تحقیق اصول و فن نویسندگی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 151     کد محصول :4188      حجم فایل:206,39 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

نويسندگي
براي نويسندگي بايد در انسان سه شرط فراهم شود: 1- اينكه تصميم قاطع و جدي بگيرد و بپذيرد كه نويسندگي هم فني است مانند فنون ديگر كه قابل يادگيري مي باشد. 2- اعتماد به نفس لازم را فراهم كردن به منظور يادگيري مهارت نويسندگي. 3- اوقات خاصي را براي مطالعه ونوشتن اختصاصي دادن. پر واضح است كه در اين صورت انسان مقدمات كار نويسندگي را براي خود فراهم كرده است.

ارتباط خواندن ونوشتن
طبيعي است كه اگر انسان سخني براي گفتن نداشته باشد، نمي تواند چيزي بگويد كه مخاطب از آن بهره مند گردد، و برعكس، انسان اگرذهني پربار و انباشته از نكات علمي، اخلاقي، انساني، تاريخي و… داشته باشد، خود به خود زمينه بروز و گفتار آن فراهم مي آيد و انسان در اين مرحله است كه ضرورت گفتن ونوشتن را تشخيص مي دهد. بايد اعتراف كنيم كه در خواندن يك متن يا نوشته حداقل دو مرحله براي نويسندگي پيموده ايم: مرحله نخست اينكه نكات علمي موجود در آن نوشته را مي آموزيم مرحله دوم اينكه مي آموزيم كه چگونه نويسنده متن مذكور توانسته است براي بيان مقصود و منظور خود، واژگان را برگزيند و معاني و مفهوم ايجاد شده درذهن خودش را در قالب كلمات و جمله‌هايمناسب بريزد و به شنوده منتقل نمايد. به همين دليل است كه بايد گفت يك نويسندة خوب، يك خواننده خوب است و كسي كه بتواند يك نشوته اي را خوب بخواند و با تمام زواياي مطرح شده در آن ارتباط برقرار كند و همراه شود، توانسته است مهارت نويسندگي را بياموزد و با تمرين وممارست وكسب تجربه در نوشتن، نويسنده ماهري بشود.

چرا نوشتن از گفتن دشوارتر است؟
انسانها گمان مي كنند كه چون زبان فارسي زبان مادري شان است و با آن آشنا هستند نيازي به آموختن آن ندارند، در حاليكه اين گماني باطل و بيهوده است! زبان – هر چند هم زبان مادري انسان باشد – دستگاهي است پيچيده كه براي فهم مقصود و منظور گوينده به آن زبان، آشنايي با آن پيچيدگي هاي موجود ، لازم و ضروري است. بهترين دليل اين مدعا هم اين است كه اصولاً نوشتن ازگفتن بسيار مشكل تر است. وقتي انسان سخن مي گويد به دليل اينكه شنونده در روبروي انسان قرار دارد مي تواند با لحن كلام و تغييرات لازم ، معنا و مفهوم مورد نظر را به او بفهماند، گاهي كلمات را شكسته ادا كند گاهي كلمات را با تغيير لحن كلام درمعني خاص خود بكار برد، در حالي كه در نوشتن اينگونه نيست. اولاً در نوشتن ما تصميم مي گيريم كه نوشته خود را ماندگار كنيم و بوسيله خط و كتابت آنرا به انسانهايي كه اكنون جلو چشم ما حاضر نيستند ، برسانيم، پس لازم مي آيد كه كلمات به گونه اي انتخاب شوند كه نظم فكري و كلامي افزونتري داشته باشند. ثانياً چون هنگام نوشتن، مخاطب ما افراد مختلف- با سطح فكرهاي مختلف- مي باشند اين است كه بايد در هنگام نوشتن مقصود طوري بيان شود كه مبهم نباشد و كلمات در معاني صحيح و درست خود بكار روند و كلمات در اجزاي مخصوص جمله هر كدام در جاي مخصوص خود قرار بگيرند تا فهم مطالب را دشوار نسازند.


لینک دانلود:

تحقیق اصول و فن نویسندگی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 31 خرداد 1396برچسب:,فن نویسندگی,فن نویسندگی Pdf,فن نويسندگي,آموزش فن نویسندگی,کتاب فن نویسندگی,فوت و فن نویسندگی,دانلود کتاب فن نویسندگی,فن های نویسندگی,آشنایی با فن نویسندگی,دانلود كتاب فن نويسندگي,فوت و فن های نویسندگی,دانلود کتاب از فن نگارش تا هنر نویسندگی,اصول نویسندگی,اصول نویسندگی Pdf,اصول نویسندگی رمان,اصول نویسندگی کتاب,اصول نویسندگی در رادیو,اصول نویسندگی فیلمنامه,اصول نویسندگی رادیو,اصول نویسندگی چیست,اصول نویسندگی نمایشنامه,اصول نویسندگی طنز,آموزش نویسندگی,آموزش نویسندگی کتاب,آموزش نویسندگی Pdf,آموزش نویسندگی رمان,آموزش نویسندگی طنز,آموزش نویسندگی خلاق,آموزش نویسندگی برای کودکان,آموزش نویسندگی در سایت,آموزش نویسندگی فیلمنامه,آموزش نویسندگی سایت,کتابهای اموزش نویسندگی,آموزش نویسندگی رمان Pdf,آموزش نویسندگی به کودکان,آموزش نویسندگی کودکان,فیلم آموزش نویسندگی در سایت های دانلود,آموزش نویسندگی وب سایت,روش نویسندگی,روش نویسندگی رمان,روش نویسندگی اسدالله مبشری,روش نويسندگي,روش های نویسندگی,کتاب روش نویسندگی,آموزش روش نویسندگی,راه و روش نویسندگی,دانلود کتاب روش نویسندگی,روش هاي نويسندگي,دانلود کتاب روش های نویسندگی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی