دانلود مقاله بيوگاز در ايران
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 41     کد محصول :3176      حجم فایل:227,77 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

خلاصه

اين مقاله مروري سريع بر توليد بيوگاز از فضولات حيواني  و فاضلاب هاي  شهري و صنعتي در ايران دارد.ابتدا به صورت كلي تصفيه بيهوازي ، تاريخچة بيوگاز و پتانسيل استحصال بيوگازدر ايران بررسي مي‎گردد . سپس در دو بخش جداگانه  به بررسي واحدهاي بيوگاز روستايي و رآكتورهاي بيهوازي پرداخته مي‎شود. در هر بخش انواع مولد(رآكتور)هاي ساخته شده در ايران مورد بررسي كلي قرار گرفته و به ذكر مهارتها، تجهيزات و وسايل مورد نياز براي ساخت هر واحد اشاره مي‎شود. عليرغم وجود پتانسيل خوب براي توليد بيوگاز در ايران (9175.2ميليون مترمكعب  متان معادل 30% مصرف گاز طبيعي در بخشهاي خانگي، تجاري وصنايع كشور در سال 1376)، فرايند هاي بيهوازي و توليد بيوگاز گسترش زيادي نيافته است. تعداد واحدهاي هضم فضولات دامي در ايران حدود 60 واحد بوده كه 3 واحد آن در حال كار مي‎باشد  و كمتر از تعداد انگشتان دست، راكتور و هاضم بيهوازي تصفيه فاضلاب در حال بهره برداري مي‎باشند. اهم علل عدم گسترش اين فن‎آوري‎ها عبارتند از : ارزان بودن انرژي و پيچيده بودن اين پديده در ايران، نبودن مرجع و متصدي مشخص براي بيوگاز در كشور، نبودن روحيه مشاركت در مردم، عدم آشنايي و آموزش كافي در اين زمينه.

واژه‎هاي كليدي:  ايران، بيوگاز، انرژي ، تصفيه بيهوازي

مقدمه

استفاده از روشهاي جديد توليد انرژي  كه معايب روشهاي كلاسيك را نداشته باشند، امري متداول در سراسر جهان شده است. از جمله اين روشها، توليد انرژي از زيست توده مي‎باشد. اين روش نيز به چند روش اصلي مانند سوزاندن، توليد بيو اتانول ، توليد گاز مصنوعي ترمو شيميايي و بيوگاز تقسيم مي‎گردد. بيوگاز از روش تخمير بيهوازي زيست توده  حاصل مي‎شود. منابع عمده براي توليد بيوگاز، فضولات دامي، فاضلاب‎هاي شهري و صنعتي، زباله و زائدات كشاورزي مي باشند.

در بارة اين فن‎آوري ، كارهاي پراكنده و معدودي در ايران صورت گرفته است. گزارش اين فعاليتها در اولين سمينار بيوگاز در ايران ارائه شده است[1]. بيشترين مقالات اين سمينار جنبة تئوري داشته و يا به شرح تجربيات و آزمايش‎هاي خاصي مي‎پردازد. چند مقاله هم به وضعيت بيوگاز در ايران  پرداخته كه از يافته‎هاي آنان در اين مقاله استفاده شده است[2و3]. در كنفرانس‎ها و سمينارهاي ديگــر نيز بعضاً به اين مقوله پــرداخته شده است كه مهمترين آنها را مي‎توان در منابع[4و5] يافت.


لینک دانلود:

دانلود مقاله بيوگاز در ايران




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 5 تير 1396برچسب:,مقاله بیوگاز,مقاله بیوگاز Pdf,مقاله درباره بیوگاز,مقاله در مورد بیوگاز,مقالات بیوگاز,دانلود مقاله بیوگاز,دانلود مقاله بيوگاز,مقاله در مورد بيوگاز,بيوگاز چيست,بيوگاز در ايران,دستگاه بيوگاز,دستگاه بيوگاز در مدل تايواني,دستگاه بیوگاز,دستگاه بیوگاز تایوانی,ساخت دستگاه بيوگاز,انرژي بيوگاز,انرژی بیوگاز,انرژی بیوگاز+pdf,كتاب بيوگاز,کتاب بیوگاز,کتاب بیوگاز در ایران,توليد بيوگاز,تولید بیوگاز,تولید بیوگاز در ایران,تولید بیوگاز از فضولات حیوانی,تولید بیوگاز از فاضلاب,تولید بیوگاز از زباله,تولید بیوگاز از فضولات دامی,تولید بیوگاز در خانه,تولید بیوگاز از کود حیوانی,تولید بیوگاز از فضولات انسانی,بيوگاز+pdf,بیوگاز خانگی,مقاله بیوگاز,مقاله بیوگاز Pdf,دانلود مقاله بيوگاز,مقاله در مورد بيوگاز,نیروگاه بیوگاز,نیروگاه بیوگاز مشهد,نیروگاه بیوگاز شیراز,نیروگاه بیوگاز ساوه,نیروگاه بیوگاز تهران,نیروگاه بیوگاز سوز شیراز,نیروگاه بیوگاز سوز,نیروگاه بیوگاز اصفهان,نیروگاه بیوگاز سوز مشهد,نیروگاه بیوگاز در ایران,بيوگاز خانگي,مقاله بيوگاز,نيروگاه بيوگاز,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی