دانلود مقاله اثر پیزوالکتریک
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 40     کد محصول :3171      حجم فایل:211,36 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

·       اثر پیزوالکتریک :

اثر پیزو الکتریک به زبان ساده ، قابلیت برخی از مواد و کریستال هاست برای تبدبل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی است . تولید اختلاف پتانسیل الکتریکی در برخی بلورهای نارسانا مثل ( کوارتز ) تحت کشش یا فشار همان اثر پیزوالکتریک است .پلاریته پتانسیل دو وجه بلور در دو حالت تنش و کُرنش هم ارزند و هرچه میزان فشار کشش باشد، اختلاف پتانسیل تولید شده به صورت خطی بیشتر خواهد شد . اثر معکوس پیزوالکتریک نیز در این معنی ، تغییر شکل  بلور میزان الکتریکی بین دو وجه روبروی آنها می باشد.

اولین اثبات قضیه و اثر پیزوالکتریک در سال 1880 توسط دو برادر با نام های Pierre Curie  و Jacques Curieبود. اطلاعات این دو دانشمند رفتار بسیاری از کریستال ها مانند تورمالین ، کوارتز ، کانی شکر ، Rochelle salt (نمک راچل) ( تتراهیدرات ، جوهر پتاسیم ، سدیم ) را آشکار کرد .در سه دهه بعد، همکاری فراوانی در انجمن های علمی اروپا در زمینه پیزو الکتریسیته انجام شد و واژهای میدان پیزوالکتریسیته بوسیله آنها استفاده شد . البته کارهای انجام شده برروی رابطه ی میان الکترومکانیکی مختلطبا کریستال های پیزو الکتریک در سال 1910 انجام شد و اطلاعات آن به صورت یک مرجع استاندارد است. به هر حال پیچیدگی علم مربوط به مواد پیزوالکتریک باعث شده که کاربردهای این عداد تا چند سال قبل رشد پیدا نکند .  لانگوین ات آل در طی جنگ جهانی اول مبدل آلتراسونیک پیزوالکتریکی ساخت . موفقیت او باعث ایجاد موقعیت های استفاده از مواد پیزو الکتریک در کاربرد های زیر آبی شد.

·       اثر پیزوالکتریک مستقیم و معکوس :

وقتی ماده پیزوالکتریکی تحت تأثیر مکانیکی ( به صورت انبساط یا انقباض ) قرار گیرد ،مقداری بار الکتریکی در سطح آن ظاهر می شود . این بار الکتریکی در اثر نامتقارن بودن سلول یکه واحد کریستال است که به تولید میدان الکتریکی و پتانسیل الکتریکی منجر می شود . به این اثر پیزوالکتریک مستقیم گویند . حال اگر در پی اعمال میدان الکتریکی با مقادیر گرانش مکانیکی و تغییرات مکانیکی در ساختار سرامیک مواجه شویم به این اثر پیزوالکتریک معکوس گویند . که هر دو اثر کاربردیهای متفاوت و فراوان دارند .

·       ارتباط اثر پیزوالکتریک با ساختار مولکولی مواد:

اثر پیزوالکتریک با ساختار مولد ارتباط دارد . وقتی مرکز بارهای مثبت ماده اندک از مرکز بارها منفی فاصله بگیرد،یک دو قطبی حاصل می شود ، این پدیده در موادی رخ می دهد که ساختارهای بلوری آنها نامتقارن است . در برخی مواد با گشتاور  دو قطبی دائمیروبرو می شویم که نتیجه ای از عدم تقارن ذاتی در ساختار بلوری است. ولی در مواد دیگر برای ایجاد گشتاور دو قطبی باید کرنش مکانیکی پدید آورد . از سی و دو بلور ، چیست و یک عدد از آنها فاقد مرکز تقارن هستند . بیست عدد از آنها خاصیت پیزو الکتریک از خود بروز می دهند و ده تای دیگر برای نشان دادن گشتاور دو قطبی نیاز به کرنش مکانیکی دارند . وقتی فاصله بین بارهای مثبت و منفی بر اثر کرنش مکانیکی تغییر کند . میزان الکتریکی ناشی از دو قطبی تغییر می کند و بار روی الکترود  تغییر می کند . این فاصله را همچنین می توان یا اعمال میزان الکتریکی تغییر داده که به پیدایش کرنش مکانیکی منجر می شود . البته این اثر در بلور ها و سرامیک ها و ترکیب های دیگر متفاوت است و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند که از این مختصر نمی گنجد .

 


لینک دانلود:


دانلود مقاله اثر پیزوالکتریک




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 5 تير 1396برچسب:, اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن, ارتباط اثر پیزو الکتریک با ساختار مولکولی مواد,پیزوالکتریک, تحقیق اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن, دانلود مقاله اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن, شتاب سنج پیزوالکتریک, مقاله اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن,مقاله پیزوالکتریک,مقاله درباره پیزوالکتریک,مقاله سنسورهای پیزوالکتریک,مقاله در مورد پیزوالکتریک,مقالات پیزوالکتریک,دانلود مقاله پیزوالکتریک,مقاله انگلیسی پیزوالکتریک,مقاله در مورد پیزوالکتریک ها,مقاله های پیزو الکتریک,مقاله در مورد پیزو الکتریک,تحقیق در مورد پیزو الکتریک, موتور پیزوالکتریک,پیزوالکتریک,پیزوالکتریک چیست؟,پیزوالکتریک Pdf,پیزوالکتریک ها,پیزوالکتریک فندک,پیزوالکتریک فروش,پیزوالکتریک بخار سرد,پیزوالکتریک در مکانیک,پیزوالکتریک ویکی پدیا,پیزوالکتریک اولتراسونیک,حسگر پیزوالکتریک چیست,مواد پیزوالکتریک چیست,سنسور پیزوالکتریک چیست,اثر پیزوالکتریک چیست,گوشی پیزوالکتریک چیست,کریستال پیزوالکتریک چیست,سنسورهای پیزوالکتریک,pdf,پیزو الکتریک فروش,پیزو الکتریک مخصوص بخار آب سرد,پیزو الکتریک مخصوص بخار آب,پیزو الکتریک مخصوص بخار آب سرد 20m,سنسورهاي پيزوالكتريك,سنسور پيزوالكتريك,كاربرد پيزوالكتريك,پيزوالكتريك چيست,مواد پيزوالكتريك,كريستال پيزوالكتريك,خاصيت پيزوالكتريك,فروش پيزوالكتريك,خواص پيزوالكتريك,سنسور پیزو الکتریک,سنسور پیزو الکتریک چیست,سنسور پیزو الکتریک فشار,سنسورهای پیزو الکتریک,سنسور پيزو الكتريك,سنسور پیزو الکترونیک,انواع سنسور پیزو الکتریک,قیمت سنسور پیزو الکتریک,فروش سنسور پیزو الکتریک,اثر پیزوالکتریک,اثر پیزوالکتریک به زبان ساده,اثر پیزوالکتریک مستقیم و معکوس,خرید پیزوالکتریک,خرید سنسور پیزوالکتریک,خرید کریستال پیزوالکتریک,خرید گوشی پیزوالکتریک,خرید سرامیک پیزوالکتریک,خرید مواد پیزوالکتریک,پيزوالكتريك,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی