مقاله کامل در مورد اکسپرسیونیسم انتزاعی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 72     کد محصول :4157      حجم فایل:1,16 MB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

اكسپرسيونيسم انتزاعي يا Action Painting كه با نام جكسون پولاك  ( Pollock )گره خورده است در ايالات متحده در برابر مكاتب بزرگ نقاشان مدرن اروپايي، توانست چشمهاي بسياري را به خود معطوف كند. اين جنبش فراگير كه بزودي دامنه خود را تا ديگر كشورهاي جهان نيز گسترش داد، به دنبال خودو چون بسياري از پديده هاي هنري قرن بيستم مباني تئوريك و نظري خود را نيز متولد كرد. هارولد روزنبرگ كه از نظريه پردازان برجسته در هنرهاي تجسمي محسوب مي شود، بخشي از مباحث و مقولات مرتبط با اين مكتب آمريكايي را در مجموعه مقالات خود به بحث كشاند كه در زير بخش اول آن را مي خوانيد.

نقاشي تجربي آمريكا در سالهاي ۱۹۳۹ ـ ۱۹۳۰ اساساً با انتزاع هندسي سروكار داشت. بيشتر نقاشان و پيكرتراشان اروپايي كه در دهه هاي چهارم و پنجم به امريكا رفتند از پيشتازان كوبيسم يا انتزاع هندسي بودند. موندريان كه بدون ترديد مهمترين شخصيت در جمع هنرمندان پناهنده به امريكا بود اسوه يي بود براي تمام كساني كه از گروه هنرمندان انتزاعي امريكا پيروي مي كردند. با وجود ظهور اين پيشواي انتزاع هندسي، نقطه اوج نخستين موج هنر انتزاعي امريكا، با شگفتي، انقلاب در اكسپرسيونيسم انتزاعي با سوررئاليسم، مخصوصاً سوررئاليسم پوياي «ميرو، ماسون، ماتا» است؛ ليكن در رديابي آن بايد آثار كاندينسكي،سوتين و حتي سبك متأخر پيكاسو را مورد توجه قرار دهيم. پيشگامان امريكايي نظير گوركي،وبر و داو پي بردند كه اينان در كدام عرصه مستقيماً نفوذ نكرده اند. اكسپرسيونيسم انتزاعي از نخستين روزهاي پيدايش در ۱۹۴۲ تا شناسايي رسمي اش در ۱۹۵۱ در «موزه هنرهاي نوين» با نام «نقاشي و پيكرتراشي انتزاعي آمريكا» به نيرومندترين جنبش اصيل در تاريخ هنر آمريكا تبديل شد. در اين دوره نقاشان و پيكرتراشان از شركت و دخالت خويش در پديده هاي جنجال برانگيز آگاه بودند چند منتقد مخصوصاً كلمنت گرينبرگ به دفاع از جنبش نوين برخاست.

اكسپرسيونيسم انتزاعي بيش از آنكه يك سبك باشد يك انديشه بود (اكسپرسيونيستهاي انتزاعي، افراد گوناگوني بودند كه جز مخالفت هيچ وجه مشتركي نداشتند. آنچه در بين پيشروان امريكايي مشترك بود فقط در آنچه بطور منفرد انجام مي دادند محقق شد.) جوهر اكسپرسيونيسم انتزاعي، اثبات خودانگيخته وجود فرد است. بنابراين تلاش براي نتيجه گيري جامع درباره اين جنبش به عنوان يك سبك، پيگيري هدفي دست نايافتني است. تاريخ اكسپرسيونيسم انتزاعي در ايالات متحده و ديگركشورهاي جهان نوشته نشده است و مسائل گنگ و اختلاف نظر درباره منشأ اين جنبش هنوز حل نشده است.

گرچه دامنه اكسپرسيونيسم انتزاعي امريكايي به اندازه هنرمندان پيروش متنوع است اما به دو گرايش اصلي به معناي محدود اين واژه مي توان اشاره كرد. گرايش نخست، فعاليت نقاشان قلمكاري است كه به طرق گوناگون با حركت يا عمل قلم و بافت رنگ در زمينه تابلو سروكار دارند وگرايش دوم فعاليت نقاشان ميدان رنگ است كه به بيان علامت يا تصويري انتزاعي در قالب يك شكل يا سطح بزرگ و يكپارچه رنگي توجه دارند. بنابراين توضيح در حوزه نقاشان عمل، پولاك، دكونينگ، توركف و كلاين از اين گروه اند و از نقاشاني كه به آفريدن ميدانهاي رنگي بزرگ يا تصويرهاي انتزاعي گرايش داشتند، روتكو،نيومن، پولاك، مادرول و گوتليب جاي مي گيرند. در نخستين سالهاي دهه ششم، توجه عمومي بر نقاشان عمل معطوف بود و بيشتر نقاشان نسل دوم جذب دكونينگ يا پولاك شدند. در عين حال برخي از نقاشان جوان (چه از لحاظ شهرت و چه از لحاظ سن) جذب آزمايشگريهاي روتكو استيل و مادرول در عرصه رنگ شدند. اين كيفيت به پيدايش گونه يي نقاشي سرشار از تجليات فردي يعني اكسپرسيونيسم انتزاعي انجاميد كه بطور كلي شامل گشادگي يا بزرگي ساختمان، گنگي ضربه قلم و انتزاع رنگي و مانند اينها است. رشد اين جنبش چنان تدريجي بود كه شناسايي آن را به عنوان گرايشي مهم تا دهه هفتاد به تأخير انداخت. جنبشي كه ديرتر پا به ميدان نقاشي و پيكرتراشي نهاد ولي تأثير اوليه بسيار نيرومندي داشت.


لینک دانلود:


مقاله کامل در مورد اکسپرسیونیسم انتزاعی


مقاله کامل در مورد اکسپرسیونیسم انتزاعی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1396برچسب:, اکپرسیونیسم, اکپرسیونیسم انتزاعی, امیل نولده, پایان نامه اکپرسیونیسم انتزاعی, پروژه اکپرسیونیسم انتزاعی, تحقیق اکپرسیونیسم انتزاعی, دانلود مقاله اکپرسیونیسم انتزاعی, سبک هنری اکسپرسیونیسم, قالبهاي ادبي و هنري, مقاله اکپرسیونیسم انتزاعی, نقاشان, هنر, هنرمندان سبک اکسپرسیونیسم, وضوع و مضمون آثار اكسپرسيونيستي,آشنایی با سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی, اکسپرسیونیسم انتزاعی, اکسپرسیونیسم چیست ؟, اکسپرسیونیسم در نقاشی, بررسی سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی, پایان نامه, تحقیق درباره اکسپرسیونیسم انتزاعی, دانلود پایان نامه, دانلود پایان نامه اکسپرسیونیسم انتزاعی, دانلود پایان نامه رشته نقاشی, دانلود پایان نامه های رشته هنر, سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی, شناخت سبک هنری اکسپرسیونیسم, مقاله در مورد اکسپرسیونیسم انتزاعی, هنرمندان سبک اکسپرسیونیسم, تحقیق در مورد اکپرسیونیسم انتزاعی, تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم, تحقیق در مورد معماری, تحقیق در مورد معماری حمام, مقاله در مورد اکپرسیونیسم انتزاعی, مقاله در مورد اکسپرسیونیسم, مقاله در مورد معماری, مقاله در مورد معماری حمام, تحقیق دانشجویی درباره اکپرسیونیسم انتزاعی, تحقیق دانشجویی درباره اکسپرسیونیسم, تحقیق دانشجویی درباره معماری, تحقیق دانشجویی درباره معماری حمام, مقاله دانشجویی درباره اکپرسیونیسم انتزاعی, مقاله دانشجویی درباره اکسپرسیونیسم, مقاله دانشجویی درباره معماری, مقاله دانشجویی درباره معماری حمام, تحقیقات دانش آموزی در مورد اکپرسیونیسم انتزاعی, تحقیقات دانش آموزی در مورد اکسپرسیونیسم, تحقیقات دانش آموزی در مورد معماری, تحقیقات دانش آموزی در مورد معماری حمام, مقالات دانش آموزی در مورد اکپرسیونیسم انتزاعی, مقالات دانش آموزی در مورد اکسپرسیونیسم, مقالات دانش آموزی در مورد معماری, مقالات دانش آموزی در مورد معماری حمام,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی