ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 177     کد محصول :4211      حجم فایل:168,39 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه:

همانطور که می دانیم جمعیت جهان رو به رشد می باشد و نیاز به مواد غذایی و سایر نیازمندی های زندگی که به نحوی با محصولات کشاورزی وابستگی دارند افزایش یافته است. طبق آمارهای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تا پایان سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت جهان به ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید و با توجه به این فرایند رشد جمعیت جهان تأمین نیازهای غذایی این جمعیت جز با تکیه بر روش های پیشرفته کشاورزی و کشاورزی دقیق حاصل نمی گردد. به همین دلیل می باید پارامتر های افزایش و توسعه تولیدات کشاورزی را مورد بررسی قرار داد تا بتوان با بهره وری از کلیه مکانات ، سطح تولید را بالا برد.

امروزه کشورهای صنعتی دنیا ، مانند امریکا از کلیه روشهای جدید در زمینه کشاورزی نظیر سیستم مکان یابی جهانی GPS  و سایر تکنولوژی های ماهواره ای کاشت محصولات کشاورزی میزان بهره وری از زمین های کشاورزی را به حداکثر ممکن رسانده اند. و در این بین چنانچه کشورهای توسعه نیافته و جهان سوم همانند ایران خود را به این تکنیک های جدید روز مجهز نسازند دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد.

یکی از عوامل تولید بیشتر محصولات کشاورزی ازدیاد سطح زیر کشت است این عامل با تسطیح اراضی ناهموار ، احیای زمین های بایر ، احداث و ساخت سد ، آبگیر ها و اجرای طرحهای آبخیز داری برای ذخیره سازی نزولات جوی می تواند تا حدود زیادی در تولید محصولات زراعی و دامی موثر باشد. و این کار جز با کاربرد ماشین های کشاورزی میسر نخواهد بود.

در هر صورت توجه به مقوله کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی می تواند ما را در شکوفایی بیشتر تولیدات کشاورزی کمک نماید که امید است در آینده نزدیک مسئولان امر کشاورزی به اهمیت آن پی ببرند.

پروژه حاضر طرح مکانیزه سد شهید یعقوبی است که جه دستیابی به تولید بیشتر و تامین نیازهای غذایی منطقه تهیه شده است. این پروژه بر اساس روش های جدید تولید و بهره گیری از مکانیزاسیون و مدیریت کشاورزی و تحلیل های مهندسی می باشد.

در این پروژه اقلیم شناسی منطقه وضعیت آب و هوایی الگوی کشت جدول زمانی و ماشین های کشاورزی و در نهایت محاسبه هزینه های مختلف طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

 موقعیت جغرافیایی و راه دسترسی به محل اراضی

اراضی مورد مطالعه و محدوده اجرای پروژه سد شهید یعقوبی در ناحیه مرکزی استان خراسان و در جنوب شرقی شهرستان تربت حیدریه قرار دارد. اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری در مختصات جغرافیایی ۳۵ درجه و ۵ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۱۰ دقیقه عرض شمالی و ۵۹ درجه و ۱۵ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۲۸ دقیقه طول جغرافیایی شرقی دارد و ارتفاع متوسط اراضی از سطح دریا حدود ۱۱۵۰ متر است.

روستاهای ملک آباد ، احمد آباد ، محمد آباد ، کت ، سنگان ، باسفر و عباس آبادفراموشان در داخل اراضی پایاب سد قرار داشته و جزء روستاهای حقابه بر رودخانه می باشند.

در نقشه شماره ۱ موقعیت کلی اراضی و شبکه آبیاری نسبت به محل سد و شهر تربت حیدریه نشان داده شده است. اراضی کشاورزی محدوده مطالعاتی ، در دو طرف مسیر طبیعی رودخانه کال سالار قرار دارند و دارای شیب جانبی به سمت این رودخانه می باشند. همچنین شیب عمومی منطقه حدود ۱۳ در هزار بوده و جهت کلی آن شمالی جنوبی است.


لینک دانلود:


پروژه مکانیزاسیون سد شهید یعقوبی

پروژه مکانیزاسیون سد شهید یعقوبی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 31 خرداد 1396برچسب:, پروژه در مورد مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی, پروژه مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی ,پایان نامه مکانیزاسیون کشاورزی,موضوع پایان نامه مکانیزاسیون کشاورزی,پایان نامه های مکانیزاسیون کشاورزی,خرید پایان نامه مکانیزاسیون کشاورزی,پایان نامه های رشته مکانیزاسیون کشاورزی,پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیزاسیون کشاورزی,لیست پایان نامه های مکانیزاسیون کشاورزی, تحقیق در مورد مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی,تحقیق مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی, تکنولوژی کاشت و داشت و برداشت , اقلیم شناسی منطقه , سد , بررسی شرایط انسانی کشاورزی موجود در منطقه , محاسبه هزینه ها , هزینه تاسیسات و ساختمان های اداری , محاسبه درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی , موقعیت جغرافیایی و راه دست, دانلود پروژه مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی, سد شهيد يعقوبی,مقاله در مورد مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی, مقاله مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی, مکانيزاسيون,مکانيزاسيون سد شهيد يعقوبی,مکانیزاسیون کشاورزی,مکانیزاسیون کشاورزی چیست,مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,مکانیزاسیون کشاورزی Pdf,مکانیزاسیون کشاورزی در آمریکا,مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه تبریز,مکانیزاسیون کشاورزی گرایش انرژی,مکانیزاسیون کشاورزی- صنعتی,مکانیزاسیون کشاورزی عمرانی,مکانیزاسیون کشاورزی+کتاب,ضریب مکانیزاسیون کشاورزی چیست,رشته مکانیزاسیون کشاورزی چیست,مکانیزاسیون کشاورزی در ایران+pdf,ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,وضعيت مكانيزاسيون كشاورزي در ايران,تاریخچه مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,مکانیزاسیون کشاورزی ایران,راهبرد بهینه برای توسعۀ مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,راهبرد بهینه برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ایران,مکانیزاسیون کشاورزی امریکا,مجله مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه تبریز,مهندسي مكانيزاسيون كشاورزي گرايش انرژي,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی