دانلود مقاله بررسي استرس آور هاي ارگونوميک در كاركنان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 16     کد محصول :2587      حجم فایل:22,29 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

چكيده

ارگونومی و رابطه آن با میزان بهره وری و کارائی سازمان بحثی مهم و اساسی برای هر سازمان    می باشد که در سا لهاي اخير بصورت فزاینده ای مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. کارکنان ادارات تربیت بدنی نیز همانند سایر کارمندان با عوامل استرس آور شغلی بسیاری درگیر هستند که در این تحقیق به یکی از آنها پرداخته شد. هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت ارگونومیکی کارکنان ادارات تربیت بدنی استان گلستان بوده است. به همین منظور پرسشنامه ای با روائی و پایائی مناسب (94/0 آلفای کرونباخ) به صورت پستی در اختیار کل جامعه قرار گرفت و پس از تکمیل،  اطلاعات  مربوط به120 نفر( 93مرد و 27 زن) به عنوان نمونه های تحقیق با استفاده از مدل هاي آماري ، در سطح معنی داری  ( 05/0 و 01/0p ≤  ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد از نظر جنسیت، وضعیت تاهل, سن و سابقه کار, میزان استرس شغلی ناشی از وضعیت ارگونومی, در بین کارمندان تفاوت معنی داری مشاهده نشده است. اما از نظر وضعیت استخدامی میزان استرس شغلی ناشی از وضعیت ارگونومی متفاوت بود. برای نمونه، استرس ناشی از وضعیت ارگونومی در کارکنان رسمی بیشتر از سایر کارکنان بود. این تحقیق نشان داد که توجه به شرایط فیزیکی و ارگونومی محيط كار در بررسی و تحلیل عوامل استرس زای شغلی کارمندان بسیار مهم است.

واژگان كليدي:

 ارگونومي، استرس شغلی, عوامل استرس زای فیزیکی، کارمندان اداره تربیت بدنی

 

استرس آور هاي ارگونوميک

 

مقدمه

بررسي عوامل يا محرك هاي استرس زاي شغلي، از ديدگاه هاي نظري مختلف به دو منبع اساسي ماكرواسترسور و ميكرواسترسور محدود شده اند. يكي از موضوعات مهم در ميكرو استرسورها بحث ارگونومي و شرايط فيزيكي محيط كار است(2).

واژه « ارگونومي» از دو كلمه يوناني « ارگو» به معني كار و « نوموس» به معني قانون و قاعده طبيعي مشتق شده است و در لغت به معناي قوانين طبيعي كار است. اما در اصطلاح كاربردي علم ارگونومي مجموعه دانشي است كه از تلفيق علوم زيستي، فيزيولوژي انساني، سيستم‌ ها و روش ها، طراحي مشاغل و محيط كار به وجود آمده است كه سعي دارد ابزارها، دستگاه‌ها و محيط كار را با در نظر گرفتن توانايي هاي جسماني، فكري و محدوديت‌ها و علائق انسان‌ها، طراحي كند. اين علم با هدف افزايش بهره‌وري با توجه به سلامتي، ايمني و رفاه كاركنان در محيط كار شكل يافته است (4 و 6).

 ارگونومي علم مطالعه انسانها در حين انجام كار، براي درك ارتباط پيچيده ميان افراد و جنبه هاي فيزيكي و روانشناختي محيط كار، نيازهاي شغلي و روشهاي كار مي‌باشد. ارگونومي يا همان مهندسي فاكتورهاي انساني، علمي تركيبي است كه سعي دارد ابزارها، دستگاه ها، محيط كار و مشاغل را با توجه به توانايي هايي جسمي ـ فكري و محدوديت ها و علائق انسانها، طراحي نمايد(6).


لینک دانلود:


دانلود مقاله بررسي استرس آور هاي ارگونوميک در كاركنان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 29 خرداد 1396برچسب: ,ارگونومی کارکنان اداری,ارگونومی کارکنان,ارگونومی استرس,ارگونومی و استرس,ارگونومی و استرس شغلی,ارگونومی و استرس شغلی کارکنان,ارگونومي, ارگونوميک, استرس آور هاي, استرس شغلی, عوامل استرس زای فیزیکی, كاركنان, ارگونومیک, کارکنان , ارگونومی, استرس شغلی, عوامل استرس زای فیزیکی,بررسی استرس آور های ارگونومیک در کارکنان, پایان نامه ارگونومی , پايان+نامه+ارگونومي+pdf , پایان نامه های ارگونومی , دانلود پایان نامه ارگونومی ,موضوع پایان نامه ارگونومی , پایان نامه ارشد ارگونومی , خرید پایان نامه ارگونومی , پایان نامه در مورد ارگونومی , پایان نامه با موضوع ارگونومی , تحقیق ارگونومی , تحقیقات ارگونومی , تحقیق درباره ارگونومی , دانلود تحقیق ارگونومی , تحقیق در مورد ارگونومی , تحقیق درباره ی ارگونومی , تحقیق در مورد ارگونومی کامپیوتر , پیشینه تحقیق ارگونومی , موضوع تحقیق ارگونومی , تحقیق در مورد ارگونومیک , تحقيق درباره ارگونومي , مقاله درباره ارگونومی , دانلود پروژه ارگونومی , دانلود مقاله ارگونومی , دانلود تحقیق در مورد ارگونومی , دانلود مقاله ارگونومی با ترجمه , دانلود رایگان تحقیق ارگونومی ,تحقیق در مورد ارگونومی کار با کامپیوتر , تحقيق در مورد ارگونومي , مقاله در مورد ارگونومی , دانلود مقاله در مورد ارگونومی , مقاله انگلیسی در مورد ارگونومی , مقاله در مورد ارگونومی در محیط کار , تحقیق در مورد علم ارگونومی ,ارگونومی , ارگونومی در بیمارستان , ارگونومی در محیط کار , ارگونومی در معماری , ارگونومی کار با کامپیوتر , ارگونومی صندلی , ارگونومی کفش ,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی