دانلود مقاله يادگيري سازماني
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 27     کد محصول :3136      حجم فایل:107,68 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده
   امروزه ديگر سازمانهاي بزرگ و پيچيده اي كه دهه هاي قبل به وجود آمده بودند، كارساز نيستند و حكم دايناسورهايي را دارند كه توان تطبيق خود با محيط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمانهاي بزرگ با ساختارهاي سنتي توان و انعطاف لازم جهت همسويي با تغييرات محيط پيراموني بويژه با توجه به مسايل جهاني شدن را ندارند و براي بقاي خود ناچارند يا تغيير ساختار دهند يا خود را به ابزارهايي مجهز كنند تا توان مقابله با تغييرات جهاني را به دست آورند. يكي از مهمترين اين ابزارها، ايجاد سازمان يادگيرنده و نهادينه كردن يادگيري سازماني است.
بنابراين، سازمانهايي موفقتر هستند كه زودتر، سريعتر و بهتر از رقبا يادبگيرند. درست به همين دليل است كه مفهوم سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني در سالهاي اخير مطرح شده و رشد فزايندهاي داشته است. سازمانها به جاي رفتارها و حركتهاي سنتي خود كه در بهترين شكل آن در برگيرنده آموزش نيز ميبود، تبديل به سازماني شوند كه همواره ياد ميگيرند، يعني كوشش خود را در جهت يادگيري به عنوان يك امتياز رقابتي به كار ميبرند.در مقاله حاضر، ضمن تعريف سازمان يادگيرنده و مشخص ساختن ويژگيهاي اصلي آن، سعي ميشود كه عواملي (مانند استراتژي، مديريت، فرهنگ و...) را كه در ايجاد، شكلگيري و رشد چنين سازماني موثر است، معرفي كرده و سپس يادگيري سازماني يا به عبارت ديگر، ابعاد و انواع يادگيريهايي كه در سازمان امكان پذير است تشريح گردد.

 

1- مقدمه
   براي سازمانهاي يادگيرنده و يادگيري سازماني تعاريف، ويژگيها و مدلهاي مختلفي پيشنهاد و ارائه شده است كه هر چند در ظاهر متفاوت هستند اما در نهايت به سر چشمه واحدي مربوط مي‌شوند.
در مطالب عرضه شده، ابتدا تعريف و ويژگيهاي سازمان‌ يادگيرنده و يادگيري سازماني ارائه شده و سپس چند عامل اصلي مدل سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني به صورت خلاصه معرفي شده‌اند. اگرچه در اين مقاله استخوان بندي اصلي براساس مفاهيم مطرح شده توسط اندرو مايو بنا نهاده شده اما در جهت تكميل مباحث، ديدگاه دو متفكر و بنيانگذار معروف در اين زمينه (كريس آرگريس و پيتر سنگه) در زمينه روشهاي يادگيري و انواع آن نيز اضافه شده است.


لینک دانلود:


دانلود مقاله يادگيري سازماني




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقاله یادگیری سازمانی,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقاله درباره یادگیری سازمانی,دانلود مقاله یادگیری سازمانی,مقاله در مورد یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی یادگیری سازمانی,مقاله های یادگیری سازمانی,مقاله فرهنگ یادگیری سازمانی,ترجمه مقاله تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقالات یادگیری سازمانی,مقالات انگلیسی یادگیری سازمانی,مقاله درمورد یادگیری سازمانی,تحقیق در مورد یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی در مورد یادگیری سازمانی,مقاله ای در مورد یادگیری سازمانی,دانلود مقاله در مورد یادگیری سازمانی,مقاله در مورد يادگيري سازماني,يادگيري سازماني,يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده,يادگيري سازماني چيست؟,يادگيري سازماني+pdf,يادگيري سازماني و مديريت دانش,یادگیری سازمانی چیست؟,یادگیری سازمانی Doc,یادگیری سازمانی+مقاله,یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده,یادگیری سازمانی+ppt,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش,تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی سازمان یادگیرنده,تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده Ppt,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مریم یعقوبی,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,دانلود کتاب یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی چیست,قابلیت یادگیری سازمانی+pdf,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در ورزش,رابطه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,ارتباط بین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,رابطه ي بين مؤلفه هاي يادگيري سازماني و مديريت دانش,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,تفاوت سازمان های یادگیرنده و یادگیری سازمانی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی