ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 50     کد محصول :1365      حجم فایل:31,23 KB      نوع فایل :rar


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

درآمدی بر تفکر خلاق
قسمت اعظم آنچه در رابطه با  آموزش رسمی تفکر انجام شده ، بر مهارت هایی همچون تدریس تحلیلی تاکید می کند . این که چگونه دانش آموزان ادعاها را درک کنند، یک استدلال منطقی را به وجود آورند یا آن را دنبال کنند، پاسخ ها را بفهمند ، راه های نادرست را حذف کرده و بر راه های صحیح تمرکز کنند. با وجود این ، یک نوع تفکر دیگر هم وجود دارد که به بررسی ایده ها می پردازد، احتمالات را به وجود می آورد، به دنبال پاسخ های متعدد و صحیحی می گردد و تنها به یک پاسخ درست اکتفا نمی کند. هر دو نوع تفکر برای موفقیت در زندگی روزمره  حیاتی هستند ؛ اما نوع دوم بیشتر پس از اتمام دروه کالج نادیده گرفته می شود. باید بین این دو روش بدین نحو تماییز قائل شویم :

تفکر خلاق

تفکر نقدی

تولیدی

تحلیلی

واگرا

همگرا

عمودی

 عمودی

امکان

احتمال

تعلیق داوری

داوری

پخش شده

متمرکز شده

ذهنی

عینی

یک جواب

جواب

نیم کره چپ مغز

نیم کره چپ مغز

بصری

شفاهی

تداعی کننده

یک بعدی

پر مایه و تازه

استدلال

بله و...

بله اما...

 


در فعالیتی چون حل کردن مسئله، هر دو نوع تفکربرای ما مهم تلقی می شود. اول، باید مسئله را تحلیل کنیم؛ سپس باید راه حل های ممکن را به وجود آوریم، پس از آن باید بهترین راه حل را انتخاب کره وآن را کامل نماییم ، و سر انجام باید تاثیر راه حل را ارزیانی کنیم. همانطو که مشاهده می کنید، این فرآیند یک تناوب را بین دو نوع تفکر نقدی و خلاق آشکار می کند. عملاً این دو نوع تفکر بیشتر مواقع با هم عمل می کنند اما به یکدیگر وابسته نیستند.

 

لینک دانلود:

دانلود مقاله تفکر خلاق

دانلود مقاله تفکر خلاق

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقاله تفکر خلاق,مقاله تفکر خلاق در معماری,مقالات تفکر خلاق,مقاله درباره تفکر خلاق,مقاله درمورد تفکر خلاق,دانلود مقاله تفكر خلاق,مقاله ای در مورد تفکر خلاق,مقاله تفکر و خلاقیت,مقاله ای درباره تفکر خلاق,مقاله درباره ی تفکر خلاق,مقالات در مورد تفکر خلاق,مقاله در مورد تفکر خلاق,تحقیق درباره تفکر خلاق,تحقیق درباره ی تفکر خلاق,مطلب درباره تفکر خلاق,مطلب درباره ی تفکر خلاق,تحقیق درمورد تفکر خلاق,تحقیق در مورد تفکر خلاق,مقاله تفکر خلاق,مقاله تفکر خلاق در معماری,مقالات تفکر خلاق,مقاله درباره تفکر خلاق,مقاله درمورد تفکر خلاق,دانلود مقاله تفكر خلاق,مقاله ای در مورد تفکر خلاق,مقاله تفکر و خلاقیت,مقاله ای درباره تفکر خلاق,مقاله درباره ی تفکر خلاق,مقالات در مورد تفکر خلاق,مقاله در مورد تفکر خلاق,تحقیق درباره تفکر خلاق,تحقیق درباره ی تفکر خلاق,مطلب درباره تفکر خلاق,مطلب درباره ی تفکر خلاق,تحقیق درمورد تفکر خلاق,تحقیق در مورد تفکر خلاق,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی