دانلود مقاله مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

مقاله مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب

در نظر بسیاری از مصرف کنندگان اکثر منابع تغذیه شبیه هم می باشند که البته این مساله درست نیز می باشد چون که طبیعت بازار بر این است که اکثر تولیدکنندگان تمام هم و غم خود را بر روی عملکرد منبع تغذیه ( تولید ولتاژ خروجی ) می گذارند نه بر روی طراحی.
بنابر این هنگامی که می خواهید منبع تغذیه ای بخرید به نکات زیر توجه کنید :

مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب

در منبع تغذیه ای که تهیه می کنید به مسایل حرارتی آن توجه کنید. اگر منبع تغذیه ای که تهیه می کنید در هنگام کار کردن از لحاظ حرارتی دمای قابل قبولی نداشته باشد در این صورت برای خنک کردن منبع نیاز به فن خواهید داشت و باید به نوبه خود هزینه ای برای تهیه فن، سیم کشیهای مورد نیاز و مدارات خاص آن صرف کنید.
امروزه مواد جدیدی به بازار آمده که حرارت را بهتر انتقال می دهند و در کنار استفاده از قطعات با کیفیت بهتر و همچنین رعایت نکات طراحی باعث بهبود قابل توجه در مسایل حرارتی می شود.
بعضی منابع ساخته شده از دمای ۰ درجه سلسیوس تا دمای ۵۰ درجه سلسیوس و با حداکثر توان خروجی به صورت هوا خنک( Natural air convection cooling ) کار می کنند.
نکته بسیار مهم دیگری که درهنگام خرید منبع تغذیه باید به آن توجه کنید پایداری حرارتی منبع تغذیه می باشد. این بدان معناست که منبع تغذیه در بازه دمایی که کار میکند باید ولتاژ خروجی را تا میزان خطایی که قابل قبول است و جزء استانداردهای منبع تغذیه می باشد ثابت نگه دارد. این مسأله به خاطر آن است که سیستمی که شما طراحی می کنید امکان دارد در مکانهای متفاوتی در کشور نصب گردد که بازه دمایی زیادی را در بر می گیرد و همچنین چون سیستم برای کارکرد در تمامی فصول سال می باشد در نتیجه باز هم از این نظر منبع تغذیه شما باید قابلیت کار کردن در بازه دمایی زیادی را داشته باشد. همچنین امکان دارد سیستمی که شما طراحی می کنید در کنار دیگر دستگاههای دیگر نصب شود که آنها هم به نوبه خود به دلیل توان مصرفی که دارند باعث می شود که تا حدودی دمای سیستم افزایش یابد که در این صورت باز هم منبع تغذیه باید بتواند ولتاژ مورد نیاز دستگاههای شما را تا خطای قابل قبولی ثابت نگه دارد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب

دانلود مقاله مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقاله تغذیه ی کودک,مقاله درباره ی تغذیه سالم,تحقیق درباره ی تغذیه سالم,مقاله درباره ی غذای سالم,تحقيق درباره ي تغذيه سالم,تحقیق درباره ی غذای سالم,مقاله ای درباره ی تغذیه ی سالم,تحقیق درباره ی غذای سالم و ناسالم,تحقیق تغذیه ی ورزشی,تحقیق درباره ی تغذیه ورزشی,تحقیق درمورد تغذیه ی ورزشی,تحقیق تغذیه ی سالم,تحقیق در مورد تغذیه ی سالم,مقاله درباره ی تغذیه,مقاله درباره ی تغذیه ورزشی,تحقیق درباره ی تغذیه,تحقیق درباره ی تغذیه در ورزش,تحقیق درباره ی تغذیه کودک,تحقیق درباره ی منبع تغذیه,تحقیق درباره ی تغذیه ورزشکاران,تحقیق درباره ی تغذیه ورزش,مقاله تاثیر تغذیه بر یادگیری,مقاله نقش تغذیه در یادگیری دانش آموزان,مقاله نقش تغذیه در یادگیری,تحقیق در مورد نقش تغذیه در یادگیری,مقاله ای درباره ی تغذیه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی