مقاله ادبيات و تصويرگري كتاب كودك
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی


 

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

ادبیات و تصویرگری کتاب کودک

ما مردم جهان مصمم به حفظ نسل های آینده از بلای جنگ هستیم . و ایمان خود را مجدداً مورد تأکید قرار می دهیم … و برای نیل به این اهداف دگرپذیری و زیستن صلح آمیز دیگران را مد نظر داریم . در شرایط کنونی جهان و بنا به تجربة مردم جهان برای دفع جنگ و خشونت ، به عنوان یک امر حیاتی ، امکان شناخت معنای دگرپذیری و مدارا  او یا چگونگی رفتارهای تند و خشونت دار فراهم آمده است هیچ یک از این مفاهیم قابل شناخت نیست . مگر آنکه به معنای متضاد خود قیاس شود به عبارتی درک معنای این مفاهیم به  درک سرگذشت تاریخی ملت ها بستگی دارد . تاریخ پرماجرا و سراسر تشنج اجتماعی سیاسی ایران ، به تهاجم بیگانگان و درگیری و جنگ های خونین اعتراض و مرگبار مستبدان خودکامه آغشته بوده است . خاطرة‌ اعمال زور و خشونت در حافظة جمعی مردم ما از زمان هجوم اقوام ترک    و سلجوقی ، حملة عرب ها و هجوم اقوام ترک  و سلجوقی ، حملة‌ خانمانسوز – مغول ها و ویرانگری تیمور ، گسترده اسکندر مقدونی ، و دیگر مصیبت ها ، نقش بسته است . حاصل این تهاجم و خشونت ها چون یک ارثیة شوم برای مردم ایران باقی مانده و این که مردم ایران چگونه در تنهایی و غربت به این همه فجایع را از سر گذارنده و موجودیت خود را حفظ کرده اند . بحثی قابل تأ مل است ، اما بحث های ما روی بازتاب ابعاد آن پریشانی ها و خوف ها و خشونت ها در بخش ادبیات کهن فارسی ، در بخش کودک و نوجوان نیز مربوط می شود . متمرکز است . کوشیده ایم مفاهیم خاص را با توجه به اصول دگر پذیری کمیسیون ملی یونسکو و اصول پذیرفته شده حقوق اساسی بشر و کنوانسیون حقوق کودک ، در روایات و حکایات ادبیات کهن فارسی نشا دهیم .

ناگفته نماند که در حیات فرهنگی مردم ایران ، عامل بسیار مهم و مؤثر در مقابل تهاجمات و فرهنگ خشونت قرار گرفته که در تعدیل آن پریشانی های بسیار مؤثر واقع شده آن عامل ، مفهوم نیرومند ‹‹ عشق ›› بود که بخش بزرگی از ادبیات کهن فارسی ( شفاهی و رسمی ) به شرح و توضیح آن اختصاص یافته است . آدمی زادة طرفه معجونی است کز فرشتهسر شانه و ز شیطان گررود سوی این شود کم از این ورود سوی آن شود به از آن .

در نتیجه ، ضرورت دارد برای مهار دیو درون او نیرویی به میان آید تا روح و جسم او را از پلیدی ها بر حذر دارد ، بنا براین بر مبنای جملة احوال عالم بر محبت ›› و عشق نهاده اند و اولین قدم برای رسیدن به عشق را بردباری و مدارا دانستند .

مقاله ادبيات و تصويرگري كتاب كودك

 

 

لینک دانلود:


مقاله ادبيات و تصويرگري كتاب كودك




مقاله ادبيات و تصويرگري كتاب كودك

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 6 تير 1396برچسب:,مقاله ادبيات فارسي,مقاله ادبیات فارسی+pdf,مقالات ادبیات فارسی,مقالات ادبیات فارسی دانشگاه تهران,مقاله ادبی فارسی,مقاله هاي ادبيات فارسي,مقاله در مورد ادبيات فارسي,مقالات ادبيات فارسي راهنمايي,مقاله ادبیات فارسی Doc,مقاله ادبیات فارسی راهنمایی,مقاله ادبيات,مقاله ادبیات,مقاله ادبیات معاصر,مقاله ادبیات پایداری,مقاله ادبیات حماسی,مقاله ادبیات کودک,مقاله ادبیات عرب,مقاله ادبیات کودکان,مقاله ادبیات کودک و نوجوان,مقاله ادبیات فارسی,مقاله ادبیاتی,مقالات ادبیات فارسی Pdf,تحقیق ادبیات فارسی Pdf,مقاله ادبیات معاصر ایران,مقالات ادبیات معاصر,مقاله درباره ادبیات معاصر,مقاله ادبیات داستانی معاصر,مقاله در مورد ادبیات معاصر,مقاله درباره ی ادبیات معاصر,مقاله ای در مورد ادبیات معاصر,دانلود مقاله ادبیات معاصر,مقاله تاریخ ادبیات معاصر,مقاله درباره ادبیات پایداری,مقاله ای درباره ادبیات پایداری,مقاله ای درباره ی ادبیات پایداری,مقالات ادبیات پایداری,مقاله درمورد ادبیات پایداری,دانلود مقاله ادبیات پایداری,مقاله درباره ی ادبیات پایداری,مقاله درباره ادبیات حماسی,مقاله در مورد ادبیات حماسی,دانلود مقاله ادبیات حماسی,مقاله راجب ادبیات حماسی,مقاله کامل درباره ادبیات حماسی,مقاله ای کامل درباره ادبیات حماسی,مقاله ای درباره ی ادبیات حماسی,مقاله ای در باره ادبیات حماسی,مقالات ادبیات کودک,مقالات ادبیات کودک و نوجوان,مقاله درباره ادبیات کودک,مقاله درباره ادبیات کودک ونوجوان,مجموعه مقالات ادبیات کودک,مقاله در مورد ادبیات کودکان,مقاله درباره ی ادبیات کودک,مقاله ادبیات عربی,مقالات ادبیات عرب,مقالات ادبیات عربی,موضوع مقاله ادبیات عرب,دانلود مقاله ادبیات عرب,مقاله درباره ادبیات عرب,بانک مقالات ادبیات عرب,مقالات رشته ادبیات عرب,بانک مقالات ادبیات عربی,مقاله ادبیات کودکان و نوجوانان,مقالات ادبیات کودکان,مقالات ادبیات کودکان و نوجوانان,مقالات ادبی کودکان,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی