مقاله کامل پولشویی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 125 کد محصول :4138 حجم فایل:58,82 KB نوع فایل :rar 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل :

چکیده:

انسان های زیادی خواه اغلب به جهت آسان تر بودن، پردرآمد بودن و سرعت بیشتر اعمال مجرمانه در کسب درآمد، از راه نامشروع وارد شده اند. این گونه حرکات مشکلات زیادی را برای آحاد جامعه در بردارد.بنابراین همواره سعی شده است که با اتخاذ تدابیر لازم از این گونه جرایم جلوگیری شود. یکی از این نوع اعمال مجرمانه که در مقاله حاضر به آن پرداخته شده پولشویی است.ول شویی آن روی سکه ارتکاب جرم برای تحصیل سود است. فرآیندی است سه مرحله ای که مرحله اول آن قطع هر گونه ارتباط مستقیم بین عواید حاصل شده (پول) از منشأ غیر قانونی آن مرحله دوم، مخفی کردن رد مال با انجام معاملات متعدد (اعم از صوری و فرضی) می باشد. و بالاخره مرحله سوم فرآیند، ظاهری قانونی دادن به مال حاصل شده از جرم است. از این رو پول شویی حلقه اتصال اقتصاد غیر رسمی و غیر قانونی با اقتصاد رسمی و قانونی است.هر چند به لحاظ آثار زیان بار این فرآیند، طرح های متعددی برای مقابله با پول شویی در سطح بین المللی تدارک دیده شده است. لیکن از منظر تعهدات دولت ایران، کنوانسیون وین که اولین بار استفاده از عواید حاصل از جرم مواد مخدر را جرم مستقلی تلقی نموده و کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرایم سازمان یافته فراملی که در سال 2000 در پالرمو و اصول چهل گانه FATF و قطعنامه 137333 شورای امنیت سازمان ملل متحد از اهمیت خاصی برخوردار می باشد که در این مقاله به اختصار به آن اشاره شده و ترجمه نکات توصیه های چهل گانه و متمم آن نیز ارائه می گردد.لازم به توضیح است در اسناد بین المللی فوق و همچنین توصیه های چهال گانه، یک توافق نظر عمومی در مورد کلیات ارکان اصلی هر نظام ضد پول شویی وجود دارد. اما از آنجا که کشورهای دارای نظام های قانونی و ساختار مالی متفاوتی هستند انعطاف پذیری اسناد ذکر شده، اجازه می دهد که هر کشور بر حسب طبیعت و ساختار مالی و قانونی خاص خود مبادرت به قانون گذاری نماید.

کلید واژه:

منشأ پول شویی Money laundry پول شویی Money Laundry مبارزه با پول شویی Fighting money نظام حقوق ایران Iran justice systemانتقال پول Money transfer

 

مقدمه

شاید اغراق نباشد که بگوییم از بدو خلقت انسان بر این کره خاکی، او همواره به دنبال کسب درآمد تملک و افزایش سرمایه های مادی بوده و شاید بتوان گفت که برای نیل به آن، در حالت کلی دو راه پیش رو داشته و دارد.

1) از راههای مشروع و متناسب با قانون و هنجارهای آن جامعه

2) از راههای نامشروع

انسان های زیاده خواه اغلب به جهت آسانتر بودن، پردرآمد بودن و سرعت بیشتر اعمال مجرمانه در کسب درآمد، از راه نامشروع وارد شده اند که همواره این گونه حرکات مشکلاتی را برای سایرین و از جمله، جامعه در برداشته است و همواره سعی بر این بود که با اتخاذ تدابیر لازم از این گونه جرایم که محل آسایش، رفاه امنیت و ... در جامعه می گردد جلوگیری نماید. با گسترش اهداف خود به هر وسیله ای متوسل شده و هر ضدارزشی ارزش دانسته و در نهایت موجب نابودی بنیان اخلاق جامعه گشته است. برای مبارزه با این گونه جرایم در جامعه به طور کلی دو راه پیش روی حاکمان جامعه وجود دارد.

1- کنترل فیزیکی:

طبق روال رایج در دوارن گذشته و برخی جوامع فعلی با گماردن پلیس و نیروهای مرتبط با برقراری امنیت در جامعه، این کنترل صورت می گیرد که قطعاً با توجه به تعداد اندک مجرمان حرفه ای نسبت به کل جامعه از یک طرف و نظارت و کنترل جامعه به منظور شناسایی و ردیابی مجرمان از سوی دیگر، این امر هزینه های سنگینی را دربرداشته، ضمن اینکه در بسیاری از موارد، بحث ردیابی و دستگیری مجرمان در جامعه به کندی رو به رو و بعضاً بی نتیجه باقی می ماند.


لینک دانلود:

مقاله کامل پولشویی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1396برچسب:,پایان نامه پولشویی,پایان نامه پولشویی الکترونیکی,دانلود پایان نامه پولشویی,پایان نامه های پولشویی,پایان نامه در مورد پولشویی,پایان نامه درباره پولشویی,پایان نامه جرم پولشویی,دانلود رایگان پایان نامه پولشویی,پایان نامه با موضوع پولشویی,پایان نامه مبارزه با پولشویی,دانلود پایان نامه در مورد پولشویی,دانلود پایان نامه مبارزه با پولشویی,پایان نامه های در مورد پولشویی,مقالات و پایان نامه های پولشویی,مقاله پولشویی Pdf,مقاله پولشویی,مقاله پولشویی الکترونیکی,مقاله پولشویی در ایران,مقاله پولشویی Doc,مقاله پولشویی چیست,مقاله پولشویی Word,مقاله پولشویی بیمه,مقالات پولشویی,مقاله درباره پولشویی,مقاله درباره پولشويي در ايران,مقالات در مورد پولشویی,تحقیق درباره پولشویی,مقاله ای درباره پولشویی,دانلود مقاله درباره پولشویی,مقاله درباره ی پولشویی,مقاله درباره جرم پولشویی,دانلود تحقیق و مقاله درباره پولشویی,پولشویی,پولشویی به زبان ساده,پولشویی الکترونیکی,پولشویی+pdf,پولشویی بنیاد کودک,پولشویی در افغانستان,پولشویی در اقتصاد ایران,پولشویی در اقتصاد,پولشویی پاورپوینت,پولشویی Ppt,پولشویی الکترونیکی در ایران,پولشويي الكترونيكي,دانلود کتاب پولشویی الکترونیکی,تعریف پولشویی الکترونیکی,تاریخچه پولشویی الکترونیکی,مقاله پولشویی الکترونیکی,پروژه پولشویی الکترونیکی,پاورپوینت پولشویی الکترونیکی,کتاب پولشویی الکترونیکی,پولشویی چیست+pdf,قانون پولشویی در افغانستان,تاریخچه پولشویی در افغانستان,قانون منع پولشویی در افغانستان,نقش پولشویی در اقتصاد ایران,پولشویی و اثرات آن در اقتصاد,تاثیر پولشویی در اقتصاد,نقش پولشویی در اقتصاد,مفهوم پولشویی در اقتصاد,دانلود پاورپوینت پولشویی,فایل پاورپوینت پولشویی,مبارزه با پولشویی Ppt,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی