دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 10     کد محصول :6801      حجم فایل:28,75 KB      نوع فایل :rar 

 


 

گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی

دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی

چکیده:
درس ادبیات فارسی یکی از مهم‌ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن‌ها می‌باشد. این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن‌ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن‌ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن‌هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
من در این گزارش تخصصی روش‌هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می‌کنم و راهبرد آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهم.
از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضهی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهدهی دانش آموزان گذاشته می‌شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می‌دهند و شیوه‌های تفکّر کردن را تمرین می‌کنند. که این عمل به صورت‌های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می‌گردد.
در نتیجهی این گزارش ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن‌ها می‌پردازم.

مقدمه:
زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان‌ها و جوامع انسانی به کار گرفته می‌شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علائم، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می‌توان ارتباط برقرار نمود، امّا انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده‌ترین و کامل‌ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است.
با توجّه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس ادبیّات فارسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمّیّت است. امّا سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا بعضی از دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی علاقه مند نمی‌باشند؟ چرا در بررسی نتایج ارزش یابی درس ادبیّات فارسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم، نمرهی بیشتری از دست می‌دهند؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می‌شوند؟ چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفّقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟
در مباحث روانشناسی تربیتی، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند. برای کسب مهارت در یک زمینه یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه، شوق و یا علاقه در میان نباشد، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید. برای این که بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم، از تقویت کننده‌های مؤثر استفاده می‌کنیم.

 

لینک دانلود:


دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی

دانلود گزارش تخصصی موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی



لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:


پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1396برچسب:,گزارش تخصصی ادبیات فارسی,گزارش تخصصی ادبیات فارسی راهنمایی,گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه اول,گزارش تخصصی ادبیات فارسی متوسطه,گزارش تخصصی ادبیات فارسی دبیرستان,گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی,گزارش کار تخصصی ادبیات فارسی,گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان,گزارش تخصصی ادبیات نهم,گزارش تخصصی ادبیات هشتم,گزارش تخصصی ادبیات هفتم,گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی متوسطه اول,گزارش تخصصی معلمان ادبیات,گزارش تخصصی درباره ادبیات فارسی,گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی,گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی,گزارش تخصصی درس ادبیات فارسی,گزارش تخصصی درباره درس ادبیات فارسی,گزارش تخصصی فارسی,گزارش تخصصی ادبیات فارسی,گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی هشتم,گزارش تخصصی دبیر ادبیات فراسی نهم,گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی هفتم,گزارش تخصصی معلم ادبیات فارسی هشتم,گزارش تخصصی درباره درس ادبیات,گزارش تخصصی دبیر فارسی متوسطه یک,گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان,گزارش تخصصی فارسی متوسطه 2,گزارش تخصصی دبیر فارسی دبیرستان,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی