مقاله کامل در مورد بسته بندی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 85     کد محصول :4164      حجم فایل:16,81 MB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده:

فرم: یا شکل سه بعدی بسته بندی می تواند مهم ترین و به یادماندنی ترین عنصر طراحی بسته ها باشد. رنگ:دارای توانمندی، قدرت نفوذ و بیان خاص است و به وسیله ی آن می توان با مردم ارتباط برقرار کرد و نظر آنها را جلب و پیامی را به آن ها منتقل نموده. رنگ یک بسته بندی تأثیر ژرف و ماندگاری دارد. اهمیت رنگ اگر بیشتر از فرم نباشد کمتر از آن نیست.

بسته بندی: بسته بندی روح کالا و ارائه دهنده ی هویت محصولات است. بین کیفیت و گیرایی بصری بسته بندی با فروش محصولات، رابطه ی مستقیم و تنگاتنگ وجود دارد. یک بسته بندی کارآمد و زیبا فروش محصولات را تضمین می کند.در مجموع فرم و رنگ علاوه بر عوامل دیگر جزء عناصر اصلی یک بسته بندی کارآمد است که با انتخاب هنرمندانه ی ساختار فرم و رنگ یک بسته می توان توجه خریدار را جلب کرد.

مقدمه

صنعت و هنر بسته بندی چنان گسترده، عمیق و دارای جلوه های گوناگون است که تمام وجوه آن را نمی توان یکباره باز شناخت و جز مقدمه ای برآن، نمی توان نوشت. این زمینه همچون یک موجود زنده و جاندار، در حال رشد، تحرک و دگرگونی دائمی است و به نظر می آید مانند دریایی بیکران، انتهای آن دست نیافتنی است.

بسته بندی کالاها بخش جدانشدنی زندگی بشر امروزی است، جهان پیرامون ما به شکل امروزی بدون آنچه که صنعت بسته بندی نامیده می شود قابل تصور نیست. این هنر و صنعت که از دیرباز با بشر همراه بوده در یکی دو قرن اخیر روز به روز تکامل پیدا کرده و دم به دم بر اهمیت و کارآیی هایش افزوده می شود. بدون دنیای رنگارنگ و جذاب بسته ها، نه تنها رشد و توسعه اقتصادی متوقف می شد، بلکه از وجود بسیاری کالاها بی بهره می ماندیم. ما به مدد  بسته بندی، کالاها را حمل، نگهداری و حتی در مواردی مصرف می کنیم. بسته بندی ها ما را به سمت کالاها جذب می کنند و بدون آن شناسایی و اطلاع از کمیت، کیفیت و تولید کننده ی بسیاری از محصولات دشوار یا نشدنی بود. کارآیی و گیرایی بسته ها، رابطه ای مستقیم و تنگاتنگ با میزان فروش محصولات دارد.

طی صحبت هایی که با آقای مهرداد طاهری دکترای گرافیک از فرانسه و عضو وزارت علوم داشتم متوجه شدم که دنیای امروز ما نیاز به طراحی بسته های جدید دارد. ایشان معتقد بودند که باید در طراحی بست ها نوآوری شود هرچند ک بدانیم برش آن هزینه ی زیادتری در برگیرد و اولین پایه ی آن نوآوری در ساختار بسته بندی و بعد طرح و رنگ آن باشد و این که جای کمتری را اشغال کرده و طراحی جدید شود.

بسته بندی نماینده و پیام رسان پدید آورندگان کالاست؛ شخصیت، هویت و اهمیت کالا و تولید کننده آن در ورای طراحی و ساخت آن نهفته است. در واقع بسته بندی روح محصول و سازنده ی آن است.

تاریخچه

تاریخ نشان داده است که در ابتدای تمدن بشری نیازی به بسته بندی مواد غذایی نبود، بلکه مردم برای بدست آوردن غذا از محلی به محل دیگر می رفتند تا زمانی که پناهگاههای دایمی برای خود پیدا کردند. در چنین شرایطی ناچاربودند غذا را از محل های مختلف جمع آوری کنند و به محل سکونت خود بیاورند. این نیاز باعث شد که اولین انواع بسته بندی نظیر کدوهای خشک شده، صدف ها، برگها، بوسن حیوانات و دیگر مواد طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند. برای انتقال آب، شیر، ماست، روغن با دوغ از پوست حیوانات استفاده می شد. از شاخ  حیوانات برای حمل و نقل و ذخیره غذا و محصولات کشاورزی استفاده کردند (هنوز در مناطق استوایی از بامبو برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شود)

بطور کلی ظهور انقلاب صنعتی به راستی تحول اساسی در نظام تولید کالایی ایجاد کرد. انقلاب صنعتی، جهان را با فوران کالاهای گوناگون صنعتی روبرو کرد. تنوع کالاها و رقابت فشرده میان تولید کنندگان و بازرگانان به تدریج هنر را نیز علاوه بر علوم دیگر وارد مجموعه سیستم بسته بندی کرد. با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روانشناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعت از مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکتهای تولیدی را به خود اختصاص دهد. امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است.


لینک دانلود:


مقاله کامل در مورد بسته بندی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1396برچسب:بسته بندي هاي فلزي, بسته بندی, پایان نامه طراحي بسته بندي, پروژه طراحي بسته بندي, تحقیق طراحي بسته بندي, طراح بسته بندي, طراحي بسته بندي, مقاله طراحي بسته بندي, مواد بسته بندي, نقش رنگ در بسته بندي, ويژگيهاي يك بسته خوب,انواع بسته بندي, بسته بندي چيست, بسته بندي مواد غذايي, بسته بندی, تاريخچه بسته بندي, تعريف بسته‌بندي, دانلود پایان نامه بسته بندی, دانلود پروژه بسته بندی, دانلود تحقیق بسته بندی, دانلود مقاله بسته بندی, رنگ در بسته‌بندي, طراحي دربسته بندي, گرافيك بسته بندي, مباني گرافيك بسته‌بندي, نقش بسته بندی در صادرات, نكته مهم در بسته بندي, اصول پایه در طراحی بسته بندی, بسته بندی, بسته بندی شیر, پایان نامه بسته بندی, پروژه بسته بندی, تحقیق بسته بندی, دانلود پایان نامه بسته بندی, ضرورت توجه به بسته بندی مواد غذایی, عوامل مؤثر بر بسته بندی مواد غذایی, مقاله بسته بندی,مقاله بسته بندی,مقاله بسته بندی مواد غذایی,مقاله بسته بندی گوشت,مقاله بسته بندی هوشمند,مقاله بسته بندی محصولات,مقاله بسته بندی کالا,مقاله بسته بندی پودر قهوه,مقاله بسته بندی خشکبار,مقاله بسته بندی مرغ,مقاله بسته بندی خرما,مقالات بسته بندی مواد غذایی,دانلود مقاله بسته بندی مواد غذایی,مقاله جامع بسته بندی مواد غذایی,مقاله در مورد بسته بندی مواد غذایی,تحقیق در مورد بسته بندی مواد غذایی,تحقیق بسته بندی مواد غذایی,مقالات+بسته+بندی+صنایع+غذایی,مقاله درباره بسته بندی مواد غذایی,تحقیق درباره بسته بندی مواد غذایی,مقاله در مورد بسته بندی گوشت,مقالات بسته بندی گوشت,مقالات بسته بندی هوشمند,مقاله در مورد بسته بندی هوشمند,مقاله بسته بندی محصول,مقالات بسته بندی محصول,مقاله در مورد بسته بندی محصولات,مقالات بسته بندی کالا,تحقیق بسته بندی خشکبار,مقاله در مورد بسته بندی خشکبار,مقاله در مورد بسته بندی خرما,مقالات بسته بندی خرما,تحقیق بسته بندی خرما,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی