حذف بهينه نويز صنعتي با استفاده از فيلترهاي تک‌کاناله
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی


نویز صوتی از معضلات دنیای امروزی است. گسترش تکنولوژی و صنعت باعث ایجاد صداهایی با شدت زیاد در اطراف ما شده است. اگر شدت صدا از حد مجاز خود بالاتر برود، ‌به افرادی که در مواجهه با آن هستند آسیب وارد می‌شود. البته شدت این آسیب با توجه به شدت صدا و مدت زمان مواجهه با آن متغیر است. صدای بلند، چه موسیقی باشد و چه صدایی آزاردهنده در صنعت، می­تواند بر شنوایی ما تأثیرات نامطلوبی داشته باشد.
شدت صدا را با دسی‌ بل می‌سنجند، به عنوان مثال، شدت صدای ناشی از پرواز یک هواپیمای جت از فاصله ۱۰۰ متری برابر با ۱۳۰ دسی ‌بل است. شدت صدا در یک اتاق ساکت و خلوت ۲۰ دسی‌بل است.
بر اساس استانداردهای کمیته فنی بهداشت حرفه‌ای کشور مقدار حد مجاز تماس شغلی صدا برای ۸ ساعت کار روزانه (یک شیفت کار)، برابر با ۸۵ دسی‌بل است که به ازای هر ۳ دسی‌بل افزایش صدا، زمان کار فرد در آن محیط باید به نصف، کاهش یابد تا از آثار سوء صدا بر سلامتی فرد جلوگیری شود (به ازای هر ۳ دسی‌بل افزایش شدت صوت، میزان فشاری که به پرده صماخ گوش وارد می‌شود، دو برابر می‌شود). مثلاً اگر کارگری در محیط کار خود در معرض تماس با صدایی معادل ۸۸ دسی‌بل باشد، زمان مجاز کار او ۴ ساعت است و اگر میزان صدا به ۹۱ دسی‌بل برسد فقط مجاز به ۲ ساعت مواجهه با صدا خواهد بود…..

 


لینک دانلود:

حذف بهينه نويز صنعتي با استفاده از فيلترهاي تک‌کاناله


حذف بهينه نويز صنعتي با استفاده از فيلترهاي تک‌کاناله

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 3 تير 1396برچسب:,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی