه مبهوت مانده اند غرق در هيجان مي شوند .چشمان مرد بسته مي شود و سرش به روي سينه اش مي افتد . بيماران ديگر به نفس نفس مي افتند . حالا دكتر مسمر با دقت به يك زن نگاه مي كند و آن ميله آهني را آهسته به سوي او مي گيرد ،او بر خود مي لرزد و فريادي بر مي آورد كه گويي احساس او از سرتاسر جسمش بيرون مي خزد . همان گونه كه مسمر به حركتش در ميان حاضران ادامه مي دهد، واكنش هاي بيماران قوي تر و قوي تر مي شود .

 

لینک دانلود:

دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي

دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقالات تاریخ روانشناسی,مقاله تاریخچه روانشناسی,تاريخچه روانشناسي,تاريخچه روانشناسي رشد,تاریخ روانشناسی در ایران,تاریخچه روانشناسی رشد,تاریخچه روانشناسی اجتماعی,تاریخچه روانشناسی کار,تاریخچه روانشناسی بالینی,تاریخچه روانشناسی تجربی,تاریخچه روانشناسی تربیتی,تاریخچه روانشناسی کودک,تاریخچه روانشناسی رشد کودک,تاریخ روانشناسی رشد,تاریخچه ی روانشناسی رشد,تاریخچه روانشناسی در ایران و جهان,تاريخ روانشناسي در ايران,تاریخ روانشناسی ایران,تاریخچه روانشناسی کار در ایران,تاریخچه روانشناسی بالینی در ایران,تاریخچه روانشناسی اجتماعی در ایران,تاریخچه رشته روانشناسی در ایران,تاریخچه روانشناسی تجربی در ایران,تاریخچه روانشناسی ایران,تاریخ روانشناسی اجتماعی,تاریخچه روانشناسی کار در غرب,تاریخچه روانشناسی کار در جهان,تاریخچه روانشناسی کار در ایران و جهان,تاریخچه تعریف و قلمرو روانشناسی کار,تاریخچه روانشناسی بالینی کودک,تاریخچه ی روانشناسی بالینی,تاریخ آزمون روانشناسی بالینی وزارت بهداشت,تاریخچه روانشناسی تجربی در آلمان,تاریخچه روانشناسی تربیتی در ایران,تاریخچه روانشناسی کودکان استثنایی,تاریخچه روانشناسی کودک و نوجوان,تاریخچه روانشناسی کودکان,تاریخ روانشناسی کودک,تاریخچه روانشناسی مرضی کودک,تاریخچه روانشناسی نقاشی کودک,تاریخچه روانشناسی نقاشی کودکان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی