دانلود مقاله پلاسما
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 60     کد محصول :3140      حجم فایل:255,87 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

در صنعت در موارد گوناگون احتياج به برش و جوشكاري مواد داريم . به جز روشهاي مكانيكي برش روشهاي معمول براي جوشكاري ، برشكاري شامل استفاده از برش و جوش هوا گاز و استفاده از قوس الكتريكي است . در حال حاضر علاوه بر موارد فوق روشهاي جديد و موثر ديگري نيز ابداع شده كه از آن جمله مي توان به روشهاي ليزر ، اولتراسنويك ، ارتعاشي و ... پلاسما اشاره كرد كه موضوع اين تحقيق استفاده از قوس پلاسما در برش و جوشكاري مواد و ارزيابي نقاط قوت و ضعف اين روش نسبت به روشهاي ديگر است .

يكي از خواص پلاسما وجود گرماي بسيار زياد در اين شكل از ماده است . در واقع اين گرما به حدي است كه اين حالت از ماده را نمي توان به راحتي مهار كرد مگر با استفاده از جريانهاي الكتريكي و ابزار الات مخصوص . به همين دليل براي استفاده از قوس پلاسما از ابزارهاي خاصي استفاده مي شود .

در ابتدا بايد يادآوري كنيم كه پروسه برش و جوش پلاسما تنها در مواد هادي جريان الكتريسيته قابل اجرا است . در واقع در اين روش با عبور پلاسما از ميان  تورچ و خوردن آن به ماده شكلي از انرژي از يك چشمه انرژي به ماده انتقال پيدا مي كند و ماده بريده مي شود . پرسه برش پلاسما بر خلاف پروسه برش هوا گاز بيشتر بر گرماي زياد براي ذوب و سرعت بالاي گاز تكيه دارد نه بر اكسيد شدن ماده . به اين ترتيب از اين روش مي توان هم براي فلزات آهني و هم براي فلزات غير آهني مانند آلومينيوم استفاده كرد . با اين روش ديگر مشكل اكسيد مقاوم بعضي از فلزات وجود ندارد .

اساسا" دستگاه برش پلاسما از يك توليد كننده جريان الكتريكي و يك مولد راه انداز) ژنراتور فركانس بالا (، يك ريز پردازنده ، كمپروسور  ( درهوا )  وتورچ تشكيل شده است . اجزاء سيستم انرژي مورد نياز را توليد مي كنند و قابليت يونيزاسيون را به وجود مي آورند . همچنين پروسه يونيزاسيون را كنترل مي كنند . كنترل پروسه براي توليد با كيفيت بالا يك امر ضروري است . در اين روش مواد مختلف با كيفيت بسيار بالا بريده مي شود .

در واقع توليد كننده قدرت در ابتدا يك چشمه پايدار جريان D C است بين الكتردونازل براي مثال در مدار باز ولتاژ در رنج 240 تا 400 وات DC است . جريان خروجي ( شدت جريان يا آمپر ) در توليد كننده قدرت ، سرعت و عمق برشي را كه در توان سيستم است را مشخص مي كند . مهمترين وظيفه توليد كننده قدرت توليد انرژي با اندازه درست براي پايدار نگه داشتن قوس پلاسما بعد از يونيزاسيون است . مدار راه انداز يك ژنراتور فركانس بالا است كه ولتاژ متناوب در حدود 5000 تا 10000Voltage در فركانس بيست ميليون هرتز ( MHZ 2  ) توليد مي كند . از اين ولتاژ براي توليد قوس شديد استفاده مي شود . تا گاز درون مشعل يونيزه شود . بدين ترتيب پلاسما توليد مي شود .


لینک دانلود:


دانلود مقاله پلاسما




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 5 تير 1396برچسب:,مقاله پلاسما,مقاله جوشکاری پلاسما,مقاله جوش پلاسما,مقاله درباره پلاسما,مقاله در مورد پلاسما,مقالات پلاسما,مقاله فیزیک پلاسما,مقاله برش پلاسما,مقاله تلویزیون پلاسما,مقاله غشای پلاسمایی,تحقیق جوشکاری پلاسما,مقاله در مورد جوشکاری پلاسما,دانلود مقاله جوشکاری پلاسما,تحقیق درباره پلاسما,تحقيق درباره پلاسما,مقاله درباره تلویزیون پلاسما,مقاله درباره ی دستگاه برش پلاسما,مقاله در مورد فیزیک پلاسما,مقاله ای در مورد فیزیک پلاسما,مقاله در مورد برش پلاسما,مقاله ای در مورد پلاسما,دانلود مقاله در مورد پلاسما,مقاله در مورد دستگاه برش پلاسما,مقالات فیزیک پلاسما,تحقیق فیزیک پلاسما,مقاله های فیزیک پلاسما,تحقیق برش پلاسما,مقاله دستگاه برش پلاسما,تحقیق تلویزیون پلاسما,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی